Nauji duomenys iš Jungtinės Karalystės ir Normandijos salų atskleidžia mažai žinomą praktiką, kaip oro uostų darbuotojai užsidirba papildomai – ir tai daro iš jūsų bagažo. Pasak „The Guardian“, bendrovės „Swissport“ darbuotojams mokama premija už kiekvieną prie vartų konfiskuotą ar papildomai apmokestintą rankinio bagažo vienetą. Už vieną lagaminą – 1,20 svaro sterlingų, po mokesčių lieka 1 svaras.
Apie šią skatinimo programą darbuotojai informuojami el. laiškuose, kuriuose nurodoma, kad premijos skirtos „apdovanoti darbuotojus, kurie elgiasi teisingai“ – t. y. laikosi taisyklių ir tikrina keleivių bagažą. Sistema galioja net septyniuose oro uostuose: nuo Birmingemo ir Glazgo iki Džersio bei Niukaslo.
Slapta motyvacija konfiskuoti?
Nors oficialiai sakoma, kad darbuotojai tik vykdo taisykles, kritikai teigia, jog tokios premijos gali paskatinti „per uolų“ tikrinimą. Be to, tiems, kurie nepasiekia nustatytų tikslų, taikoma vidinė stebėsena ir „papildomas mokymas“. Ir nors įmonės tikina, kad tai nėra baudžiamoji priemonė, darbuotojai patiria papildomą spaudimą.
Premijos – ne tik „Swissport“
Pasirodo, ne tik „Swissport“ taiko tokią praktiką. Antžeminio aptarnavimo bendrovė DHL Supply Chain taip pat moka premijas už neatitinkančius „EasyJet“ bagažo vienetus trijuose oro uostuose: Gatviko, Bristolio ir Mančesterio. Suma – „nominali“, bet esant maždaug 12 svarų per valandą atlyginimui – jaučiasi.
Darbuotojai: „Tai kaip kova“
Vienas buvęs klientų aptarnavimo vadovas „Sunday Times“ sakė, kad dažnai darbuotojai net neturi pasirinkimo – privalo tikrinti per didelius krepšius, nes kitaip rizikuoja. „Tai tas pats, kas kovoti su keleiviais be bilieto. Rizikuojate būti įžeisti ar net fiziškai užpulti“, – kalbėjo jis.
„EasyJet“ taisyklės – griežtos
Skrydžių bendrovė „EasyJet“ leidžia nemokamai vežtis tik mažą krepšį, kuris telpa po sėdyne. Už didesnį – reikia mokėti nuo 5,99 £, priklausomai nuo skrydžio. Jei prie vartų darbuotojai aptinka viršijimą – keleivis moka net 48 £ už bagažo pervežimą į bagažo skyrių.
Tokios taisyklės ir jų įgyvendinimo metodai vis dažniau sulaukia kritikos. Vartotojų teisių gynimo organizacija „BEUC“ pateikė oficialų skundą Europos Komisijai dėl keleivių teisių pažeidimų. Tarp kaltinamųjų – ir „EasyJet“.
Europos Parlamentas imasi veiksmų
Europos Parlamentas šiuo metu svarsto pasiūlymą, kuris įpareigotų visas oro linijas nemokamai leisti kiekvienam keleiviui vežtis bent du rankinio bagažo vienetus. Kol kas skirtingos bendrovės nustato skirtingus matmenis, kurie metams bėgant tik mažėja.
- Nuo bankomato nė žingsnio – ši klaida tyko kiekvieno, kuris nori išsiimti grynųjų. Esate potencialus taikinys
- Jau aišku, kad Jonas Valančiūnas Europoje nežais, tačiau naujienos tuo nesibaigia
- Kaip telefonas sužino, kur jūs esate – net be interneto ir GPS
- Darai tai degalinėje? Gali brangiai sumokėti ne tik už kurą
- „Ignitis” primena, kad pasikeitė elektros kainos. Ar gyventojams reikia imtis veiksmų?
Primename: dar 2014 m. Europos Sąjungos Teisingumo Teismas nusprendė, kad bent vienas rankinio bagažo vienetas turi būti vežamas be jokių papildomų mokesčių. Tačiau realybėje – tai dažnai pamirštama, o keleiviai tampa taikiniais slaptose darbuotojų premijų schemose.
Šaltinis: dw.com