Jonavos rajone (Lietuva) pradėta „Rail Baltica“ geležinkelio ruožo bėgių kelio statyba, informavo AS „RB Rail“. Iki šių metų pabaigos planuojama užbaigti 8,8 kilometro ilgio bėgių kelio atkarpą tarp Šveicarijos ir Žeimių gyvenviečių.
Kiekvienas bėgių ruožas, kurio ilgis 25 metrai, bus sujungtas ir tiksliai išlygintas. Tam Lietuvos valstybinė projekto įgyvendintoja „LTG Infra“ įsigijo 86 200 tonų skaldos, 29 500 gelžbetoninių pabėgių ir 42 kilometrus bėgių.
„Teritorijų planavimas, projektavimas ir parengiamieji darbai užima reikšmingą projekto įgyvendinimo laiko dalį. Tačiau statyba – ypač bėgių klojimas – yra etapas, kuris juda sparčiai į priekį“, – sakė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Sutartis dėl bėgių įrengimo atkarpoje Šveicarija–Žeimiai buvo skirta įmonių susivienijimui „Leonhard Weiss GmbH & Co. KG“ (Vokietija) ir „Leonhard Weiss OÜ“ (Estija). Sutarties vertė – 13,9 mln. eurų be pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Užbaigus bėgių kelio statybą bus pradėta greitojo geležinkelio elektrifikacija.
Ši konkreti atkarpa tapo pirmąja „Rail Baltica“ pagrindinėje trasoje visose Baltijos valstybėse, kurioje pakloti bėgiai.
Baltijos šalyse projekto statyba vyksta įvairiuose objektuose.
Estijoje statybos darbai vyksta 105 kilometrų ilgiu, apimdami žemės sankasos ir susijusios infrastruktūros darbus – viadukus, kirtimus ir transporto mazgus. Sudarytos sutartys dėl 200 kilometrų sankasos ir bėgių klojimo. Šiuo metu tiesiama daugiau kaip 100 kilometrų geležinkelio apatinės konstrukcijos, taip pat atliekami darbai Ülemistės terminale.
Lietuvoje darbai tęsiami ruože Kaunas–Panevėžys, kur įrengiami 77 kilometrai sankasų ir inžinerinių statinių. Iki 2025 m. pabaigos darbai bus išplėsti iki 114 kilometrų, įskaitant bėgių klojimą ir naujo tilto per Neries upę statybą.
- Kas čia per absurdas? „Swedbank“ sprendimas siutina klientus Lietuvoje
- Spalio 7 dienos ryte – rekordinė elektros kaina. 1 kW kainuos daugiau nei 1 eurą
- „Ryanair“ atšaukia šimtus skrydžių – 100 000 keleivių liks be kelionės galimybės
- „NATO 5-asis straipsnis išgaruos ore“ – paviešinta galima Rusijos atakos prieš Estiją prognozė
- „Via Lietuva“ baigė tilto per Šunijos upę, esančio Tauragės r., valstybinės reikšmės krašto kelyje Nr. 164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė (136,1 km), rekonstravimą
Iki 2025 m. pabaigos 43 % „Rail Baltica“ pagrindinės linijos, „RB Rail“ teigimu, bus parengta statybai.
KONTEKSTAS:
Didelės apimties Baltijos šalių geležinkelio projektas „Rail Baltica“ numato įrengti europinio standarto vėžės geležinkelio liniją nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos, kad toliau geležinkeliu Baltija būtų sujungta su kitomis Europos šalimis. Planuojama nutiesti naują 870 kilometrų ilgio europinės vėžės (1435 mm) geležinkelio liniją, kuria važiuotų greitieji traukiniai.
2024 m. virš projekto susitelkė niūrūs debesys, paaiškėjus realioms projekto sąnaudoms. Pirmojo etapo sąnaudos Baltijoje gali siekti 14,3 mlrd. eurų, iš jų Latvijoje – 5,5 mlrd. eurų. Bendros projekto sąnaudos gali pasiekti 23,8 mlrd. eurų. 2017 m. buvo vertinta, kad visas projektas kainuos 5,8 mlrd. eurų.
Latvijoje Generalinė prokuratūra 2024 m. birželį pradėjo patikrinimą dėl to, kad už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą atsakingi pareigūnai nesuderinę prisiėmė įsipareigojimus valstybės biudžetui, sudarydami sutartis dėl darbų keliuose objektuose. Tuo metu parlamentinė tyrimo komisija Saeimoje konstatavo, kad Susisiekimo ministerija slėpė Vyriausybei tikrąjį „Rail Baltica“ projekto sąnaudų augimą.
Latvijos Vyriausybė konceptualiai sutarė, kad iki 2025 m. lapkričio reikia išanalizuoti Rygos sujungimą su „Rail Baltica“ pagrindine trasa. Latvijoje darbai pradėti Rygoje – Centrinėje stotyje ir oro uosto stotyje, taip pat ties tiltu per Dauguvą – ir pagrindinės trasos ruože nuo Misos iki Lietuvos sienos.
Skirtingai nei Latvijoje, kaimyninės Estija ir Lietuva „Rail Baltica“ statybą pradėjo nuo pagrindinės trasos, kas leido judėti sparčiau. Vis dėlto didžiausia projekto įgyvendinimo problema visose Baltijos valstybėse – lėšų trūkumas.