„Ryanair“ sugriežtino rankinio bagažo patikrą, o 360 PLN (arba 75 EUR) papildomas mokestis tapo nauja norma. Mano kelionė į Prahą atskleidė, koks nenuspėjamas ir stresą keliantis gali būti skraidymas šiais laikais.
Keliaujant su pigių skrydžių bendrovėmis visada reikėjo atidžiai studijuoti taisykles, ypač susijusias su bagažu. „Ryanair“, šios srities lyderė, per metus pripratino keleivius prie griežtų reikalavimų. Neseniai bendrovė šiek tiek atnaujino politiką, padidindama nemokamo rankinio bagažo matmenis iki 40x30x20 cm. Tai leido keleiviams pasiimti šiek tiek didesnę kuprinę ar krepšį, telpantį po sėdyne.
„Ryanair“ dosnumas: didesnis rankinis bagažas, tad galite „pašėlti su kojinėmis“
Tačiau šis tariamas taisyklių švelninimas susidūrė su nauja, daug griežtesne realybe. Socialinius tinklus ir forumus užplūdo pranešimai apie itin kruopščią rankinio bagažo patikrą Europos oro uostuose. Antžeminis personalas, ginkluotas metaliniais matavimo rėmais (vadinamaisiais „sizeriais“), ėmė griežtai vykdyti taisykles, užbaigdami erą, kai į šiek tiek perkrautas kuprines ar lagaminus su išsikišusiais ratukais buvo žiūrima pro pirštus.
„Sumokėjau tiek pat, kiek už kelionę dviem žmonėms į abi puses“
Keleivių pasakojimai pastaraisiais mėnesiais atspindi nusivylimą ir nuostabą. Daugelis, metų metus keliavę su tais pačiais lagaminais, dabar susiduria su vos kelis centimetrus leistinus matmenis viršijančiu bagažu, už kurį tenka mokėti dideles baudas. 360 PLN (arba 75 EUR) sumos, dažnai pranokstančios paties bilieto kainą, tapo skaudžia norma neatsargiems ar tiesiog nesėkmingiems keliautojams.
„Ryanair“ atstovė Alicja Wójcik-Gołębiowska interviu „Onet“ pabrėžė, kad bagažo matmenų taisyklės nepasikeitė – sugriežtėjo tik jų vykdymas. Svarbi detalė, kurią daugelis keleivių praleidžia, yra tai, kad matmenys apima visas bagažo dalis, įskaitant ratukus ir rankenas.
„Kalbėdami apie bagažo dydį, turime omenyje visą lagaminą, įskaitant jo išorinius elementus“, – paaiškino ji.
Šios smulkmenos dažnai lemia, ar lagaminas tilps į matavimo rėmą.
Aviakompanija ragina keleivius iš anksto patikrinti bagažo matmenis ir, jei kyla abejonių, įsigyti papildomą paslaugą internetu – tai gerokai pigesnis variantas. Vis dėlto daugeliui keliautojų, anksčiau be problemų praėjusių patikrą, naujasis kruopštumas tapo šoku ir streso šaltiniu, gadinančiu kelionės pradžią ar pabaigą.
- Nauja taisyklė laukia visų, kurie išsiima pinigus iš banko kortelių
- Pasirodo, frazę „Ar jums reikia čekio?“ kasininkai naudoja gudrybei, apie kurią jūs nežinote
- Išardytas naujausias Rusijos dronas. Ukrainiečiai dar nieko panašaus nematė
- Tiesiog įneškite šią sumą į savo sąskaitą: Lietuvos bankai privalo apie tai pranešti Valstybinei mokesčių inspekcijai
- Šiandien susidūriau su naujo tipo sukčiavimu – skambučiu, kuriame tariamai skambinama iš VMI: ką reikia žinoti, kad išvengtumėte apgaulės
Du kontrolės veidai: kelionės į Prahą istorija
Mano neseniai vykusi kelionė į Prahą puikiai iliustruoja šį nenuspėjamumą. Keliaudami su partneriu, sąmoningai įsigijome „Priority“ paslaugą, leidžiančią pasiimti du rankinio bagažo vienetus – mažesnę kuprinę ir salono lagaminą. Kad išvengtume problemų, kruopščiai atrinkome krepšius, atitinkančius „Ryanair“ matmenų reikalavimus.
Skrydis iš Krokuvos į Prahą vyko ramiai, primindamas „senąjį normalumą“. Vartų personalas galbūt patikrino vos dviejų keleivių bagažą, neskubėdamas ir nekeldamas įtampos. Procesas buvo sklandus, be streso ar spūsčių – būtent tokia patirtis, kurios tikiesi vykdamas trumpam poilsiui.
Tačiau grįžtamasis skrydis iš Prahos buvo visiškai kitoks. Situaciją apsunkino mano aukšta temperatūra ir šaltkrėtis, padidinę stresą. Likus maždaug 25 minutėms iki įlaipinimo pabaigos, keleiviai buvo sustatyti į eilę, ir prasidėjo kruopštus patikrinimas. Atmosfera priminė griežtą internatinę mokyklą – darbuotojai atsitiktinai, bet itin atidžiai tikrino bagažą, o bet kokie neatitikimai buvo viešai „nuteisiami“ baudomis.
Procesas užtruko ilgai. Numatytas įlaipinimo laikas jau buvo praėjęs, o mes vis dar stovėjome eilėje, laukdami bilietų nuskaitymo. Netoliese personalas ginčijosi su keleiviais, kurių krepšiai netilpo į matavimo rėmą. Kai kurie sumokėjo baudas, tačiau rėmas buvo negailestingas – net menkiausias neatitikimas buvo baudžiamas. Visa situacija buvo lėta, chaotiška ir itin varginanti.
Pastebėjau įdomų reiškinį: prieš skirdami baudą, darbuotojai dažnai trumpai pasitardavo su kolegomis, klausdami, pavyzdžiui: „Ar manote, kad šis krepšys jau per didelis?“. Atrodė, kad tai savotiškas gynybos mechanizmas, skirtas pasidalyti atsakomybe ir išvengti tiesioginės konfrontacijos su nepatenkintais keleiviais. Sprendimas skirti baudą akivaizdžiai buvo našta, kuria niekas nenorėjo dalytis vienas.
Per ligos miglą pastebėjau, kad tą dieną „Ryanair“ surinko baudas iš 6–9 keleivių. Ar dėl šio kruopštaus patikrinimo skrydis vėlavo? Ne, nes lėktuvas ir taip atvyko pavėlavęs. Vis dėlto patikrinimai neabejotinai pailgino įlaipinimo procesą, padarydami jį nuobodesnį ir dar labiau padidindami kelionės stresą.
Santrauka: reikia šiek tiek priprasti
Be abejo, „Ryanair“ gerokai sugriežtino bagažo patikros politiką. Verslo požiūriu tai nestebina – taisyklės aiškios, o papildomi mokesčiai sudaro didelę bendrovės pajamų dalį. Vis dėlto kartais šis kruopštumas atrodo perdėtas, labiau orientuotas į pelną nei į keleivių komfortą ar saugumą.
Naujoji realybė reikalauja dar didesnės keleivių drausmės. Bagažo matmenys turi būti tikrinami atsižvelgiant į kiekvieną išsikišusį elementą. Kol taisyklės laikomasi, keleiviai nėra neteisingai baudžiami. Tikėtina, kad tikslas yra užtikrinti taisyklių laikymąsi, o ne „keršyti“ keliautojams. Vis dėlto kelionės pradžia ar pabaiga dėl šių patikrinimų gali tapti gerokai mažiau maloni.
Šaltinis: spidersweb.pl