Bet kuris keleivinis lėktuvas turi langus, kurie vadinami iliuminatoriais. Jie daugeliu atžvilgių skiriasi nuo įprastų automobilio langų, tačiau ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas sandarumui. Todėl akivaizdu, kad iliuminatoriai neturėtų atsidaryti. Tai būtų nepraktiška ir sudėtinga konstrukcija.
Jei kas nors bandytų „atidaryti langą” skrydžio aukštyje, momentinis slėgio kritimas nuleistų lėktuvo slėgį. Tuo pačiu metu lauko temperatūra skrydžio aukštyje gali nukristi iki -50 °C, o oro srautas aplink lėktuvą 800–900 km/h greičiu sukuria milžinišką apkrovą. Todėl logiška, kad bet kokie „langų atidarymai” ore yra neįmanomi dėl fizinių ir techninių priežasčių.
Pilotų kabinos langai
Tačiau štai kur staigmena… Pilotų langai atsidaro. Daugumoje civilinių lėktuvų, tokių kaip „Boeing 737″, „Airbus A320″ ar „A350″, šoniniai kabinos langai turi atidarymo mechanizmą. Jie skirti ne romantikai, o avarinėms situacijoms. Jei kabinos durys užblokuotos arba pažeistos, pilotai gali palikti lėktuvą pro langą, naudodamiesi avarinėmis virvinėmis kopėčiomis.
Stovint automobilį karštą dieną, prieš įjungiant oro kondicionierių, langą galima šiek tiek praverti, kad į vidų patektų šviežias oras. Kartais su oro uosto darbuotojais bendraujama pro langą.
Tačiau verta paminėti, kad tokie langai atsidaro tik ant žemės, kai orlaivis nėra veikiamas slėgio.
Piloto langas paprastai užrakinamas specialia spyna. Norėdami jį atidaryti, turite atrakinti skląstį. Patraukite langą į vidų, o tada pastumkite jį į šoną išilgai kreipiančiųjų. Tada turite jį užfiksuoti atidarytoje padėtyje. Konstrukcija tokia, kad padidėjus slėgiui salone, langas automatiškai prispaudžiamas prie sandariklių ir jo negalima atidaryti.
Istorinė perspektyva
Senesniuose orlaiviuose, tokiuose kaip „Douglas DC-3″, pilotai kylant dažnai atidarydavo langus vėdinimui, tačiau greičiai buvo mažesni ir salonai nebuvo hermetizuoti.
Kai kuriuos verslo klasės lėktuvų salono langus taip pat galima atidaryti, tačiau dažniausiai dėl tų pačių avarinių priežasčių.
- „Swedbank” siunčia labai nemalonią žinutę savo klientams: „Daugelis gali gauti laiškų”
- Didelio mažmeninės prekybos tinklo vadovė ragina parduotuves užsidaryti anksčiau – 20 val.
- Kiek gausite „į rankas“ nuo 2026 metų? Pristatytas naujas GPM skaičiuoklės įrankis
- Kas nutinka, jei sumaišote E10 (95) ir E5 (98) benziną, ir kodėl daugelis žmonių tai daro?
- Studentų svajonė gyventi mieste tampa prabanga – štai kiek dabar kainuoja nuoma!
Išvada
Civilinių orlaivių pilotų kabinos langus iš tiesų galima atidaryti, bet tik ant žemės ir dėl ypatingų priežasčių. Skrydžio metu jie tampa tokia pat fiksuota konstrukcijos dalimi kaip ir langai keleivių salone.