Kai 2022 metais buvo paskelbta, kad kelias Vilnius-Kaunas tampa automagistrale su 130 km/h greičio riba, ekonomistai ėmė baimintis. Tačiau po trejų metų paaiškėjo netikėta tiesa – lietuviai visai neskuba spausti greičio pedalo.
Ekonomistas Raimondas Kuodis, dabar išrinktas į Seimą, tuomet rašė savo Facebook paskyroje: „Primenam, kad nafta degalams iš ten (Rusijos). Sutaupytas laikas su dabartinėmis algomis beveik 10 kartų mažiau vertas nei sudegintų degalų vertė.”
Ekspertai tvirtino, kad valstybė turėtų daryti priešingai – mažinti greitį, taupyti degalus ir mažinti taršą. Bet statistika atskleidė visai kitokią realybę.
Stebinantys skaičiai: važiuoja net lėčiau nei anksčiau
„Via Lietuvos” duomenys rodo įdomų paradoksą. Nors kelyje Vilnius-Kaunas galima važiuoti 130 km/h, vidutinis greitis 2025 metais tesiekia vos 98,20 km/h. Tai beveik 32 km/h lėčiau nei leidžiama!
Dar įdomiau tai, kad vairuotojai dabar važiuoja lėčiau nei prieš greičio ribos padidinimą. 2022-2024 metais vidutinis greitis buvo 99,36 km/h, o šiemet jis net sumažėjo.
Kodėl lietuviai „nespaudžia pedalo”?
„Via Lietuvos” atstovas Vytenis Radžiūnas paaiškina: „Dabartinis transporto priemonių greitis yra mažesnis nei buvo anksčiau. Nors greitis buvo padidintas, statistika rodo, kad važiuojama lėčiau.”
Priežastys gali būti įvairios – išaugę srautai, vykdomi kelių darbai, bet faktas lieka faktu: lietuviai patys pasirenka ekonomiškesnį važiavimo būdą, net kai įstatymas leidžia važiuoti greičiau.
Netrukus – dar viena automagistralė
Nepaisant to, kad lietuviai neišnaudoja esamų galimybių, šalyje netrukus atsiras dar viena automagistralė. Kelias Kaunas-Marijampolė-Suvalkai taps automagistrale dar šiais metais.
- Nemaloni žinia daugeliui „Swedbank“ klientų: „Pajamos sparčiai mažėja“
- Svarbi informacija gyventojams apie atsiskaitymo pokyčius – nuo 2026 m. keisis euro banknotai
- Kas važinėja automobiliais su vidaus degimo varikliais – ruoškitės! Prognozuojama džiugi žinia
- Lietuviai vis aktyviau perleidžia saulės elektrines: „Ignitis“ pristato supaprastintą antrinės rinkos procesą
- Nuo rugpjūčio 1 dienos pokyčiai kurie palies kiekvieną keliautoją. Jei dar nežinote, pats metas sužinoti
„Rekonstruoti likusią Via Baltica atkarpą planuojama iki šių metų pabaigos”, – teigia V. Radžiūnas. Naujoje 40 km ilgio automagistralėje bus panaikinta priešpriešinio eismo galimybė, įrengtos modernios sankryžos.
Ar lietuviai protingesni už ekonomistus?
Situacija kelyje Kaunas-Klaipėda panaši – nors galima važiuoti 130 km/h vasarą, vidutinis greitis 2025 metais tesiekia 104,42 km/h.
Galbūt lietuviai intuityviai supranta tai, apie ką kalbėjo ekonomistai – kad greitas važiavimas ekonomiškai neapsimoka? O gal tiesiog esame atsargesni ir protingesni nei mums atrodo? Viena aišku – realybė keliuose visiškai kitokia nei buvo prognozuojama.
Tikroji priežastis gali būti paprastesnė
Tiesa, kalbant apie automagistralę Klaipėda-Kaunas, vairuotojai dažnai skundžiasi tragiška kelio būkle. Ypač pirma juosta vietomis primena grublėtą žvyrkelį su duobėmis ir išdaužyta danga. Galbūt lietuviai važiuoja lėčiau ne tik dėl ekonomiškumo, bet ir dėl to, kad didesniu greičiu važiuojant per tokias duobes galima sugadinti automobilį?
Kol valdininkai džiaugiasi naujomis automagistralėmis ir didesnėmis greičio ribomis, vairuotojai realybėje renkasi saugesnį ir lėtesnį važiavimą esamais keliais. Ironiškai, bet galbūt kelių būklė daro tai, ko nepavyko padaryti ekonomistų įspėjimams – priverčia lietuvius važiuoti lėčiau ir taupyti degalus.
Šaltiniai: LRT, Via Lietuva
Greitis 90.bet kažkoks individas važiuoja 60 ir negalima lenkti.nes ištisinė linijos. Manau kad tai komunizmo stabdį. Kitose šalyse baudzia
Tokiais prastais keliais norėdamas greit nepavažiuosi. Virš 100km/h vietomis jau problematiška važiuoti.
Baudų mažiau
Mažesnį greitį renkasi ne dėl ekonomijos (jei nekelbam apie elektronesusipratimų vadeliotojų), o dėl to, kad visiškai nesugeba vairuoti. Nesuprantama nei kaip juos ruošia, nei kaip egzaminus išlaiko. Žmonės be reakcijos, be regėjimo, be supratimo apie techniką. Jie tiesiog kankinasi už vairo, bet atstumai ir gyvenimo tempas juos priverčia sėsti už vairo.
Deja klevam ne leidziama vaziuoti 130 km/h . As esu klevas bet net man tenka laenkti kai kuriuos nes vaziuoja net leciau negu klevam galima
Nei tas nei tas.. galbūt čia daugiau susiję su socialinėmis problemomis, pvz dabar bobos mėgsta apsivaikuoti didmiesčiuose ir pabėgti į kaimus ir kai anksčiau magistrale varydavai kartą kitą per metus – tai logika būdavo pagrįsta FFE, o kai reik dukart per mėnesį – jau pasižiūri ir kiek mašina ima ir koks greitis optimalus, nes kai prie 70-80 ima 3.8l, prie 90-100 – 4.2l, o prie 130-140 – 6+l, tai pastebi, kad ant pvz +800 per mėnesį iš reikalo skirtumas ima darytis reikšmingas, ypač važiuojant virš vidutinio greičio… o kelių būklė čia nelabai prie ko – važiuojant 150-160 galima pastoviai varyt antra juosta, gal tik vienas kitas pasitaikys greitesnis..
Tai, kad Vilniuje aplamai nesuprasi kaip važiuoti tu ženklų 70- 90 tai 50 kas šimtas metrų pristatyta nežinai kaip nevažiuoti.