Airijos oro linijų bendrovė „Ryanair” pakeitė savo rankinio bagažo politiką. Naujus reikalavimus padiktavo Europos Sąjunga. Nuo šių pokyčių laimės ir keleiviai iš Lietuvos.
„Ryžtamės šiam pokyčiui, kad atitiktume ES reikalavimus, kuri neseniai nusprendė, jog minimalūs rankinio bagažo matmenys turi būti 40x30x15 centimetrų. Mūsų atveju iki šiol buvo 40x25x20 cm, todėl prisitaikome keisdami vieną matmenį. Rezultate mūsų matmenys bus didesni nei minimalūs ES leistini matmenys„, – aiškino Airijos vežėjo vadovas Michaelas O’Leary.
Pokyčiai įsigaliojo rugpjūčio pradžioje ir jau matomi „Ryanair” svetainėje.
Kaip „Ryanair” pasiruošė pokyčiams?
Pasirodo, bagažo limitų padidinimas 5 cm praktikoje padidina jų talpą papildomais 4 litrais. Tai jau pastebimas pokytis, leidžiantis supakuoti papildomą megztinį, nešiojamąjį kompiuterį ar knygas. Rankiniai bagažai skrydžio metu turi būti laikomi po priekyje esančia kėde. Michaelas O’Leary ramina, kad net padidinus bagažo limitus, jiems vietos užteks. Airijos vežėjas turi tik pritaikyti savo bagažo matavimo įrenginius oro uostuose. Analitikai skaičiuoja, kad tai padaryti maždaug 250 oro uostų, iš kurių skraido „Ryanair”, gali kainuoti vežėjui kelis milijonus eurų. Šiuo metu įrenginiai keičiami.
Ar mokestis už rankinį bagažą nesąžiningas?
Skausmingesnė nei oro uostų matavimo įrenginių perdarymas gali būti baudų už limitų viršijimą sumažėjimas. Jų skaičius greičiausiai pastebimai sumažės. Pasitaikydavo skrydžių, kurių metu net 80 proc. keleivių turėjo primokėti už didesnį bagažą. Toks papildomas mokestis siekia 60-70 eurų (apie 60-70 eurų). Bendrovė jį taiko, kai rankinis bagažas netelpa į minėtus matavimo įrenginius, todėl dabar tiek investuoja į jų keitimą.
Beje, nuolatinis baudų taikymas keleiviams yra priežastis, dėl kurios ES privertė keisti limitus. Keleiviai skundėsi įvairiomis bendrovėmis, tarp jų ir Airijos vežėju. Neseniai Ispanijos vartotojų apsaugos ministerija skyrė baudas penkioms pigių skrydžių bendrovėms, įskaitant „Ryanair” ir „EasyJet”. Būtent dėl mokesčių už rankinį bagažą. Pripažinta, kad tokie mokesčiai yra nesąžiningi ir kenkia vartotojams. Bendra baudų suma – 179 milijonai eurų.
Tai tik pradžia?
Europos Parlamentas mano, kad „keleiviai turėtų turėti teisę į orlaivį neštis vieną asmeninį daiktą, pavyzdžiui, rankinę, kuprinę ar nešiojamąjį kompiuterį (maksimalūs matmenys 40x30x15 cm), ir vieną nedidelį rankinį bagažą (maksimalūs matmenys 100 cm ir 7 kg svoris) be papildomo mokesčio”. Visišku šio pažado įgyvendinimu netiki „Ryanair” vadovas. Tuo nedideliu bagažu galėtų būti, pavyzdžiui, kabininis lagaminas. „Tai idiotiškas pasiūlymas, kuris prisidės prie skrydžių skaičiaus mažėjimo ir aukštesnių bilietų kainų. Taip pat manau, kad nėra šansų, jog jis įsigalios”, – sakė jis. Europos Parlamentas toliau dirba prie šių taisyklių pakeitimų.
Ką tai reiškia Lietuvos keleiviams?
Lietuvos keleiviai, dažnai naudojantys „Ryanair” paslaugas skrydžiams po Europą, galės į orlaivį neštis šiek tiek daugiau daiktų. Papildomi 4 litrai talpos leis patogiau supakuoti būtiniausius reikmenis trumpoms kelionėms. Svarbu atkreipti dėmesį į naujus matmenis (40x30x15 cm) ir planuojant keliones vadovautis atnaujintais reikalavimais. Tai padės išvengti nemalonių staigmenų oro uoste ir papildomų mokesčių.
- „Ignitis” įvedė abonentinį mokestį: vartotojai masiškai bėga į garantinį tiekimą
- Kodėl bankai ragina grįžti prie grynųjų pinigų: ekspertų įspėjimas lietuviams
- Gerai žinomas mechanikas ragina nebepirkti šių automobilių. „Patys sau išsikasite duobę”
- NASA paskelbė datą: artėja šimtmečio užtemimas
- Kiek gausite „į rankas“ nuo 2026 metų? Pristatytas naujas GPM skaičiuoklės įrankis
Verta žinoti dar kai ką: jau greitai nebereikės oro uostuose pirkti vandens buteliukų
Svarbios permainos laukia ir skysčių vežimo lėktuvuose taisyklėse. Europos Sąjungoje jau ruošiami pakeitimai, pagal kuriuos keleiviai galės vežtis iki 2 litrų skysčių rankiniame bagaže. Tai ženkliai daugiau nei dabar galiojantys 100 ml reikalavimai.
Planuojama, kad šie pokyčiai bus įgyvendinti nuo 2025 m. pabaigos iki 2026 m. pradžios, kai daugelyje oro uostų bus įdiegtos pažangios 3D skenerių sistemos, leidžiančios tiksliau ir greičiau patikrinti bagažo turinį. Dėl to keleiviai nebeturės išimti skysčių ar elektronikos iš rankinio bagažo per saugumo patikrą, o didinamas skysčių kiekis padės dar patogiau keliauti, ypač trumpesnių kelionių metu.
Lietuvos oro uostai taip pat rengiasi šiems pokyčiams – Vilniaus oro uoste 3D skeneriai jau testuojami, o jų įdiegimas planuojamas visose pagrindinėse šalies oro uostų patikros zonose. Tai dar vienas ženklas, kad kelionės netrukus taps greitesnės, paprastesnės ir patogesnės visiems keleiviams.