Internete plinta klaidinga informacija apie įvairias šalis ir situacijas, o šįkart visi susitelkė į Ispaniją ir jos vairuotojus. Pastaruoju metu žinia apie planuojamus vyriausybės pokyčius pasklido nerimą keliančiu greičiu. Tariamai siekta įvesti draudimą vairuoti vienam asmeniui ir apribojimą — vienas automobilis šeimai.
Internetas sukėlė pasipiktinimą, kai liepos ir rugpjūčio sandūroje įvairiose platformose buvo paskelbta informacija apie Ispanijos taisyklių pakeitimus. Internautai citavo liepos 25 d. vartotojo X įrašą, kuriame buvo nuoroda į anglų kalba leidžiamą svetainę „Majorca Daily Bulletin“ su antrašte „Ispanija siūlo uždrausti vairuoti vienam. Nauja taisyklė reikalautų, kad automobilyje būtų bent du žmonės“.
Lenkijos politikas taip pat pakomentavo tariamus pokyčius. Konfederacijos politikas Paweł Usiądek rašė: „Ispanijos karas prieš vairuotojus žengia į naują etapą. Prisidengiant ekologijos pretekstu – draudimai, mokesčiai, normavimas. Visiškos žudynės.“ Jis teigė, kad tvarus mobilumas ir ekologija esą yra tik pretekstas, o valdžia nori apriboti privatų transportą ir laisvą judėjimą. Tik pačioje įrašo pabaigoje jis pridūrė, kad šios idėjos šiuo metu yra analizuojamos. Turinio tikrintojai kritikavo retoriką, o portalas „Demagog“ pareiškimą pavadino manipuliavimu.
Generalinė kelių eismo direkcija neigia gandus. DGT nurodė, kad neplanuojama uždrausti vairuoti vienam ar riboti transporto priemonių skaičiaus vienai šeimai. Žinoma, DGT skatina automobilių dalijimąsi su šeimos nariais ir primena, kad Ispanijoje jau daugelį metų egzistuoja VAO (Vehículos de Alta Ocupación) juostos, skirtos transporto priemonėms, kuriose važiuoja bent du keleiviai. Šis reikalavimas netaikomas nulinės emisijos transporto priemonėms ir transporto priemonėms, kurias vairuoja neįgalieji. VAO juostos veikia, pavyzdžiui, Madride, Sevilijoje ir Granadoje. Tai priemonė eismo srautams pagerinti ir susidomėjimui viešuoju transportu didinti — ji nereiškia draudimo vairuoti vienam.
Apie apribojimą „vienas automobilis šeimai“ kalbėta dėl vietinio Maljorkos tarybos rengiamo reglamento projekto. Šis projektas galėtų taikyti tam tikriems atvejams — pavyzdžiui, asmenims, turintiems namą saloje, bet joje negyvenantiems nuolat. Už projekto pažeidimus numatomos baudos nuo 300 iki 30 000 eurų ir netgi galimybė laikinai konfiskuoti transporto priemonę. Tačiau tai yra vietinio, o ne nacionalinio lygmens iniciatyva, todėl visai Ispanijai tokie pakeitimai nėra svarstomi.
Tokie vietiniai apribojimai nėra visiškai nauji: Formenteroje panašios taisyklės galioja nuo 2019 m., o Ibizoje — nuo 2022 m. Poreikis riboti automobilių skaičių kyla dėl drastiško transporto priemonių skaičiaus augimo turistiniu sezonu — Maljorkoje per piko savaitę 2023 m. rugpjūtį transporto priemonių skaičius siekė 956 700, tai yra daugiau nei 120 000 viršija laikomą tinkamu skaičiumi.
Todėl Ispanijos vairuotojai gali būti ramūs: nacionaliniu lygmeniu jokio draudimo vairuoti vienam ar apribojimo turėti daugiau nei vieną automobilį neplanuojama. Siaučiant dezinformacijai verta dar kartą patikrinti paskelbtą informaciją, ypač susijusią su teisės aktais — tiksli informacija pateikiama oficialiose vyriausybės svetainėse.
- Raudonas mygtukas bankomate: kada jį būtinai reikia paspausti
- Visi, turintys Gmail ar Yahoo paskyrą, privalo laikytis 5 naujų taisyklių šį mėnesį
- Iš kur atsiranda kandys virtuvėje? Ekspertas nurodė netikėtą priežastį
- Italijoje – kainos kaip iš „kosmoso“: dėl gultų ir skėčių nuomos kainų poilsiautojai palieka paplūdimius tuščius
- „Swedbank” siunčia labai nemalonią žinutę savo klientams: „Daugelis gali gauti laiškų”