Ryšio operatoriai vilioja „neriboto” interneto planais, tačiau realybė nuvilia – viršijus paslėptus limitus, sąskaitos gali išaugti net 8 kartus. Specialistai pripažįsta: tikrai neriboto interneto Lietuvoje siūlo tik vienas operatorius.
Naujienų portalas tv3.lt atskleidė problemą, kuri piktina vis daugiau lietuvių. Socialiniuose tinkluose pasipylė nusivylusių klientų skundai – mokėdami už tariamą „neribotą” internetą, mėnesio gale jie gauna milžiniškas sąskaitas.
Šokiruojanti 200 eurų sąskaita vietoj 25 eurų
Kaunietė, kuri pageidavo likti anonimiška, tv3.lt pasakojo apie nemalonią patirtį su „Tele2″. „Mokėjau 25 eurus per mėnesį už neribotą internetą, o mėnesio gale gavau 200 eurų sąskaitą. Pasirodo, išnaudojau per daug to ‘neriboto’ interneto”, – piktinosi moteris.
Panašių istorijų gausu. Širvintiškis Valdemaras portalui tv3.lt teigė, kad operatorius planą su 1000 GB (1 TB) limitu vadina „neribotu”, nors akivaizdu, kad tai yra apribojimas. „Vien telefonu naudodamasis išnaudoju 500 ir daugiau GB interneto. Kodėl priežiūros institucija palaiko tiekėją, o ne gina vartotojo interesus?” – klausė vyras.
Operatoriai pripažįsta: 25 kartus viršijus vidurkį – mokėk papildomai
„Tele2″ atstovė Asta Buitkutė tv3.lt paaiškino, kad taikoma „įprasta sąžiningo paslaugų naudojimo praktika”. Pasak jos, jei klientas sunaudoja 25 kartus daugiau interneto nei vidutinis vartotojas, jam gali būti taikomi papildomi mokesčiai – 0,104 euro už kiekvieną papildomą gigabaitą.
Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, vidutinis lietuvio interneto suvartojimas per mėnesį siekia 41 GB. Tai reiškia, kad „neriboto” interneto riba prasideda ties maždaug 1025 GB per mėnesį.
„Telia” taip pat pripažino taikanti panašias taisykles. Bendrovės atstovė Eglė Sonata Padagaitė nurodė, kad viršijus limitą gali būti taikomas „laikinas duomenų perdavimo greičio ribojimas” arba „papildomas duomenų apmokestinimas”.
Tik vienas operatorius Lietuvoje siūlo tikrai neribotą internetą
Įdomu tai, kad ne visi Lietuvos operatoriai taiko tokią praktiką. „Bitė Lietuva” atstovas Jaunius Špakauskas tv3.lt patikino: „Bitės neribotas internetas ir yra neribotas. Jokie ribojimai nėra taikomi.”
- Kiek pinigų galima priimti į banko sąskaitą iš artimųjų, draugų ir pažįstamų: kokios ribos nereikėtų peržengti
- ES priėmė sprendimą dėl vairuotojo pažymėjimų ir senjorų. Protingas sprendimas. Tai dalis didesnių pokyčių
- Skubus įspėjimas „Gmail“ naudotojams
- Dideli „Swedbank” pokyčiai nuo lapkričio 1 dienos. Palies kiekvieną banko klientą
- „Ryanair” griežtins rankinio bagažo kontrolę. Bauda sieks 75 eurus vienam keleiviui
Tai reiškia, kad šiuo metu Lietuvoje tik vienas iš trijų pagrindinių operatorių siūlo tikrai neribotą internetą be paslėptų sąlygų.
RRT: skundų daugėja, bet įstatymas nelabai gina vartotojus
Ryšių reguliavimo tarnybos atstovė Aridana Jurčiukonienė tv3.lt patvirtino, kad pastaruoju metu sulaukiama vis daugiau vartotojų skundų šiuo klausimu. Tačiau tarnyba šių ribų nenustato – „jų taikymą ir paslaugų sąlygas kiekvienas operatorius sprendžia savarankiškai”.
Vartotojų teisių gynėjai atkreipia dėmesį, kad tokia praktika, nors ir leidžiama, akivaizdžiai klaidina vartotojus. Terminas „neribotas” sukuria lūkesčius, kurių operatoriai neįvykdo.
Kaip apsisaugoti nuo nemalonių siurprizų?
Ekspertai pataria:
- Prieš pasirašant sutartį atidžiai perskaityti visas sąlygas
- Paklausti operatoriaus, ar tikrai nėra jokių paslėptų limitų
- Reguliariai tikrinti savo duomenų suvartojimą
- Apsvarstyti galimybę rinktis operatorių, kuris tikrai nesiūlo ribojimų
Kol kas atrodo, kad Lietuvos vartotojai turi rinktis – arba mokėti už „neribotą” internetą su paslėptais apribojimais, arba ieškoti alternatyvų pas vienintelį operatorių, kuris žodžio „neribotas” dar neiškraipė.
Šaltinis: tv3.lt