Kibernetinio saugumo specialistai įspėja apie naują apgaulingų elektroninių laiškų bangą, kurioje sukčiai apsimeta Omniva kurjerių tarnyba. Apgavikai siunčia laiškus apie tariamai „nepristatytą siuntą”, pridėdami pavojingą failą su kenkėjiškomis programomis.
Specialistai perspėja interneto vartotojus apie pavojingą el. pašto kampaniją, kurios tikslas – išvilioti konfidencialius duomenis. Šį kartą sukčiai apsimeta gerai žinoma kurjerių tarnyba Omniva, bandydami priversti aukas atidaryti užkrėstą priedą.
Kaip atpažinti sukčių laiškus
Apgaulinguose el. laiškuose siuntėjas informuoja apie „nepristatytą siuntą” ir ragina spustelėti priedą, kuriame tariamai pateikiama išsami informacijos apie pristatymą. Iš pirmo žvilgsnio laiškas atrodo autentiškas – jame yra Omniva logotipas, tekstas panašus į oficialius kurjerių tarnybos pranešimus, taip pat pridedamas failas, nors jo pavadinimas keistas, pvz., „100073760584U.zip”.
Tačiau, kaip paaiškina specialistai, atidarius šį failą kompiuteris gali būti užkrėstas kenkėjiška programa, kuri gali perimti prisijungimo duomenis, asmens duomenis ir kitą konfidencialią vartotojo informaciją.
Į ką atkreipti dėmesį
Ypač svarbu tai, kad siuntėjo el. pašto adresas – nors atrodo panašiai į tikrąjį – yra iš neautorizuoto domeno (pvz., „omniva-lt-mail.host198576.info”) ir neturi nieko bendra su tikrąja Omniva infrastruktūra. Tai klasikinis tikslinės žvejybos (angl. spear phishing) pavyzdys – tikslinė ataka, kurioje kibernetiniai nusikaltėliai tikisi vartotojų neatidumo ir jų įpročio gauti pranešimus iš kurjerių tarnybų.
Kibernetinio saugumo specialistai ragina būti ypač atsargiems ir vengti atidaryti priedų iš nežinomų siuntėjų. Ekspertai primena, kad kiekvieną įtartiną laišką galima pranešti kibernetinio saugumo centrui arba tiesiogiai įmonei, kuria apsimeta sukčiai.
Kaip apsisaugoti
Tai ne pirma tokio tipo „žvejybos” kampanija. Internetinių apsipirkimų ir kurjerių paslaugų populiarėjimas lemia, kad kibernetiniai nusikaltėliai vis dažniau naudoja vartotojų pasitikėjimą turinčius prekių ženklus savo veiklai. Todėl labai svarbu, kad vartotojai:
- Išliktų budrūs ir atidžiai tikrintų siuntėjų adresus
- Reguliariai atnaujintų antivirusines programas
- Neatidarytu nežinomų failų prieš tai nepatikrinę jų šaltinio
- Tiesiogiai Omniva svetainėje arba mobiliojoje programėlėje tikrintų siuntos statusą
Atminkite – tikros kurjerių tarnybos niekada neprašo atidaryti ZIP failų ar kitų archyvų, kad sužinotumėte apie savo siuntą. Visa reikalinga informacija paprastai pateikiama pačiame laiške arba nukreipiant į oficialią svetainę.
- Dvi sekundės ir liksite be savo banko kortelės: kaip vagys apgauna žmones prie bankomatų
- Bankas užblokavo pinigus dėl mokėjimo paskirties. Viskas dėl užrašo „Atsiskaitymas-Kuba”
- VMI atskleidė, kodėl stebi jūsų grynųjų pinigų įnašus bankomatuose – ne visi bus patenkinti
- Kam dirbti, jei gali nedirbti? 5 metus po 1400 eurų – daryti nieko nereikia. Deja, netrukus viskas pasikeis
- Skambutis ir staigus nutraukimas: kas taip daro ir kam to reikia?