Kaip praneša vokiečių „Bild”, EK ketina priversti automobilių nuomos įmones pirkti tik elektromobilius – ir tai likus penkeriems metams iki 2035-aisiais planuojamo benzininių automobilių pašalinimo iš rinkos.
Naujos taisyklės labiausiai paveiktų nuomos sektorių – tokias įmones kaip Sixt, Europcar, Avis ar Enterprise, taip pat korporacinių automobilių parkų operatorius, tokius kaip ALD/Leaseplan ar VW Financial Services. Įdomu tai, kad Briuselis oficialiai patvirtina, jog vyksta darbai rengiant naujus reglamentus flotėms, tačiau konkrečių detalių nepateikia. Žinoma tik tiek, kad projektas turėtų būti pristatytas dar šią vasarą.
ES sprendimų priėmėjai tiki, kad būtent flotės atliks pagrindinį vaidmenį elektrifikuojant Europos transportą. Įmonės dažniau keičia automobilius (paprastai kas 1-3 metus), todėl įsigaliojus naujoms taisyklėms, antrinėje rinkoje greitai atsirastų daug naudotų elektromobilių, kurie būtų labiau prieinami individualiems klientams. Problema ta, kad naujų elektromobilių paklausa vis dar ribota – jų dalis bendrame automobilių pardavime viršija 20 proc. tik keliose Bendrijos šalyse.
Vokietijos vyriausybė protestuoja. Įmonės taip pat nepatenkinta pasiūlymais
Briuselio pasiūlymai sulaukė griežtos Vokietijos vyriausybės reakcijos. Federalinė transporto ministerija nedviprasmiškai atmetė Komisijos idėją. „Kategoriškai tam prieštaraujame ir savo poziciją perdavėme automobilių nuomos įmonėms”, – pareiškė ministerijos atstovas spaudai Patrick Schnieder, cituojamas „Bild”.
Kritika taip pat sklinda iš Vokietijos automobilių pramonės asociacijos (VDA). „Atmetame šią naują reguliavimo ofenzyvą”, – pareiškė VDA prezidentė Hildegard Müller. Vietoj naujų teisinių reikalavimų organizacija reikalauja didesnių investicijų į įkrovimo infrastruktūros plėtrą. Šiuo metu beveik 60 proc. visų įkrovimo stotelių ES yra tik trijose šalyse – Vokietijoje, Prancūzijoje ir Nyderlanduose. Vien Hamburge jų yra daugiau nei visoje Slovakijoje ir Bulgarijoje kartu sudėjus.
Nuomos sektoriaus įmonės taip pat kelia pavojaus signalus. „Atostogautojai beveik visiškai nustos naudotis nuomojamais automobiliais, o klientai negalės imti transporto priemonių lizingu”, – teigia Sixt valdybos narys Nico Gabriel. Pasak jo, infrastruktūros trūkumas ir įmonėms privalomas flotių elektrifikavimas lems nuomos kainų augimą.
Ką tai reiškia Lietuvai?
Lietuvoje automobilių nuomos sektorius taip pat susidurtų su rimtais iššūkiais. Mūsų šalyje elektromobilių įkrovimo infrastruktūra vis dar yra pradinėje vystymosi stadijoje, ypač regionuose. Jei ES planai būtų įgyvendinti, lietuviškos nuomos įmonės turėtų investuoti milžiniškas sumas ne tik į naujus elektromobilius, bet ir į privačią įkrovimo infrastruktūrą. Tai neišvengiamai atsilieptų paslaugų kainoms ir prieinamumui, ypač turistams populiariose Pajūrio vietovėse, kur įkrovimo stotelių tinklas yra ypač retas.
Šaltinis: moto.pl
- Kiek pinigų galima priimti į banko sąskaitą iš artimųjų, draugų ir pažįstamų: kokios ribos nereikėtų peržengti
- Lietuviai nebeperka prabangių automobilių, pavyzdžiui „Mercedes-Benz“ už 100 tūkst. eurų. Dabar daugelis imasi nuomos
- „Xiaomi“ pristato naują išmanųjį telefoną – „Redmi Note 14 SE 5G“: ką žinome jau dabar
- Pagal ES teisės aktus, nuo kitų metų saulės panelės / elektrinės turi būti privalomas naujų pastatų elementas
- Klimatologai įspėja: liko 3 metai, o tada kelio atgal nebus
Nu kas jiems negerai, vemti verčia nuo tos prievartos, kur pasirinkimo laisvė ?
Jau dabar antrinėje rinkoje Auto Bild duomenimis elektrovežimėlių pasiūla 10 KARTŲ viršija paklausą, o jei dar ir per prievartą jų skaičių didins tai nuomos kompanijos po trejeto metų tiesiog bankrutuos. To šlamšto nebus kur iškišti. Bet greičiausiai to nebus-euro iškrypėliai dotacijos pinigų pritrūks, o be dotacijų elektrošlamšto gamyba yra nuostolinga. VISAME PASAULYJE! Nėra nei vieno elektronesąmonių gamintojo katras dirbtų pelningai. NEI VIENO VISAME SVIETE.
Tegu pasvajoja ta ES ir praeis ,tokios nesamones nepraeis.