Nors vairavimo mokykloje moko kelių eismo taisyklių, visų automobilio niuansų išmokti mokymo metu tiesiog neįmanoma. Kai žmogus pagaliau įsigyja savo pirmąjį automobilį, jis paprastai nori iš karto sėsti prie vairo ir važiuoti, o ne gaišti laiką prie naudojimo instrukcijos. Rezultate išeina taip – yra ir vairuotojo pažymėjimas, ir automobilis, bet visiško supratimo apie jo naudojimą dar trūksta. Ir reikia pridurti – tai taikoma ne tik pradedantiesiems!
Štai nedidelis vadovėlis, kuris padės greitai susipažinti su kai kuriais svarbiais mygtukais šiuolaikiniame automobilyje. Bet pirmiausia trumpas testas. Jei gali iš karto suprasti, ką reiškia šie simboliai, toliau skaityti nereikia – tu labai gerai pažįsti savo automobilį. Tačiau niekas nedraudžia patikrinti savo draugų ir artimųjų žinias šioje srityje.
Pirmieji du simboliai žymi rūko žibintus. Kaip paaiškėjo, net vairuotojai su daugelio metų patirtimi ne visada atskiria vieną nuo kito. Piktograma, kurioje įprastas šviesos srautas nukreiptas žemyn, reiškia priekinius rūko žibintus, o piktograma, kurioje šviesos srautas tęsiasi horizontaliai, reiškia galinius rūko žibintus.
Šiuolaikiniame automobilyje neįmanoma įjungti galinių rūko žibintų be priekinių; tuo metu prietaisų skydelyje užsidega atitinkamas simbolis.
Dienos šviesiu metu vietoj artimųjų šviesų leidžiama įjungti rūko žibintus, kad transporto priemonė kelyje būtų matoma. Su įprastais priekiniais rūko žibintais naktį sunku ką nors apakinti. Bet galinius rūko žibintus reikia naudoti tik esant nepakankamam matomumui.
Prisiminkite tai, nes yra ypač nemalonu būti spūstyje už automobilio su įjungtais galiniais rūko žibintais. Iš nedidelio atstumo ryškus šviesos šaltinis gali apakinti.
Kita piktograma yra nesuprantama paslaptis net daugumai šiuolaikinių taksi vairuotojų. Kiekviena proga klausiu vairuotojo, kam šis mygtukas skirtas, ir gaunu pačius įvairiausius atsakymus: nuo „neturiu supratimo” iki „kad nerasotų langai”.
Yra du visuotinai priimti žymėjimo variantai. Antrasis atrodo taip:
- Skubus įspėjimas „Gmail“ naudotojams
- Nemaloni žinia daugeliui „Swedbank“ klientų: „Pajamos sparčiai mažėja“
- Kas važinėja automobiliais su vidaus degimo varikliais – ruoškitės! Prognozuojama džiugi žinia
- Lietuviai vis aktyviau perleidžia saulės elektrines: „Ignitis“ pristato supaprastintą antrinės rinkos procesą
- Kaip išvalyti išmaniojo telefono atmintį, kad jis veiktų geriau
Mygtukas su šiuo simboliu aktyvina oro recirkuliaciją salone. Šis režimas leidžia užkirsti kelią oro patekimui iš išorės kartu su kelio dulkėmis ir išmetamosiomis dujomis. Nepakeičiamas dalykas, jei prieš tavo automobilį staiga pasirodo rūkstantis ir dūmijantis sunkvežimis iš sovietmečio.
Recirkuliacijos režimą galima naudoti ir greitam atvėsinimui vasarą arba salono šildymui žiemą. Bet kai įjungta recirkuliacija, automobilio langai dažnai rasoja, todėl geriausia naudoti šį režimą, kai veikia oro kondicionierius.
Dar vienas mygtukas yra toks paslaptingas, kad net paslėptas po atskira dangteliu šalia automatinės pavarų dėžės selektoriaus. Jei tavo automobilyje yra klasikinė hidromechanika, greičiausiai yra ir „Shift lock” mygtukas.
Jis naudojamas avariniais atvejais automatiniam selektoriui atrakinti. Nuspaudžiate jį, ir pavarų svirtis laisvai persijungia į neutralią padėtį. Dabar galite judinti automobilį (vilkti jį į evakuatorių) neužvedę variklio.
Bet dabar pats sudėtingiausias!
Šie mygtukai išjungia standartinę signalizacijos sistemą. Paspaudus tą, kur automobilis pavaizduotas ant nuolydžio arba šalia kablio, galite evakuoti užrakintą automobilį naktį, nebijodami pažadinti kaimynų dėl to, kad suveiks aktyvuota signalizacija. Antrasis mygtukas išjungia ultragarso jutiklius, esančius lubose ir fiksuojančius judėjimą salone.
Ir galiausiai. Jei periodiškai sėdate prie įvairių automobilių vairo ir kiekvieną kartą, įvažiuodami į degalinę, susijaudinę bandote prisiminti, kurioje pusėje yra degalų įpylimo angos dangtelis, tiesiog pažiūrėkite į degalų lygio indikatorių. Daugumos automobilių šalia atitinkamos piktogramos yra maža rodyklė, rodanti į teisingą pusę.