AB „Via Lietuva“, vykdydama Vyriausybės programoje iškeltą tikslą – spartesnį valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimą, pasirašė keturias sutartis, pagal kurias bus išasfaltuota apie 30 km žvyrkelių. Šiais metais planuojama baigti viešųjų pirkimų procedūras ir pasirašyti sutartis dar dėl beveik 100 km žvyrkelių asfaltavimo.
„Pirmieji žvyrkeliai bus išasfaltuoti dar šiemet, o kitais metais spartinsime darbų tempą, naudojant efektyvesnius ir tvaresnius asfaltavimo sprendimus. Kiekvienas naujas asfaltuotas kilometras svarbus ne tik patogiam ir saugiam susisiekimui, bet ir regionų gyvenimo kokybės gerinimui“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Rengiantis žvyrkelių asfaltavimo programos įgyvendinimui, buvo atnaujintos standartizuotos kelio dangų projektavimo taisyklės. Jose numatyta, kad mažo intensyvumo keliuose su žvyro danga galima taikyti supaprastintas dangos konstrukcijas, leidžiančias maksimaliai panaudoti esamą žvyrkelio dangą ir jos medžiagas. Tokie sprendimai ne tik leidžia taupyti lėšas, bet ir spartina darbų eigą.
Pasak AB „Via Lietuva“ l. e. p. generalinio direktoriaus Martyno Gedaminsko, žvyrkelių asfaltavimo programa svariai prisidės ne tik prie patogesnio ir saugesnio susisiekimo, bet ir prie regionų plėtros.
„Mūsų tikslas – ne tik įvykdyti programą, bet padaryti tai kuo efektyviau. Šių metų pasirengimas padės užtikrinti, kad nuo kitų metų fiziniai asfaltavimo darbai vyktų sparčiai ir už gerokai mažesnę kainą. Svarbus aspektas – tvaresni sprendimai kelių infrastruktūroje. Naudojant jau esamą kelio konstrukciją, sumažinamas žaliavų poreikis ir atliekų kiekis, o tai reiškia ir mažesnį poveikį aplinkai“, – kalbėjo M. Gedaminskas.
Siekdama sutrumpinti projektų įgyvendinimo laiką, „Via Lietuva“ atliko pirminius žvyrkelių konstrukcijos tyrimus. Remiantis jų rezultatais, kiekvienam ruožui buvo parinktos optimalios projektinės dangos konstrukcijos. Tai leido sumažinti projektavimo apimtis ir pirkimus vykdyti kartu su projektavimu, taip gerokai sutrumpinant viso projekto trukmę.
Liepos mėn. pasirašytos keturios sutartys, pagal kurias jau pradėtas šių rajoninių kelių ruožų projektavimas: Nr. 3807 Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai ruožo nuo 2,691 iki 14,296 km, Nr. 3710 Skuodas–Mosėdis–Šaukliai ruožo nuo 0,000 iki 6,342 km, Nr. 4714 Strėva–Ismonys–Rūdiškės ruožo nuo 3,333 iki 9,462 km ir Nr. 1818 Miežonys–Pašuliai–Pravieniškės ruožo nuo 0,000 iki 5,776 km. Iš viso pagal šias sutartis iki kitų metų gruodžio bus išasfaltuota beveik 30 km.
Šiuo metu vyksta viešojo pirkimo procedūros dėl apie 30 km žvyrkelių asfaltavimo. Pasirašius sutartis, techniniai darbo projektai bus pradėti rengti dar šiais metais. Rugpjūčio mėn. suplanuota inicijuoti viešuosius pirkimus dar dėl beveik 40 km žvyrkelių asfaltavimo.
- Kiek pinigų galima priimti į banko sąskaitą iš artimųjų, draugų ir pažįstamų: kokios ribos nereikėtų peržengti
- Klimatologai įspėja: liko 3 metai, o tada kelio atgal nebus
- Lietuviai nebeperka prabangių automobilių, pavyzdžiui „Mercedes-Benz“ už 100 tūkst. eurų. Dabar daugelis imasi nuomos
- Tiesa apie kiniškus automobilius Lenkijoje. Nauji pardavimų hitai
- ES priėmė sprendimą dėl vairuotojo pažymėjimų ir senjorų. Protingas sprendimas. Tai dalis didesnių pokyčių
Žvyrkeliai asfaltuojami pagal Kelių su žvyro danga asfaltavimo pirmumo eilę, kuri sudaryta pagal 2024 m. rugsėjo mėn. patvirtintą naują žvyrkelių asfaltavimo programą. Programa buvo rengta pagal atnaujintą metodiką. Remiantis ja, į programą įtraukti tik socialiniu ir ekonominiu požiūriu atsiperkantys kelių ruožai. Šis kriterijus įvertintas atsižvelgiant į kelio intensyvumą, jo teritorijoje esančias mokymosi įstaigas ar įmones, gyventojų skaičių ir pan. kriterijus.
Programos rengime aktyviai dalyvavo ir savivaldybės – jos reitingavo savo teritorijose esančius žvyrkelius pagal jų svarbą ir atsiperkamumą. Tai leido užtikrinti, kad pirmiausia būtų asfaltuojami labiausiai reikalingi keliai.
Nekniskit proto, kad dalyvavo savivaldybės. Via dėjo ant jų net ne skersai, o išilgai.
Sveiki, dėkojame, kad skaitote. Tačiau noriu pabrėžti, kad tai yra „Via Lietuva” pranešimas žiniasklaidai.
Patarlė: skūpus du kartus moka. Įrengus asfalto dangą ant žvyrkelio ji turi tarnauti 18-20 metų. Ar tikrai planuojama kloti asfaltą? O gal kokį dvigubą paviršiaus apdarą? Ar pridėsit šlako ir kokio kito reikalo. Keliuose negalima nieko taupyti – reikia į jį sudėti tiek ir tam tikro storio, kiek tam keliui tiksliai reikia, kad šiluma ir šaltis neiškilotų dangos, neatsirastų plyšiai, nesugadintų sunkiasvorės transporto priemonės, būtų užtikrintas geras
vandens nuvedimas, neblogi ten, kur būna potvyniai
ir t.t. Būtina prisiminti, kad už klaidas reikės atsakyti.
Gal kelininkas busi kuris daug pinigu praso o nieko nedaro lenkijoj daug pigiau kelius daro ir jau mazai ten zvirkeliu like
Pas mus kažkas su kelininkais negerai. Visoje europoje keliai geresni nei Lt, nors finansavimas keliams kosminis. Kažkur kažkas nesueina… Turbūt tose partinėse lesyklėlėse labai jau riebiai kažkas lesa.