Didelė dalis Tesla pajamų gaunama iš valstybinių dotacijų ir vadinamųjų emisijų kreditų, kuriuos Tesla – kaip elektromobilių gamintojas – gali parduoti vidaus degimo variklių automobilių gamintojams, kurie savo ruožtu privalo juos pirkti. Prie to prisideda mokesčių lengvatos – JAV tai net 7 500 dolerių elektromobilių pirkėjams – kurias atšaukia prezidento Donaldo Trumpo „didis, gražus įstatymas”. Problema ta, kad be milijonų dolerių valstybinių dotacijų įmonė būtų nuostolinga, nes iš automobilių gamybos ir pardavimo uždirba vis mažiau, o kartais net patiria nuostolių.
Biudžeto įstatymas, kuris buvo galutinai priimtas, trumpai tariant: neterminuotai pratęsia mokesčių mažinimą, kuris prieš kelerius metus buvo įvestas „laikinai”. Įstatymas numato milžiniškos sumos išleidimą kovai su nelegalia imigracija, numato gynybos išlaidų didinimą – ir visa tai reikia kažkaip kompensuoti. Taigi karpymų aukomis tapo pagalba skurdžiausiems, taip pat valstybinė parama žaliosios energijos gamintojams bei visos paskatos elektromobilių gamybai ir pirkimui.
Tačiau tai dar ne viskas, nes prezidento Donaldo Trumpo administracija šiuo metu yra karo kelyje su milijardieriumi Elonu Musku, Tesla vadovu. Dėl to – atskiru žingsniu – iš Kalifornijos atimta valstijos teisė remti elektromobilumą tradicinio, vidaus degimo variklio transporto sąskaita. Tai reiškia, kad ne tik federaliniai, bet ir valstijų pinigų šaltiniai, iš kurių noriai sėmėsi Elonas Muskas, netrukus išseks.
Dotacijos buvo esminės, be dotacijų Tesla gamyba nesusiveda
Vyriausybės dotacijos buvo esminės Tesla plėtrai, leisdamos jai sparčiai augti ir pasiekti elektromobilių pramonės lyderio poziciją. Pasak „Sky News” duomenų, paramos programų karpymai gali reikšmingai paveikti būsimus įmonės pelnus, taip pat kelti klausimų dėl jos verslo modelio ir rinkos vertės.
2024 m. Tesla pajamos iš valstybinių dotacijų sudarė mažiausiai 38 proc. įmonės pelno, kuris pasiekė 7,1 mlrd. dolerių lygį. Vien iš prekybos vadinamaisiais reguliaciniais kreditais Tesla gavo 2,8 mlrd. dolerių. Šių metų pirmąjį ketvirtį įmonė uždirbo 595 mln. dolerių iš reguliacinių kreditų, kas sudarė beveik pusantro karto daugiau nei jos grynasis pelnas, siekęs 409 mln. dolerių. Tai reiškia, kad be valstybės paramos Tesla galėtų patirti nuostolių.
O gali būti dar blogiau, nes pastaruoju metu Tesla buvo priversta kelis kartus ir įvairiose rinkose koreguoti savo automobilių kainas, kad išlaikytų jų konkurencingumą. Koreguoti, tai yra mažinti. Tai reiškia, kad pelnas iš automobilių gamybos įmonei vis mažėja. Bet tai nebuvo problema, jei skylę buvo galima užpildyti (su kaupu) valstybiniais pinigais.
Beje: Europoje taip pat nesiklosto gerai ir ne tik dėl prastos pardavimo: Europos Komisijos žingsnis, leidžiantis gamintojams atsiskaityti dėl sugriežtintų normų per ateinančius trejus metus (o ne per metus), reiškia, kad galima susilaikyti nuo amerikietiškos Tesla dotavimo Europos koncernų pinigais. O paskui… paskui to gali visai neprireikti, nes europietiški elektromobiliai Europos rinkoje parduodami vis geriau.
Žaliosios paskatos skatino Tesla augimą
Tesla daugelį metų naudojasi plačiu dotacijų ir mokesčių lengvatų spektru tiek Jungtinėse Valstijose, tiek kitose šalyse, kurios skatina elektromobilumo plėtrą. JAV pagrindinį vaidmenį atlieka reguliaciniai kreditai, kurie turi skatinti gamintojus didinti elektromobilių dalį savo pasiūloje. Didžiausią reikšmę čia turi valstijų programos, ypač Kalifornijoje.
- Skubus įspėjimas „Gmail“ naudotojams
- Pervedimai iš kortelės į kortelę: ką reikia žinoti lietuviams pagal naujas ES taisykles
- Dideli „Swedbank” pokyčiai nuo lapkričio 1 dienos. Palies kiekvieną banko klientą
- Ką reiškia šis ženklas? Raudonas taškas suklaidina ne vieną patyrusį vairuotoją
- EK įspėja dėl TEMU ir Shein. „80% produktų yra kenksmingi žmonėms”
Kadangi Tesla gamina išskirtinai elektromobilius, ji gauna kreditus be papildomų išlaidų ir parduoda juos kitiems gamintojams, kurie neatitinka reikalavimų dėl elektromobilių dalies bendrame parduotų automobilių skaičiuje. Panašios sistemos veikia keliolikoje JAV valstijų bei Europoje, įskaitant Jungtinę Karalystę.
Tačiau birželį prezidentas Trumpas pasirašė nutarimą, atimantį iš Kalifornijos teisę nustatyti savo tikslus elektromobilių gamybos srityje, kas gali kelti grėsmę panašioms programoms kitose valstijose. Be to, federalinė 7 500 dolerių mokesčių lengvata elektromobilių pirkėjams buvo panaikinta pagal naują mokesčių ir išlaidų įstatymą.
Šaltinis: auto-swiat.pl