Dideli pokyčiai „WhatsApp“ programėlėje: viena pagrindinių skiltis bus pertvarkyta – ką tai reiškia milijonams vartotojų.
Kaselis – „WhatsApp“ yra viena iš dažniausiai naudojamų programėlių pasaulyje – turinti daugiau nei du milijardus vartotojų, ji tapo neatsiejama kasdienybės dalimi. Žinučių rašymas, nuotraukų siuntimas, balso skambučiai – visa tai iki šiol buvo nemokama. Tačiau tai netrukus iš dalies gali pasikeisti.
Pirmadienį, birželio 16 d., „Meta“, „WhatsApp“ valdančioji bendrovė, pranešė apie didelius pokyčius šioje populiarioje susirašinėjimo programėlėje – kai kurios naujos funkcijos bus mokamos. Skelbiama, kad naudotojai galės mokėti už tam tikrą turinį, pavyzdžiui, per kanalų prenumeratas. Be to, verslams bus suteikta galimybė tikslingai reklamuotis programėlėje.
Prenumeratos ir reklamos „WhatsApp“: ko tikėtis vartotojams?
Oficialiame tinklaraščio įraše „WhatsApp“ paskelbė apie svarbius pokyčius skiltyje „Naujienos“ („Updates“). Nuo šiol čia bus ne tik privatūs atnaujinimai, bet ir mokamas turinys bei reklamos. Ši sistema primena „Instagram“ prenumeratas ar „YouTube“ narystes: jei nori išskirtinio turinio ar ankstyvos prieigos – teks susimokėti. Pasak „Business Insider“, kanalų valdytojai galės patys nustatyti kainas, o „WhatsApp“ pasiliks apie 10 % nuo prenumeratų pajamų.
Štai trys nauji funkcijų tipai:
- Kanalų prenumeratos – Mėgstami turinio kūrėjai ar naujienų kanalai galės pasiūlyti išskirtinį turinį už mėnesinį mokestį. Prenumerata galios 30 dienų, ir prenumeratoriai galės matyti specialius atnaujinimus ar gauti nuolaidų, kurių kiti nematys.
- Reklamuojami kanalai – Kanalų administratoriai galės reklamuoti savo kanalus kanalo kataloge. Tai padės vartotojams atrasti naujus, juos dominančius kanalus. Pirmą kartą administratoriai turės galimybę padidinti savo kanalo matomumą.
- Reklamos „Status“ skiltyje – Naudotojai galės atrasti naujas įmones per „Status“ skiltį ir pradėti pokalbį apie jų siūlomus produktus ar paslaugas.
Anot „Meta“, šios naujos pajamų galimybės pirmiausia skirtos turinio kūrėjams ir verslams, kurie nori aktyviai naudoti „WhatsApp“ savo auditorijos plėtrai. Naujos funkcijos pasirodys tik „Naujienų“ skiltyje ir nepalies asmeninių pokalbių. „Tiems, kurie naudoja programėlę tik bendravimui, niekas nesikeičia“, – pabrėžia „Meta“. Visai neseniai „WhatsApp“ testavo naują funkciją, kuri turėtų padėti sutaupyti laiko.
Pabaigoje šifravimas lieka – bet privatumo ekspertai nerimauja
Tikslaus įdiegimo laiko bendrovė nenurodė. Naujos funkcijos, kaip teigiama, bus įdiegtos „per artimiausius mėnesius“. Prieš įsigyjant „WhatsApp“ už 19 mlrd. JAV dolerių 2014 m., vienas iš įkūrėjų Brianas Actonas buvo pasakęs: „Jokių reklamų! Jokių žaidimų! Jokio kičo!“. „Meta“ teigia, kad dabar rado būdą, kaip įvesti reklamą nepažeidžiant privačių pokalbių.
„Noriu pasakyti visiškai aiškiai: jūsų asmeninės žinutės, skambučiai ir statuso atnaujinimai ir toliau liks pilnai užšifruoti“, – teigia Nikila Srinivasan iš „Meta“.
„Tai reiškia, kad niekas – net mes – negalime jų matyti ar girdėti, ir jie negali būti naudojami reklamos tikslais.“
Ką žmonės dabar skaito?- „Lamborghini“ slapta kuria pirmąjį elektrinį superautomobilį
- Audi pristatė visiškai naują trečios kartos Q3
- Rinkoje pasirodė galinga planšetė ASUS ROG Flow Z13 2025, paremta AMD Ryzen AI Max procesoriais
- „Honda“ bando dar kartą: ar „Super EV“ taps tuo, kuo nesuspėjo tapti „Honda e“?
- Lietuva stebina Europą: išmaniųjų skaitiklių srityje – tarp lyderių! Štai kuo tai naudinga kiekvienam gyventojui
Tačiau privatumo gynėjai vis tiek kelia klausimų. Organizacija NOYB („None Of Your Business“, liet. „Ne tavo reikalas“), vadovaujama pilietinių teisių aktyvisto Maxo Schrems, teigia, kad „Meta“ reklamos tikslais naudoja vartotojų duomenis iš kitų savo paslaugų – pvz., „Facebook“.
Schrems sako, kad be savanoriško sutikimo tokie duomenų sujungimai ir personalizuotos reklamos yra aiškiai neteisėtos pagal ES teisę. Jis planuoja imtis teisinių veiksmų prieš „Meta“. Be to, praėjusiais metais Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą, draudžiantį „Meta“ tam tikrais būdais tvarkyti naudotojų asmeninius duomenis.
Kad pagerintų saugumą ir našumą, nuo 2025 m. „WhatsApp“ nebepalaikys daugelio senesnių telefonų.