2023 m. kovą Tesla nustebino automobilių pasaulį paskelbdama apie perėjimą prie 48 voltų elektros architektūros. Kompanijos vadovybė turėjo labai sumanų planą – norėjo aplenkti konkurentus pristatydama naują technologiją ir siūlydama ją kitiems gamintojams. Pirmoji kompanija, priėmusi iššūkį, yra Hyundai.
Pristatydamas 48 voltų architektūrą, Ostino gamintojas paaiškino, kad rinkoje esamos 12 voltų sistemos jau pasiekė savo fizines ribas. Didėjantis prietaisų ir borto kompiuterių skaičius bei augantis elektros energijos poreikis lėmė, kad 12 voltų sistemų pajėgumai išseko. Augant galiai, didėja ir srovės stiprumas, o tai lemia elektros instaliacijos perkaitimą. Siekdami to išvengti, gamintojai pradėjo naudoti storesnius varinius kabelius, o tai didina transporto priemonių svorį.
Tesla padidino įtampą iki 48 voltų, o tai leido keturis kartus sumažinti srovės stiprumą esant tam pačiam galios lygiui. Tai teikia svarbią naudą ne tik gaisrinės saugos, bet ir efektyvumo bei ekonomijos požiūriu. Automobilių gamintojai gali naudoti plonesnius varinius kabelius, o tai tiesiogiai lemia medžiagų taupymą ir transporto priemonių svorio mažinimą. Elektros nuostoliai nebėra problema.
Tesla buvo priversta pereiti prie 48 voltų instaliacijos. Kitos kompanijos gali pasinaudoti šiuo sprendimu
Tesla Cybertruck naudoja „steer-by-wire” sistemą, kuri sunaudoja daug energijos, todėl perėjimas prie 48 voltų sistemos buvo būtinas. Amerikiečių gamintojas bandė primesti šį standartą pramonėje, o būtina dokumentacija apie 48 voltų architektūrą buvo išsiųsta kitiems gamintojams. Pasiūlymo gavimą patvirtino ir Ford vadovas Jim Farley, kuris dokumentų kopiją gavo 2023 m. gruodį.
Iki šiol nė vienas gamintojas nepaskelbė planų pereiti prie aukštesnės įtampos, tačiau vis daugiau prekių ženklų atsargiai informuoja, kad už uždarų durų svarsto tokio sprendimo privalumus ir trūkumus. Pranešimai iš Korėjos žiniasklaidos rodo, kad Hyundai jau paprašė savo elektros dalių tiekėjų pasiruošti 48 voltų sistemų ir dalių įvedimui. 12 voltų sistemos bus atsisakyta 2029 m.
Hyundai naudojasi situacija. Tesla atliko didžiąją 48 voltų instaliacijos įdiegimo dalį
Tesla jau atliko didžiausią darbo dalį, tačiau su Korėjos automobilių pramonės palaikymu 48 voltų sistema turi žymiai didesnes galimybes tapti nauju standartu. Hyundai planuoja naudoti aukštesnės įtampos komponentus ne tik savo transporto priemonėse, bet ir robotuose, gaminamuose jos dukterinės kompanijos Boston Dynamics, kurią kompanija įsigijo 2021 m.
Perėjimo prie 48 voltų architektūros užduotis nėra paprasta, todėl Hyundai skiria sau ketverius metus pereiti prie naujo standarto. Pereinamuoju laikotarpiu tiekėjai turės toliau tiekti 12 voltų instaliacijas, bet kartu didinti 48 voltų dalių gamybą.
Ką tai reiškia Lietuvai?
Šis technologinis pokytis neišvengiamai pasieks ir Lietuvos automobilių rinką. Nuo 2029 m. lietuviai, perkantys naujus Hyundai automobilius, įsigys transporto priemones su pažangesne 48 voltų elektros sistema. Tai reiškia efektyvesnius, lengvesnius ir saugesnius automobilius.
- „Swedbank“ pradeda kovą su sukčiais ribodamas klientų pasirinkimo galimybes – sukėlė viešas diskusijas
- „Xiaomi 17“: kompanija pristato flagmaną, kuris nekopijuoja „Apple“, bet meta iššūkį
- Klientai nepatenkinti „Swedbank“: „Na, tai jau ne šiaip rimta“
- „Omniva“ pristato naują siuntų pristatymo modelį: atviras kurjerių tinklas Vilniuje ir Kaune
- „Mercedes-Benz“ Papenburge stato vėjo jėgainių parką, siekdama ekologinės transformacijos