Automatiniai žibintai šiandien yra beveik standartinė įranga daugelyje šiuolaikinių automobilių. Tačiau kyla klausimas – ar jų veikimas gali turėti neigiamą poveikį automobilio akumuliatoriaus tarnavimo laikui?
Automobilio akumuliatorius yra pagrindinis energijos šaltinis visiems elektroniniams transporto priemonės komponentams – nuo klasikinių radijo imtuvų senesniuose modeliuose iki sudėtingų informacijos ir pramogų sistemų su didelės raiškos ekranais naujuose automobiliuose. Visi šie įrenginiai įjungiami ir palaikomi veikimo režime būtent akumuliatoriaus dėka.
Šiandien, kai automatizavimas tampa viena pagrindinių tendencijų automobilių pramonėje, automatiniai žibintai – tai dažnas ir praktiškas sprendimas daugelyje modelių.
Kaip veikia automatiniai žibintai?
Automatiniai žibintai veikia pasitelkiant šviesos jutiklį, kuris aptinka aplinkos apšvietimo lygį ir siunčia signalą elektroniniam valdymo blokui (ECU), kuris automatiškai įjungia žibintus važiuojant per tunelį, esant prastam apšvietimui ar naktį.
Priklausomai nuo automobilio modelio, ši funkcija gali būti nuolat įjungta arba vairuotojas gali ją išjungti ir valdyti žibintus rankiniu būdu.

Ar ši funkcija gali išsekinti akumuliatorių?
Kai automobilio variklis veikia, automatiniai žibintai ne tik nedaro jokios žalos akumuliatoriui, bet gali būti netgi energiškai efektyvesni nei rankinis žibintų įjungimas ir išjungimas.
Kodėl? Kai automobilis važiuoja, pagrindiniu energijos šaltiniu tampa generatorius (arba dinamas), kuris verčia variklio mechaninę energiją į elektrą. Ši energija maitina visus elektros prietaisus – nuo žibintų iki langų pakėlėjų, o tuo pačiu ir krauna akumuliatorių. Taigi, esant įjungtam varikliui, automatiniai ar rankiniai žibintai akumuliatoriui jokios žalos nedaro.
Kas nutinka išjungus variklį?
Kaip žino dauguma vairuotojų, jei variklis išjungtas, o žibintai lieka įjungti, akumuliatorius išsikrauna labai greitai. Štai čia automatiniai žibintai įgyja aiškų pranašumą: priklausomai nuo automobilio modelio, žibintai:
- Bankrutuoja daugiau kaip 100 metų senumo vokiškų baldų milžinė! Tai dar viena „Ikea” auka
- Visi „Samsung“ telefonai, kurie gaus „OneUI 8“: tikslios datos ir visas atnaujinimų sąrašas
- Mygtukai lengvuosiuose automobiliuose, kurių reikšmės dažnai nežino net daugelis patyrusių vairuotojų
- Atskleistos trigubai sulankstomo „Huawei Mate XT 2“ savybės. Tiesa, kaina atima žadą
- Kaip aktyvuoti „SMART NET“ kortelę? Paprasta instrukcija „Senukų” klientams
- išsijungia vos tik išjungus variklį;
- išsijungia atidarius vairuotojo dureles;
- arba išsijungia užrakinus automobilį.
Kai kuriais atvejais veikia funkcija „Follow-Me-Home“, kuri leidžia žibintams šviesti dar apie 30 sekundžių, kad apšviestų kelią nuo automobilio iki namų durų – tačiau tai riboto trukmės režimas, nepakenkiantis akumuliatoriui.
Išvada
Automatiniai žibintai nėra grėsmė akumuliatoriaus sveikatai, kai variklis veikia. Net kai automobilis išjungtas, automatinė sistema dažniausiai pasirūpina, kad žibintai nepaliktų jūsų su tuščiu akumuliatoriumi. Taigi, ši funkcija ne tik patogi, bet ir prisideda prie saugumo bei akumuliatoriaus tausojimo.
Be to, nors šviesos jutiklis ir automatinis valdymo blokas naudoja nedidelį elektros kiekį, ši sąnauda yra palyginama su automobilio laikrodžio veikimu – beveik nereikšminga.