Austrijos GP kvalifikacija tapo vienos komandos galios demonstracija. Kol varžovai grūmėsi su karščiu, slystančiomis padangomis ir nestabiliu balansu, „McLaren“ surengė įspūdingiausią sezono pasirodymą. Lando Norrisas, užfiksavęs fenomenalų laiką, iškovojo „pole“ poziciją su milžiniška, net pusės sekundės persvara.
Tai nebuvo atsitiktinumas. Tai buvo tobula strategijos, technikos ir gamtos sąlygų sintezė. Panagrinėkime, kodėl „McLaren“ atsidūrė atskiroje lygoje, o „Ferrari“, „Red Bull“ ir „Mercedes“ liko toli už nugaros.
„McLaren“ triumfas: kai viskas veikia idealiai
„McLaren“ surengė pasirodymą, privertusį aikčioti visą „Formulės 1“ pasaulį. Lando Norriso 0,521 sekundės pranašumas – tai ne tiesiog greitas ratas, o nokautas varžovams. Dar penktadienį atotrūkis nuo artimiausių persekiotojų siekė vos 0,150 sekundės, tačiau per naktį „oranžiniai“ rado būdą, kaip išnaudoti kiekvieną trasos centimetrą.
Pagrindiniai sėkmės veiksniai:
- Karštis – geriausias draugas: Aukšta oro ir asfalto temperatūra leido „McLaren“ padangoms pasiekti idealų darbinį langą. Skirtingai nuo varžovų, MCL39 bolidas karštomis sąlygomis veikia stabiliausiai ir efektyviausiai.
- Trasos specifika: Nors „Red Bull Ring“ asfaltas nėra itin agresyvus, jis turi pakankamai tekstūros, kad padangų dėvėjimasis taptų faktoriumi. Būtent tokiomis sąlygomis atsiskleidžia „McLaren“ važiuoklės pranašumai, leidžiantys ne tik kvalifikacijoje, bet ir lenktynių tempu jaustis užtikrintai.
- Norriso meistriškumas: Britas sugebėjo puikiai atlikti stabdymus prieš 3-iąjį ir 4-ąjį posūkius – vietas, kur reikalingas maksimalus tikslumas ir agresyvumas.
Komandos potencialą patvirtino ir Oscaras Piastri. Nors jo lemiamą bandymą sugadino Pierre’o Gasly sukelta geltona vėliava, australo tempas leido jam realiai pretenduoti į antrąją starto vietą. Tai rodo, kad „McLaren“ pranašumas nebuvo vieno piloto nuopelnas.
„Ferrari“: žingsnis pirmyn, bet su sėkmės prieskoniu
„Ferrari“ į Austriją atsivežė atnaujintas dugno plokštes, kurios, nors ir suteikė mažiau nei dešimtadalį sekundės pranašumo per ratą, pastebimai pagerino bolido balansą ir nuspėjamumą. Komanda geriau nei „Red Bull“ ar „Mercedes“ prisitaikė prie sąlygų ir sugebėjo išspausti maksimumą.
Vis dėlto, Charleso Leclerco antroji vieta turi tam tikrą kontekstą. Jam pasisekė, kad geltonos vėliavos sugadino tiek Piastri, tiek Maxo Verstappeno greitus ratus. Abiejų pilotų tempas atrodė geresnis, ir be incidento „Ferrari“ greičiausiai būtų startavusi iš antrosios eilės. Nepaisant to, komanda pagaliau juda teisinga kryptimi ir jau kituose etapuose laukia naujos pakabos, kuri turėtų suteikti dar daugiau greičio.
- „Xiaomi“ stabdo „HyperOS“ atnaujinimą dėl „juodo ekrano“ problemos
- iKKO Mind One – kvadratinis AI išmanusis telefonas su vintažine kamera kada sudrebinti rinką
- Ar galima važiuoti neutralia pavara žemyn nuokalne: viskas, ką reikia žinoti Lietuvos vairuotojams
- Samsung Galaxy M36 5G – išmanusis vidutinės klasės rinkai su AI galimybėmis
- Kodėl „McLaren“ Austrijoje buvo nepasiekiami, o varžovai skendo problemose
„Red Bull“: kova su savimi, o ne su varžovais
Visą savaitgalį „Red Bull“ kankino viena problema – nepakankamas pasukamumas. „RB21“ bolidas tiesiog nenorėjo „įnerti“ į posūkius taip, kaip to norėjo pilotai. Nei nustatymų keitimai, nei žaidimai su padangų slėgiu nedavė laukiamo rezultato, o karštis situaciją tik pablogino.
Maxo Verstappeno bandymas galėjo jam garantuoti vietą antroje starto eilėje (prognozuotas laikas apie 1:04,4), tačiau geltonos vėliavos sutrukdė užbaigti ratą. Apie kovą dėl „pole“ pozicijos nebuvo nė kalbos – komanda tiesiog nepataikė su bolido paruošimu.
„Mercedes“: senų demonų sugrįžimas
„Sidabrinėms strėlėms“ savaitgalis Austrijoje tapo skaudžiu priminimu apie senas problemas. W16 bolidas pasirodė itin pažeidžiamas aukštoje temperatūroje, o lėtas greitis vidutinio greičio posūkiuose vėl tapo komandos Achilo kulnu. Toto Wolffas pripažino, kad ši trasa yra viena mažiausiai tinkančių jų bolido filosofijai.
Tai kelia nerimą komandai artėjant karštiems vasaros etapams. Jei inžinieriai greitai neras sprendimo, „Mercedes“ rizikuoja prarasti pozicijas ir antroje sezono pusėje atsidurti sudėtingoje situacijoje.
Vidurio rikiuotės dramos: „Sauber“ progresas ir klaida
Kol lyderiai sprendė savo problemas, „Sauber“ komandoje vyko savita drama. Sezono naujokas Gabrielis Bortoletto pademonstravo įspūdingą progresą, sėkmingai pasinaudojo Verstappeno sukurta oro srove ir užfiksavo puikų rezultatą. Tuo tarpu jo patyręs komandos draugas Nico Hulkenbergas pripažino padaręs klaidą 4-ajame posūkyje, kuri jam kainavo vietą pirmame dešimtuke.
Bortoletto demonstruoja vis brandesnį greitį, tačiau jam vis dar trūksta pirmųjų taškų karjeroje. Galbūt Austrijos GP taps tuo lūžio tašku, kurio brazilas taip laukia.