Skaitmeniniai sukčiai ir toliau veikia aktyviai, o tam tikri vartotojai susiduria su padidėjusia rizika, kaip rodo nauji įspėjimai. Saugumo specialistai iš „Check Point” paskelbė perspėjimą, kad asmenys, turintys Microsoft, Google, Apple ir Spotify paskyras, tampa „pagrindiniais taikiniais” sukčiavimo phishing atakose.
Microsoft paskyrų turėtojai turėtų būti ypač atsargūs, nes tyrėjai nurodo, kad šis prekės ženklas pirmauja sukčiavimo schemų sąraše. Google užima antrą vietą grėsmių hierarchijoje, o Apple – trečią.
Šių plačiai naudojamų platformų vartotojams tapo „kritiškai svarbu” išlikti budriems prieš phishing atakas, kai nusikaltėliai siunčia žinutes, apsimetančias pranešimais iš šių technologijų milžinių.
„Phishing ir toliau išlieka galingu įrankiu kibernetinių nusikaltėlių arsenale”, – paaiškino „Check Point”.
„2025 metų antrajame ketvirtyje užpuolikai dar labiau susitelkė į patikimiausių pasaulio prekės ženklų – tų, kuriais kasdien pasikliauja milijonai žmonių – apsimetimą. Nuo technologijų milžinių iki transliavimo paslaugų ir kelionių platformų, nė vienas skaitmeninis prekės ženklas nėra apsaugotas nuo klastojimo”, – praneša „Express”.
„Check Point” neseniai nustatė vieną ataką, nukreiptą į Spotify prenumeratorius per el. laišką, kuriame teigiama, kad paskyros informaciją reikia atnaujinti. Paspaudus įterptą nuorodą, aukos buvo nukreiptos į slaptažodžių vagystės spąstus per svetainę, imituojančią autentišką Spotify prisijungimo portalą.
Jei vartotojai patikėtų apgaule, jautri informacija, įskaitant kredito kortelių duomenis, adresus ir telefono numerius, gali būti prarasta.
ŠTAI ŠIE PREKIŲ ŽENKLAI, KURIUOS DAŽNIAUSIAI NAUDOJA SUKČIAI.
- „Google“ įspėjimas: skubus „Chrome“ naršyklės atnaujinimas dėl kritinių saugumo spragų
- „Google” nuotraukos sparčiai populiarėja. Šios funkcijos prašėme jau daugelį metų!
- Kada laikas atsisakyti vairuotojo pažymėjimo? Ekspertai apie vyresnio amžiaus vairuotojų iššūkius
- Sulaukiau skambučio iš „banko“, o po kelių valandų mano sąskaitoje nebebuvo 2000 eurų
- „Volkswagen“ investuos 1 mlrd. eurų į dirbtinį intelektą, kad sutaupytų 4 mlrd. eurų ir aplenktų kinų gamintojus
- Microsoft – 25%
- Google – 11%
- Apple – 9%
- Spotify – 6%
- Adobe – 4%
- LinkedIn – 3%
- Amazon – 2%
- Booking – 2%
- WhatsApp – 2%
- Facebook – 2%
„Kibernetiniai nusikaltėliai ir toliau išnaudoja vartotojų pasitikėjimą gerai žinomais prekės ženklais”, – pabrėžė Omer Dembinsky, „Check Point Software” duomenų tyrimų vadovas.
Jis taip pat pažymėjo: „Spotify sugrįžimas ir su kelionėmis susijusių sukčiavimų padaugėjimas, ypač artėjant vasaros ir mokyklinėms atostogoms, rodo, kaip phishing atakos prisitaiko prie vartotojų elgsenos ir sezoninių tendencijų.”
Dembinsky taip pat pabrėžė budrumo svarbą: „Sąmoningumas, švietimas ir saugumo kontrolės priemonės išlieka kritiškai svarbios mažinant kompromitavimo riziką.”
Reaguodami į šias grėsmes, „Check Point” pateikė patarimų, kaip apsisaugoti internete. Jie rekomenduoja aktyvuoti daugiafaktorinį autentifikavimą (MFA) visose paskyrose kaip barjerą nuo neteisėtos prieigos – tai veikia reikalaujant kodo, siunčiamo į kitą jūsų turimą įrenginį prisijungiant.
Be to, jie pabrėžia būtinybę kruopščiai tikrinti svetainių URL adresus ir el. laiškų kilmę prieš dalijantis asmenine informacija ar ją pateikiant.
Phishing atakoms nerodant jokių rimimo ženklų, labai svarbu išlikti budriems ir du kartus pagalvoti prieš spustelint bet ką įtartino.
Šis įspėjimas aktualus ir Lietuvos gyventojams – lietuviai taip pat naudojasi Microsoft, Google, Spotify ir kitomis minėtomis paslaugomis, todėl turėtų būti ypač atsargūs ir laikytis visų saugumo rekomendacijų.