Padaugėjo telefoninio sukčiavimo atvejų. Sukčiai skambina piliečiams prisistatydami bankų ir valstybinių įstaigų darbuotojais, praneša apie tariamai įtartinas operacijas ir reikalauja nedelsiant pateikti banko kortelių duomenis.
Vienas iš nukentėjusiųjų papasakojo, kad gavo skambutį iš „banko darbuotojo“, kuris teigė, kad iš jo sąskaitos bandoma pervesti pinigus į įtartiną kortelę. Sukčius įtikinėjo skubiai pranešti kortelės numerį, galiojimo terminą ir CVV kodą – tariamai tam, kad būtų užblokuota operacija. Iš tiesų, tikrasis tikslas – pasisavinti pinigus.
Kaip pranešė pareigūnai, tokie skambučiai yra klasikinis socialinės inžinerijos pavyzdys. Privalote žinoti, kad bankų darbuotojai niekada neskambina klientams ir neprašo pateikti konfidencialių duomenų.
Policija ragina laikytis paprastų, bet veiksmingų saugumo taisyklių:
- Naudokite atskiras internetines korteles mokėjimams internetu.
- Neskelbkite savo asmeninio telefono numerio viešai.
- Neįdiekite jokių pašalinių programėlių „banko darbuotojų“ prašymu.
„Nė vienas tikras banko darbuotojas neprašys jūsų kortelės numerio, CVV kodo ar SMART-ID slaptažodžių. Įtartinų operacijų atveju sąskaita bus laikinai užblokuota, o klientas bus paprašytas kreiptis į filialą“, – pabrėžė Lilia Prontenko.
- „Volkswagen” atsisveikina su legenda: modelis nebebus gaminamas
- Lietuvos bankomatuose diegiama nauja funkcija. Daugelis tiesiog šokinės iš laimės
- „Swedbank” siunčia labai nemalonią žinutę savo klientams: „Daugelis gali gauti laiškų”
- „Android Auto 15“ jau čia: kas naujo ir kaip atsinaujinti?
- Parduotuvių darbo laikas per Žolinę (rugpjūčio 15 d.) bus visai kitoks nei per Kalėdas