Nuo pat įkūrimo 1903 m. „Kraft Foods“ buvo viena svarbiausių buitinių prekės ženklų tiekėjų, formavusių mūsų kasdienį maisto pasirinkimą. Nuo kuklios sūrių gamybos įmonės išaugusi į vieną žinomiausių ir įtakingiausių pasaulio maisto kompanijų, šiandien „Kraft Foods“, dabar veikianti kaip „Kraft-Heinz“, valdo daugiau nei 200 prekių ženklų visame pasaulyje.
Nuo lauko kepsnių klasikos, tokios kaip Oscar Mayer, iki Kool-Aid, Velveeta ar Jell-O – ši daugiafunkcė vartojimo prekių milžinė garsėja tuo, kad įsigyja kitus prekių ženklus ir pakelia juos į naują lygį. Tačiau svarbiausias jos turtas – 2015 m. įvykęs Kraft ir Heinz susijungimas, kuris ir suformavo dabartinį bendrovės pavadinimą. Visgi, jei naujausi gandai pasitvirtins, šis verslo aljansas gali netrukus baigtis.
Galimas suskaldymas – vertė atskirai gali būti didesnė nei kartu
Tiek Kraft, tiek Heinz yra gerai atpažįstami prekių ženklai prekybos centruose, turintys didelę rinkos vertę. Tačiau kartu jie sudaro vieną didžiausių maisto ir gėrimų gamintojų pasaulyje. Jie taip pat turi rimtą finansinę paramą – vienas pagrindinių investuotojų yra „Berkshire Hathaway“, vadovaujama Warreno Buffetto.
Tačiau, pasak bendrovės atstovo, šiais metais pradėta svarstyti apie „strateginius sandorius“, kurie galėtų padidinti akcininkų vertę. Paprasčiau tariant – vertinant potencialą atskirai, abi kompanijos galimai būtų vertingesnės atskirai nei kartu.
Pavyzdžiui, vertinimai rodo, kad vien „Kraft“ galėtų būti verta apie 20 mlrd. JAV dolerių, kai dabartinė bendra „Kraft-Heinz“ vertė siekia 31,33 mlrd. dolerių. Skirtumas gali pasirodyti reikšmingas – ypač investuotojams.
Nors sandorio struktūra dar neaiški ir gali taip ir neįvykti, šios naujienos pasirodė iškart po to, kai WK Kellogg susitarė dėl 3,1 mlrd. dolerių vertės išpirkimo sandorio su Italijos bendrove „Ferrero“.
Pokyčius lemia keičiasi vartotojų įpročiai ir spaudimas dėl sveikatos
Šiame kontekste svarbu suprasti, kad vartotojų požiūris į perdirbtą maistą kinta. Didėja paklausa sveikesniems, natūralesniems ingredientams, todėl tokios bendrovės kaip „Kraft-Heinz“, kurių asortimentas sudarytas daugiausia iš stipriai perdirbtų produktų, patiria mažėjantį vartotojų susidomėjimą.
Be to, politiniai pokyčiai ir reguliavimo griežtinimas taip pat verčia bendroves permąstyti savo strategiją.
- Svarbi informacija gyventojams apie atsiskaitymo pokyčius – nuo 2026 m. keisis euro banknotai
- Nuo rugpjūčio 1 dienos pokyčiai kurie palies kiekvieną keliautoją. Jei dar nežinote, pats metas sužinoti
- Kas važinėja automobiliais su vidaus degimo varikliais – ruoškitės! Prognozuojama džiugi žinia
- Latviams už įnešimus bankomate, viršijančius 750 eurų, teks atsiskaityti mokesčių inspekcijai
- Kaip telefonas sužino, kur jūs esate – net be interneto ir GPS
Praėjusį mėnesį „Kraft-Heinz“ pranešė prisijungsianti prie vis didėjančio sąrašo gamintojų, kurie šalina dirbtinius dažiklius ir maisto priedus iš savo produktų, siekdami mažinti lėtinių ligų ir sveikatos problemų riziką.
Ar suskaldymas įvyks – dar nežinia, bet kryptis aiški
Ar „Kraft“ ir „Heinz“ iš tikrųjų pasuks skirtingais keliais – kol kas neaišku. Tačiau pats faktas, kad tokia galimybė svarstoma, rodo aiškų pokytį visoje vartojimo prekių rinkoje. Prekės ženklai stengiasi prisitaikyti prie naujų ekonominių realijų ir kintančių vartotojų lūkesčių.