Agentūros Reuters išvados meta šešėlį ant dviejų automobilių gamintojų iš Kinijos – Zeekr ir Neta – veiklos skaidrumo. Abi įmonės tyčia turėjo padidintuoti duomenis apie pardavimus, kad pasiektų ketvirtinius tikslus ir sustiprintų savo įvaizdį investuotojų bei klientų akyse.
Elektromobilių pardavimų duomenų klastojimas
Reuters atskleidė, kad Zeekr (prekės ženklas, priklausantis Geely koncernui) ir Neta (priklausanti Hozon Auto) taikė ankstyvos transporto priemonių registracijos praktiką, prieš joms patenkant pas faktinius klientus. Automobiliai buvo draudžiami ir registruojami dilerio ar dukterinių įmonių vardu, nors fiziškai likdavo salonuose ar sandėliuose.
Kinijoje automobilių pardavimų rodikliai remiasi privalomojo transporto draudimo polisų aktyvavimų skaičiumi. Būtent šiuo pagrindu kuriama pardavimų statistika ir vertinama gamintojų būklė. Dėka ankstesnio polisų išpirkimo Zeekr ir Neta galėjo dirbtinai didinti „parduotų” transporto priemonių skaičių, nors realūs pirkėjai jų dar nebuvo įsigiję.
Praktiškai tai reiškė, kad automobiliai buvo klasifikuojami kaip formaliai naudoti, bet be ridos ir faktiškai vis dar laukiantys klientų.
Neta manipuliavo daugiau nei puse pardavimų
Laikotarpiu nuo 2023 m. sausio iki 2024 m. kovo Neta deklaravo 117 tūkst. transporto priemonių pardavimą. Pagal dokumentus ir dilerių pranešimus, net 64 719 iš jų (daugiau nei 55 proc.) buvo vadinamieji „remiami pardavimai”. Tai reiškia, kad automobiliai turėjo išpirktus draudimo polisus ir buvo formaliai registruoti, bet fiziškai liko salonuose arba buvo nukreipti eksportui.
Klientai, pirkę tokius automobilius, teikė pretenzijas, kad transporto priemonės jau turėjo vieną savininką ir trumpesnę garantiją – ji buvo skaičiuojama nuo pirmos registracijos datos, o ne pirkimo momento. Informacija apie tai nebuvo perduodama sandorio metu. Ši praktika taip pat leido gauti vyriausybės dotacijas, kurios priklausė nuo parodytos pardavimų apimties.
Zeekr pardavimai – statistikos manipuliacija
Panašius veiksmus taikė Zeekr. 2024 m. gruodį Siameno mieste dileris Xiamen C&D, valstybinė įmonė, masinai registravo Zeekr transporto priemones savo dukterinių įmonių vardu. Dėka to gamintojas galėjo apskaityti pardavimus dar prieš finansinių metų pabaigą.
Zeekr pranešė apie 2737 automobilių pardavimą Siamene gruodį, tačiau tik 271 iš jų gavo tikrus registracijos numerius. Likusios transporto priemonės greičiausiai liko salonuose ar sandėliuose.
- „Google Maps“: sugrįžta funkcija, kuri buvo dingusi. „Tai buvo klaida”
- Kritinis SEB banko įspėjimas: neatiduokite patys savo prisijungimų prie banko
- Lietuviai nebeperka prabangių automobilių, pavyzdžiui „Mercedes-Benz“ už 100 tūkst. eurų. Dabar daugelis imasi nuomos
- Kas ketvirtą elektromobilio keleivį pykina. Kas tai sukelia?
- Klimatologai įspėja: liko 3 metai, o tada kelio atgal nebus
Įmonė aiškino, kad automobiliai buvo skirti ekspozicijai, o draudimo polisai išpirkti saugumo sumetimais. Tačiau neatsakė į kaltinimus dėl pardavimų statistikos manipuliavimo. Oficialiai paskelbė aiškinamojo tyrimo pradžią.
Trumpalaikė nauda ir ilgalaikė rizika Kinijos gamintojams
„Popieriaus” pardavimų praktika leidžia greitai pagerinti finansinius rezultatus ir įvaizdį, bet kelia realią riziką prarasti klientų ir verslo partnerių pasitikėjimą. Neta prekės ženklo atveju pasekmės akivaizdžios – pardavimai krito nuo 152 tūkst. transporto priemonių 2022 m. iki 87 948 2024 m., o įmonė pradėjo bankroto procedūrą.
Kinijos vyriausybė paskelbė apie reguliavimo sugriežtinimą, tarp jų – automobilio perpardavimo draudimą per šešis mėnesius nuo pirmos registracijos, siekiant sutramdyti panašias praktikas.
Šaltinis: motoryzacja.interia.pl