Counterpoint Research duomenimis, 2025 metų pirmąjį ketvirtį pasaulinė išmaniųjų laikrodžių rinka susitraukė 2 procentais. Tačiau už šio nedidelio skaičiaus slypi dramatiškas galios persiskirstymas – kinų gamintojai Xiaomi ir Huawei užėmė lyderių pozicijas kai kuriose rinkose, o Apple praranda pozicijas rekordiniu tempu.
Pasaulinė išmaniųjų laikrodžių rinka išgyvena ne pačius geriausius laikus. 2 procentų kritimas gali atrodyti nedidelis, tačiau tai jau penktas ketvirtis iš eilės, kai rinka stagnuoja arba traukiasi.
Priežasčių yra keletas. Pigių modelių segmentas pasiekė prisotinimą, nauji Apple Watch modeliai nebesukelia ankstesnio susidomėjimo, o vartotojai neskuba atnaujinti turimų įrenginių.
Kinijoje – tikras sprogimas
Kol visa pasaulinė rinka kenčia, Kinijoje vyksta tikras išmaniųjų laikrodžių bumas. Counterpoint duomenimis, kinų rinka išaugo net 37 procentais per metus – tai didžiausias augimas nuo 2020 metų pabaigos.
Huawei ir Xiaomi sėkmės receptas paprastas: pažangios sveikatos stebėjimo funkcijos, puikus kainos ir kokybės santykis, savos operacinės sistemos kaip HarmonyOS ir augantis kinų vartotojų patriotizmas vietiniams gamintojams.
Įdomu tai, kad kinų vartotojai vis labiau renkasi vietinius produktus su savomis operacinėmis sistemomis, o ne tarptautinius prekės ženklus.
Indijoje – atvirkščias vaizdas
Jei Kinijoje išmanieji laikrodžiai skrenda nuo lentynų, tai Indijoje situacija diametraliai priešinga. Rinka susitraukė net 25 procentais, palyginti su praėjusiais metais.
Pagrindinė priežastis – vartotojai jau turi pagrindinius modelius iš ankstesnių metų ir nemato priežasčių juos atnaujinti. Labiausiai nukentėjo pigūs, iki 100 dolerių kainuojantys modeliai, kurių pardavimai krito 17 procentų.
- Ko negalima statyti šalia Wi-Fi maršrutizatoriaus: 12 pagrindinių klaidų
- Bankas užblokavo pinigus dėl mokėjimo paskirties. Viskas dėl užrašo „Atsiskaitymas-Kuba”
- Dvi sekundės ir liksite be savo banko kortelės: kaip vagys apgauna žmones prie bankomatų
- Jakučionio šou Las Vegase: lietuvio žvaigždės gimimas NBA vasaros lygoje
- Geriau priliesti ar įkišti mokėjimo kortelę į skaitytuvą atsiskaitant už prekes ar paslaugas? Atsakymas jums gali nepatikti
Apple vis dar lyderė, bet pozicijos silpnėja
Nepaisant visų iššūkių, Apple išlieka pasauline lydere išmaniųjų laikrodžių rinkoje. Tačiau skaičiai kelia nerimą. Rinkos dalis sumažėjo iki maždaug 20 procentų, Apple Watch pardavimai krito 19 procentų per metus, o Series 9 ir SE 2 modeliai nesulaukė laukto susidomėjimo.
Ekspertai pagrindinę problemą įvardija paprastai – trūksta reikšmingų inovacijų. Vartotojai tiesiog nemato priežasčių mokėti premium kainą už nedidelius patobulinimus.
Huawei fenomenas
Kol Apple kenčia, Huawei demonstruoja įspūdingą šuolį. Laikrodžių tiekimai išaugo 46 procentais, o sėkmė matoma ne tik Kinijoje, bet ir Europoje. HarmonyOS ekosistema pritraukia vis daugiau vartotojų, o pažangios sveikatos funkcijos siūlomos už prieinamą kainą.
Huawei sėkmės paslaptis – puikiai integruotos sveikatos stebėjimo funkcijos ir ilga baterijos veikimo trukmė, ko dažnai trūksta konkurentams.
Xiaomi – tylus milžinas
Xiaomi taip pat demonstruoja stabilų augimą ir plėtrą už Azijos ribų. Kompanija sėkmingai konkuruoja tiek pigių, tiek vidutinės klasės segmentuose, siūlydama patrauklų dizainą, ilgą baterijos veikimo laiką, prieinamą kainą ir vis daugiau funkcijų už mažesnius pinigus.
Netikėtas trendo posūkis – vaikų išmanieji laikrodžiai
Vienas įdomiausių rinkos pokyčių – sparčiai augantis vaikų išmaniųjų laikrodžių segmentas. Imoo prekės ženklas, specializuojantis būtent šioje srityje, pateko į pasaulinių gamintojų penketuką.
Tėvai vis dažniau renkasi išmaniuosius laikrodžius vaikams dėl GPS sekimo funkcijos, skambinimo galimybės, ribotos interneto prieigos ir saugesnės alternatyvos išmaniesiems telefonams.
Ką tai reiškia vartotojams
Rinkos pokyčiai atneša tiek gerų, tiek blogų naujienų. Iš vienos pusės, vartotojai džiaugiasi didesne įrenginių įvairove, konkurencija mažina kainas, atsiranda daugiau inovacijų iš kinų gamintojų, o ne Apple įrenginių kokybė nuolat gerėja.
Kita vertus, Apple gali sulėtinti inovacijas dėl mažesnių pajamų, kai kurie gamintojai gali pasitraukti iš rinkos, o suderinamumo problemos tarp skirtingų ekosistemų gali kelti nepatogumų.
Prognozės ateičiai
Ekspertai prognozuoja, kad artimiausioje ateityje kinų gamintojai tęs ekspansiją į Vakarus, Apple bus priversta pristatyti reikšmingas inovacijas, sveikatos funkcijos taps pagrindiniu konkurencijos lauku, o vaikų segmentas augs sparčiausiai.
Išmaniųjų laikrodžių rinka pergyvena transformaciją. Vartotojams tai reiškia daugiau pasirinkimo ir geresnį kainos bei kokybės santykį. Tačiau ar Apple sugebės atsilaikyti prieš kinų gamintojų spaudimą? Atsakymą sužinosime jau netrukus.