Nors telefono sukčiai dažniausiai stengiasi apgauti žmogų naudodami įvairias schemas, tai nėra vienintelė jų skambučių priežastis. Dažnai piktadariai patys nutraukia skambutį, kad abonentas pakeltų ragelį. Tokie skambučiai turi kelias priežastis – apžvelkime jas detaliau.
Potencialių klientų „apskambinimas”
Sukčiai retai kruopščiai ieško aukos numerių. Dažniau jie įsigyja paruoštas telefonų duomenų bazes, pavyzdžiui, tas, kurios „nutekėjo” iš įvairių šaltinių – įmonių duomenų bazių, interneto svetainių, pristatymo paslaugų ir kt. Jei sukčiai ką tik įsigijo tokią duomenų bazę, pirmiausia jie tikrina jos aktyvumą. Tai reiškia, kad apgavikai apskambins visus sąraše esančius numerius ir lauks, ar kas nors atsakys.
Jei abonentas pakelia ragelį, patikrinimas baigtas, ir sukčiai nutraukia skambutį. Pats abonento telefono numeris pažymimas kaip „aktyvus”. Tai reiškia, kad apgavikai kitą kartą gali jam paskambinti ir kažkaip bandyti išvilioti iš žmogaus pinigus arba kitaip apgauti. Dažnai tokie veiksmai atliekami ne rankiniu būdu, o naudojant botus. Numerių duomenų bazė apskambinama naudojant specialią programą, kuri nutraukia skambutį, kai jis įskaitomas kaip priimtas, t.y., abonentas pakelia ragelį.
Vėliau piktadariai nebeatlieka „tylių” skambučių į „aktyvų” numerį – po patikrinimo jie pradeda taikyti savo sukčiavimo schemas, pavyzdžiui, skambindami banko darbuotojų, teisėsaugos, vidaus reikalų institucijų ar kitų tarnybų vardu.
Skambučiai ir skambučio nutraukimas iš mokamo numerio
Dar vienas būdas gauti aukos pinigus – priversti ją savanoriškai perskambinti į mokamą numerį. Tam sukčiai nuomoja tokį numerį iš mobiliojo ryšio operatoriaus. Dalis pinigų už skambutį siunčiama ryšio paslaugų teikėjui, o kita dalis – mokamo numerio savininkui. Po to sukčiai masiškai skambina abonentams ir padeda ragelį, kai auka paspaudžia atsiliepimo mygtuką. Sukčiai tikisi, kad abonentas perskambins jų numeriu dėl šios priežasties:
Norėdamas sužinoti, kas skambino
Keli mobiliojo ryšio abonentai po skambučio nutraukimo galvoja, kad nutrūko ryšys, ir patys perskambina svetimu numeriu. Tai nutinka dažnai, ypač jei abonento darbas susijęs su skambučiais į jo numerį, pavyzdžiui, iš potencialių klientų. Neretai sukčiai skambina ir nutraukia skambutį naktį, kad pažadintas žmogus nespėtų aiškiai įvertinti situacijos ir perskambintų nežinomu numeriu.
Ką daryti, jei jums skambina ir padeda ragelį?
Nuo apgaulingų skambučių sunku atsikratyti, nes numeris, patekęs į sukčių duomenų bazę, ir toliau perduodamas iš vienų rankų į kitas. Tačiau skambučių skaičių galima sumažinti, jei į juos neatsiliepdami. Daugeliu atvejų sukčiai skambina tik „paskambinimo” tikslais, todėl skambučio ignoravimas privers juos manyti, kad numeris neaktyvus. Kad tuo įsitikintų, jie gali skambinti jums kelis kartus skirtingu paros metu, todėl šiuos skambučius reikia ignoruoti nuolat – vos vienas atsakytas skambutis jau pakankamas, kad taptumėte telefono sukčių potencialiu taikiniu.
- Skubus įspėjimas „Gmail“ naudotojams
- Pervedimai iš kortelės į kortelę: ką reikia žinoti lietuviams pagal naujas ES taisykles
- Dideli „Swedbank” pokyčiai nuo lapkričio 1 dienos. Palies kiekvieną banko klientą
- Ką reiškia šis ženklas? Raudonas taškas suklaidina ne vieną patyrusį vairuotoją
- EK įspėja dėl TEMU ir Shein. „80% produktų yra kenksmingi žmonėms”
Jei abonentas dažnai gauna skambučius iš nežinomų numerių, pavyzdžiui, dėl darbo reikalų, situaciją padės nustatyti skambintojo ID. Programėlių parduotuvėse galima rasti dešimtis programų, atliekančių šią funkciją – jos nustato, kas skambina, kokia numerio reputacija ir atsiliepimai. Patikrinimas atliekamas tiesiogiai skambučio metu, o tai reiškia, kad abonentas gali greitai nuspręsti, atsakyti ar ne, nepraleisdamas svarbaus skambučio.
Mieli skaitytojai, tikimės, kad ši informacija padės jums išvengti patekimo į telefono sukčių nagus. Būsime dėkingi, jei pažymėsite straipsnį emocijų ženkleliu ir pasidalinsite juo socialiniuose tinkluose. Lauksime ir jūsų komentarų, ypač jei turėjote patirties su telefono sukčiavimu!