„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ toliau investuos į elektromobilius, tačiau neketina atsisakyti ir vidaus degimo variklių. Gamintojų teigimu, tai – racionalus požiūris, atsižvelgiant į dabartines rinkos realijas.
Daugelis pranašavo vidaus degimo variklių eros pabaigą, ypač artėjant 2035 metams, kai Europoje turėtų įsigalioti draudimas parduoti naujus automobilius su tokiais varikliais. Ir nors šie planai tebegalioja, žinomi Vokietijos automobilių gamintojai neketina taip lengvai nuleisti rankų.
Iš pradžių „Audi“, dabar „Mercedes“
Praėjus vos kelioms dienoms po „Audi“ pranešimo apie elektrifikacijos strategijos pokyčius, savo planus peržiūri ir „Mercedes“. Vokietijos gamintojas pareiškė, kad ir toliau investuos į vidaus degimo variklius, net ir planuodamas plėsti savo elektromobilių gamą.
Neseniai duodamas interviu žurnalui „Auto Motor und Sport“ prekės ženklo vadovas Ola Källeniusas teigė, kad bendrovė „koreguoja kursą“. Dėl mažesnio nei tikėtasi susidomėjimo elektriniais automobiliais „Mercedes“ turi išlikti lankstesnė. Pasak jo, atėjo laikas subalansuoti technologijas.
„Manau, šiandien racionaliausia judėti abiem kryptimis. Mes ir toliau investuosime į elektrinę pavarą, tačiau dar kurį laiką išlaikysime ir vidaus degimo variklius“, – sakė O. Källeniusas.
Šis „Mercedes“ sprendimas nereiškia, kad elektromobilių rinka išgyvena nuosmukį. Priešingai: pasauliniai pardavimai ir toliau auga, nors ir skirtingais tempais, priklausomai nuo regiono.
Lyderė – Kinija
Tarptautinė energetikos agentūra nurodo, kad 2023 m. pasauliniai elektromobilių pardavimai viršijo 17 mln. vienetų, o iki 2025 m., remiantis „BloombergNEF“ prognozėmis, turėtų pasiekti 22 mln. Tikimasi, kad Kinija ir toliau išliks lydere pereinant prie naujos kartos automobilių ir sudarys apie du trečdalius visų pardavimų.
Vidaus degimo variklių, ypač elektrifikuotų versijų, tokių kaip hibridai ir lengvieji hibridai, išlaikymas vis dar yra būtinas siekiant patenkinti rinkų, kuriose elektromobiliams skirta infrastruktūra yra ribota, poreikius. Lotynų Amerikoje, Pietryčių Azijoje ir Afrikoje elektromobilių parduodama vis dar labai mažai. Čia „Mercedes“ gali sustiprinti savo pozicijas.
- Nemaloni žinia daugeliui „Swedbank“ klientų: „Pajamos sparčiai mažėja“
- Svarbi informacija gyventojams apie atsiskaitymo pokyčius – nuo 2026 m. keisis euro banknotai
- Kas važinėja automobiliais su vidaus degimo varikliais – ruoškitės! Prognozuojama džiugi žinia
- Lietuviai vis aktyviau perleidžia saulės elektrines: „Ignitis“ pristato supaprastintą antrinės rinkos procesą
- Nuo rugpjūčio 1 dienos pokyčiai kurie palies kiekvieną keliautoją. Jei dar nežinote, pats metas sužinoti
Kinijoje, didžiausioje šio prekės ženklo rinkoje, 2024 m. pardavimai sumažėjo 7 proc. ir iš viso sudarė 683 600 vienetų. Nepaisant to, ši šalis išlieka pagrindine klientų baze.
„Mercedes“ sprendimas iš dalies prieštarauja reguliavimui. Europos Sąjunga ir toliau laikosi savo plano nuo 2035-ųjų uždrausti pardavinėti naujus taršius automobilius. Šiuo metu nėra jokių požymių, kad Europos Komisija oficialiai atidėtų šį sprendimą.
Iki tol „Mercedes-Benz“ laikysis savo vidaus degimo ir elektrinių automobilių sambūvio strategijos. Laikas parodys, ar Europos Sąjunga atsižvelgs į tokių automobilių gamintojų kaip „Mercedes“ poziciją.