Kauno miesto taryba priėmė sprendimą, kuris nepatiks elektromobilių savininkams iš kitų miestų. Nuo rugpjūčio 1 dienos grynuosius elektromobilius vairuojantys miesto svečiai turės mokėti už parkavimą įprastais tarifais.
Kas keičiasi?
Iki šiol visi elektromobiliai Kaune galėjo parkuoti nemokamai. Nuo rugpjūčio ši privilegija išliks tik:
- Fiziniams asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Kaune
- Kaune registruotoms įmonėms
Miesto svečiai už elektromobilių parkavimą mokės pagal zonos, kurioje stato automobilį, įkainius – lygiai taip pat, kaip ir tradicinių automobilių savininkai.
Kaip gauti nemokamo parkavimo leidimą?
Kauniečiai ir vietinės įmonės, norintys išsaugoti nemokamo parkavimo privilegiją, turės:
- Kreiptis į „Parkavimas Kaune”
- Užpildyti specialios formos prašymą
- Įrodyti, kad atitinka reikalavimus (gyvenamoji vieta Kaune + grynasis elektromobilis)
- Gauti leidimą, suteikiantį teisę nemokamai parkuoti visose miesto zonose
Kodėl priimtas toks sprendimas?
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius paaiškina logiką: „Taisyklių pokyčiais siekiame sumažinti ir apriboti automobilių stovėjimą centrinėje miesto dalyje, atlaisvinti daugiau parkavimo vietų čia gyvenantiems ir dirbantiems.”
Pasak jo, tai būdas pagerinti parkavimo situaciją nedidinant rinkliavos visiems. Taip pat tikimasi paskatinti būtent kauniečius įsigyti elektromobilius.
Kaunas seka kitų miestų pavyzdžiu
Kaunas nėra pirmasis miestas, sugriežtinęs elektromobilių parkavimo taisykles:
- Klaipėda – jau taiko beveik identišką sistemą kaip Kaunas
- Vilnius – elektromobilių parkavimas mokamas nuo antros valandos
- Palanga – reikia įsigyti metinį leidimą už 15 eurų, kitaip taikomi įprasti tarifai
Ką tai reiškia elektromobilių savininkams?
Praktiškai tai reiškia, kad elektromobilio įsigijimas nebeteiks universalios nemokamo parkavimo privilegijos visoje Lietuvoje. Kiekvienas miestas formuoja savo politiką, prioritetą teikdamas vietiniams gyventojams.
- Kinija paleido didžiausią pasaulyje vėjo turbiną: ji turėjo poveikį, kurio niekas nesitikėjo
- Nuo 2026 m. numatomi eurų banknotų pokyčiai – ką gyventojai turi žinoti
- Mobiliojo telefono numerio nebereikia: „WhatsApp“ laukia dideli pokyčiai
- „Geriau šių automobilių nepirkti“, – sako 30 metų patirtį turintis mechanikas
- Nuo lapkričio mėnesio „Ryanair” mokės savo darbuotojams 2,50 euro už kiekvieną kartą, kai jie aptiks rankinio bagažo matmenis viršijantį lagaminą
Pavyzdžiui, vilnietis su elektromobiliu, atvykęs į Kauną po rugpjūčio 1 dienos, turės mokėti už parkavimą kaip ir bet kuris kitas vairuotojas. Ta pati taisyklė galios klaipėdiečiams, palangiškiams ir kitų miestų gyventojams.
Ar tai stabdys elektromobilių plėtrą?
Kritikai teigia, kad tokie sprendimai gali stabdyti elektromobilių populiarėjimą Lietuvoje. Viena iš paskatų įsigyti elektromobilį buvo būtent nemokamas parkavimas didžiuosiuose miestuose.
Kita vertus, savivaldybės argumentuoja, kad nemokamas parkavimas visiems sukuria nevaldomą situaciją centrinėse miestų dalyse, kur parkavimo vietų ir taip trūksta.
Perspektyva
Tikėtina, kad ateityje ir kiti Lietuvos miestai seks didžiųjų pavyzdžiu. Elektromobilių savininkams teks susitaikyti su mintimi, kad universalios lengvatos visoje šalyje nebeliks.
Kauniečiams, svarstantiems elektromobilio įsigijimą, naujovės gali tapti papildoma paskata – jie vis dar galės naudotis nemokamo parkavimo privilegija savo mieste. Tuo tarpu kitiems teks perskaičiuoti, ar elektromobilis vis dar finansiškai apsimoka be šios lengvatos.