Volvo P1800 debiutavo 1961-aisiais. Tai buvo elegantiška kupė su skandinavišku charakteriu – ne prabangos simbolis, ne lenktynių bolidas, tiesiog graži ir patikima mašina. Bet kai ja pradėjo važinėti serialo „Šventasis” (1962-1969) herojus, kurį vaidino būsimasis Džeimsas Bondas Rodžeris Mūras, P1800 tapo kultine.
Volvo net nesistengė – jie tiesiog padarė gerą automobilį. Skirtingai nei Aston Martin, kuris tapo Bondo simboliu, ar Mini, asocijuojamas su Misteru Bynu, P1800 įėjo į popkultūrą natūraliai, be marketingo triukų.
Inžinieriai, kurie pamiršo, kas yra kompromisai
Praėjo 60 metų. Į sceną išėjo Cyan Racing – komanda su pasaulio čempionų titulais WTCC lenktynėse. Jie nusprendė ne restauruoti seną P1800, o sukurti jį iš naujo.
Iš originalaus automobilio liko tik trys detalės:
- Kapoto užraktas
- Rankinis stabdis
- Valytuvai
Viskas kita – visiškai nauja. Karbono plokštės, aukštos kokybės plieno rėmas, nepriklausoma pakaba, AP Racing stabdžiai ir turbinuotas variklis su lenktynių genais.
Kodėl nėra ABS ir kitų „pagalbininkų”?
Cyan Racing inžinieriai padarė tai, ko šiandien niekas nedaro – atsisakė visų elektroninių asistentų. Nėra:
- ABS (stabdžių antiblokavimo sistemos)
- Vairo stiprintuvo
- Stabilumo kontrolės
- Oro pagalvių
- Bet kokių elektroninių „saugiklių”
Kodėl? „Norime, kad vairuotojas jaustų automobilį, o ne elektronika už jį vairuotų,” – sako kūrėjai. Tai mašina tiems, kas moka vairuoti ir nori jaustis gyvas.
Techninė poezija
- Variklis: 2.0 litro su turbina iš WTCC lenktynių Galia: 345-420 AG (priklauso nuo versijos)
- Svoris: Mažiau nei 1000 kg (lengvesnis už daugelį šiuolaikinių miestietiškų automobilių)
- Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė Holinger – tokia, kokią naudoja lenktynininkai 0-100 km/h: Apie 4,5 sekundės
Dvi versijos – abu ekstremalios
Standartinė versija – tikras lenktynių automobilis gatvei. Kieta pakaba, minimalus komfortas, maksimalus ryšys su keliu.
- SEB klientas pasipiktinęs: 82 tūkstančiai eurų sąskaitoje, bet bankas sako „ne” grynųjų išmokėjimui
- FIFA Pasaulio futbolo klubų taurė: sensacingos brazilų pergalės ir Europos grandų mūšiai ketvirtfinalyje
- SEB bankas įspėja apie tris naujus apgaulės būdus. Sukčiai pakeitė taktiką
- Dar viena netikėta žinia iš „Swedbank“ nutraukiama itin populiari paslauga. Klientai jaučiasi apgauti
- Nuo pirmadienio – naujos taisyklės pasienyje su Lenkija: ministras įspėja apie galimas eiles ir patikras, 13 patikros punktų
GT versija – „komfortiška” tiek, kiek gali būti automobilis be vairo stiprintuvo. Geresnė garso izoliacija, reguliuojama pakaba, šiek tiek minkštesni sėdynės. Bet vis tiek – jokių elektroninių pagalbininkų.
Kaina, kuri verčia susimąstyti
Bazinė kaina: 700 000 eurų. GT versija – dar brangiau, priklausomai nuo užsakovo pageidavimų. Kiekvienas automobilis surenkamas rankomis 12-15 mėnesių. Tiražas ribotas, kiekvienas egzempliorius unikalus.
Už tuos pinigus galima nusipirkti:
- Kelis naujus Porsche 911
- Butą Vilniaus centre arba gana prabangų namą šalia Vilniaus
- 35 naujus Dacia automobilius
Kam tai reikalinga?
Cyan P1800 – ne nostalgijos projektas. Tai manifestas prieš šiuolaikinę automobilių industriją, kur elektronika vairuoja už žmogų, o visi automobiliai panašūs kaip broliai dvyniai.
Tai primena, kodėl kadaise žmonės įsimylėdavo automobilius. Ne dėl to, kad jie buvo patogūs ar saugūs, o dėl to, kad jie buvo gyvi. Kiekvienas posūkis, kiekvienas stabdymas reikalavo įgūdžių ir dėmesio.
Ar verta?
Jei ieškote praktiško automobilio – tikrai ne. Jei norite saugumo ir komforto – irgi ne. Bet jei norite pajusti, ką reiškia tikrai vairuoti, jei pinigai ne problema ir suprantate, kad perkate ne transporto priemonę, o inžinerinį meno kūrinį – tada taip.
Cyan P1800 – tai ne praeities atkartojimas. Tai ateities vizija tiems, kas nenori, kad mašinos taptų bejausmiais robotais ant ratų. Ir kas žino – galbūt po 30 metų būtent šis automobilis bus laikomas paskutiniu tikru automobiliu, sukurtu žmonių, kurie mylėjo vairavimą labiau nei Excel lenteles.
P.S. Jei vis dar abejojate, ar verta mokėti 700 000 eurų už automobilį be ABS – geriau nepirkite. Ši mašina skirta tiems, kas supranta be paaiškinimų.