Antradienio rytą milijonai vartotojų visame pasaulyje, įskaitant Lietuvą, susidūrė su Facebook ir Instagram veiklos sutrikimais. Problemos prasidėjo apie 14 val. Lietuvos laiku ir tęsiasi iki šiol.
Tarptautinė sutrikimų stebėsenos platforma „Downdetector” užfiksavo tūkstančius pranešimų apie problemas su abiem socialiniais tinklais. Nors oficialūs duomenys kalba apie JAV vartotojus, lietuvių socialinių tinklų grupėse taip pat pasipylė skundai.
„Matau, kad po nuotrauka yra penki komentarai, bet kai spaudžiu – rodo ‘pradėkite pokalbį’. Parašau komentarą, jis iškart dingsta. Kas čia dedasi?” – klausia vilnietė Rasa vienoje Facebook grupėje.
Instagram vartotojai masiškai skundžiasi komentarų skilties problemomis. Nors sistema rodo, kad komentarų yra, paspaudus juos peržiūrėti – skyrius tuščias. Bandymai rašyti naujus komentarus taip pat nesėkmingi – jie tiesiog išnyksta.
Kodėl tai svarbu lietuviams?
Lietuvoje Facebook naudoja apie 1,3 milijono žmonių, o Instagram – beveik 900 tūkstančių. Daugeliui verslo įmonių tai pagrindiniai pardavimų ir komunikacijos kanalai.
„Turime el. parduotuvę, visą reklamą darome per Facebook ir Instagram. Pirkėjai negali parašyti klausimų po prekių nuotraukomis, prarandame užsakymus”, – pasakoja internetinės parduotuvės savininkė iš Kauno Gabrielė.
Įdomu tai, kad sutrikimai palietė ne vien Meta kompanijos produktus. Tuo pačiu metu problemos užfiksuotos ir kitose platformose – Facebook Messenger žinučių programėlėje, darbo paieškos platformoje Indeed bei JAV interneto tiekėjo Earthlink paslaugose.
- Kiek pinigų galima priimti į banko sąskaitą iš artimųjų, draugų ir pažįstamų: kokios ribos nereikėtų peržengti
- ES priėmė sprendimą dėl vairuotojo pažymėjimų ir senjorų. Protingas sprendimas. Tai dalis didesnių pokyčių
- Skubus įspėjimas „Gmail“ naudotojams
- Dideli „Swedbank” pokyčiai nuo lapkričio 1 dienos. Palies kiekvieną banko klientą
- „Ryanair” griežtins rankinio bagažo kontrolę. Bauda sieks 75 eurus vienam keleiviui
Svarbiausia – nesiskubinti atsijungti iš savo paskyrų. Daugelis vartotojų, bandžiusių „išspręsti” problemą atsijungdami ir vėl prisijungdami, dabar visai negali patekti į savo paskyras.
Verslui ekspertai rekomenduoja turėti atsarginius komunikacijos kanalus – el. pašto sąrašus, SMS sistemas ar net seną gerą telefoną. Ši situacija – puikus priminimas, kodėl negalima „visų kiaušinių dėti į vieną krepšį”.
Meta kompanija kol kas oficialiai nekomentavo situacijos. Remiantis ankstesnių panašių sutrikimų statistika, problemos dažniausiai išsprendžiamos per 2-6 valandas.
Situacija primena, kaip stipriai esame priklausomi nuo kelių technologijų milžinų. Kai jos neveikia – sustoja ne tik mūsų įprastas bendravimas, bet ir didelė dalis verslo procesų. Galbūt laikas pagalvoti apie alternatyvas?