„Samsung“ ir „Apple“ toliau dominuoja aukščiausios klasės išmaniųjų telefonų segmente, nepaisant didelių kainų. Tuo tarpu Kinijos gamintojai, tokie kaip „Xiaomi“ ar „Realme“, siūlo panašaus lygio techninius parametrus už 20–50 % mažesnę kainą. Tačiau jie vis tiek gerokai atsilieka nuo rinkos lyderių pagal pardavimus.
Daugelis teigia, kad garsūs prekių ženklai moka tik gerai „parduoti save“, pasinaudodami vartotojų patiklumu. Tačiau tai – ne visai tiesa. Pažiūrėkime, kuo skiriasi žinomi prekių ženklai nuo kiniškų alternatyvų ir kodėl ne visada verta rinktis pigiausią variantą.
Palaikymas ir atnaujinimai
„Samsung“ ir „Apple“ investuoja milžiniškas sumas į programinės įrangos kūrimą. „iOS“ ir „One UI“ yra specialiai optimizuojamos kiekvienam įrenginiui ir aktyviai palaikomos daugelį metų po telefono išleidimo. Naudotojai gauna naujas funkcijas, o našumas išlieka aukštas net su naujomis programėlėmis.
Pavyzdžiui, „iPhone“ gauna atnaujinimus net 4–6 metus, o „Samsung“ garantuoja 5 metų palaikymą visiems savo įrenginiams.
Net didieji Kinijos prekių ženklai, kaip „Xiaomi“ ar „Huawei“, retai atnaujina savo įrenginius ilgiau nei 2–3 metus, ypač jei tai ne flagmanai. Be atnaujinimų telefonai greičiau pradeda „strigti“, nes naujos programėlės pritaikomos naujesnėms OS versijoms.
Kiekvienas OS atnaujinimas pareikalauja tūkstančių valandų aukštos kvalifikacijos darbuotojų darbo. Šias išlaidas „Apple“ ir „Samsung“ įskaičiuoja į kainą, o kiniški gamintojai jas mažina, trumpindami palaikymo laikotarpį.
Našumas
Technologijų entuziastai greitai pasakytų, kad kiniški telefonai jau seniai nenusileidžia (o kartais net lenkia) brangesnius modelius pagal našumą. Pavyzdžiui, „Xiaomi 15 Ultra“ už 130 000 rublių populiariuose testuose („benchmarks“) surenka 30 % daugiau taškų nei „iPhone 16 Pro Max“ už 190 000 rublių.
Tačiau čia slypi niuansas: kinų telefonai dažnai įjungia maksimalų našumo režimą tik „benchmark“ testams, kaip „AnTuTu“. Vos testas baigiasi, procesorius automatiškai sumažina dažnį, kad išvengtų perkaitimo, sumažintų akumuliatoriaus eikvojimą ir stabilizuotų sistemą.
- Nemaloni žinia daugeliui „Swedbank“ klientų: „Pajamos sparčiai mažėja“
- Svarbi informacija gyventojams apie atsiskaitymo pokyčius – nuo 2026 m. keisis euro banknotai
- Kas važinėja automobiliais su vidaus degimo varikliais – ruoškitės! Prognozuojama džiugi žinia
- Lietuviai vis aktyviau perleidžia saulės elektrines: „Ignitis“ pristato supaprastintą antrinės rinkos procesą
- Nuo rugpjūčio 1 dienos pokyčiai kurie palies kiekvieną keliautoją. Jei dar nežinote, pats metas sužinoti
Be to, našumui labai svarbi optimizacija. „Samsung“ ir „Apple“ procesoriai yra kuriami konkrečiai jų OS ir programėlėms, todėl išnaudojamas visas techninis potencialas. Kiniški telefonai naudoja vienodą operacinę aplinką daugeliui skirtingų modelių, todėl optimizacija – silpnesnė.
Garantinis aptarnavimas ir servisai
Prekės ženklas – tai ne tik reklama, bet ir pasitikėjimas. „Apple“ ir „Samsung“ dešimtmečius kūrė lojalią klientų bazę ir servisų tinklą visame pasaulyje. Daugelyje išsivysčiusių šalių „iPhone“ garantinis remontas apima nemokamą kurjerio atvežimą ir momentinį įrenginio keitimą nauju.
Kinijos gamintojams servisas vis dar labiau problema nei investicija. Norint pakeisti sugedusį „Xiaomi“ telefoną garantiniu būdu, reikia pačiam važiuoti į vieną iš nedaugelio centrų ir laukti kelių savaičių, kol bus atlikta diagnostika.
Inovacijos
„Apple“ inžinieriai pirmieji pristatė daugelį šiandien įprastų technologijų: „Face ID“, automatinį šviesumo ir spalvų balanso reguliavimą, belaidį įkrovimą ir kt. Jie taip pat pirmieji sėkmingai į masinę rinką paleido TWS ausines, išmaniuosius laikrodžius ir net pačius išmaniuosius telefonus.
Žinoma, visa tai reikalauja milžiniškų investicijų, kurios neišvengiamai atsispindi galutinėje kainoje.
Ekosistema
„Apple“ ir „Samsung“ kuria pilnas skaitmenines ekosistemas – viskas nuo laikrodžio iki kompiuterio veikia kaip vienas organizmas. Kuo daugiau įrenginių, tuo labiau vartotojas „pririštas“ prie ekosistemos – pereiti prie kito gamintojo tampa sudėtinga.
„Xiaomi“ taip pat vysto savo ekosistemą, tačiau jų sprendimai dažnai mažiau patogūs, lėtesni ir prasčiau optimizuoti.
Išlaidos reklamai
Skepsis dėl rinkodaros „galių“ nėra be pagrindo. „Samsung“ ir „Apple“ reklamai išleidžia iki 10 % savo pajamų. Naujo „iPhone“ pristatymas lydimas įžymybių, socialinių tinklų kampanijų ir agresyvios TV reklamos.
„Xiaomi“ taip pat reklamuojasi, bet labiau remiasi internetine prekyba ir „iš lūpų į lūpas“ principu, todėl išlaidos mažesnės.
Beje, „Apple“ ir „Samsung“ siejami su statusu ir inovacijomis. 2024 m. tyrimas parodė, kad net 60 % „iPhone“ naudotojų laiko šį telefoną sėkmės simboliu.
Išvada
Mokestis už logotipą sudaro tik apie 10 % „brendinių“ telefonų kainos. Visa kita – tai ilgas programinės įrangos palaikymas, geresnis našumas, kokybiškas garantinis aptarnavimas ir naujų technologijų kūrimas.