Praėjo šešeri metai nuo tada, kai „Chevrolet” pristatė pasauliui pirmąjį „Corvette” su viduryje sumontuotu varikliu, ir per tą laiką šis legendinis amerikietiškas sportinis automobilis pasirodė keliose unikaliose ir itin galingose versijose. Tarp jų – hibridinis „E-Ray”, žaibiškai greitas „Z06″ ir rekordus mušantys „Corvette ZR1″ bei „ZR1X”, kurie abu pasižymi keturženkliu arklio galių skaičiumi. Tačiau net ir turint omenyje visas šias įspūdingas charakteristikas, „Chevrolet” inžinieriai įsitikinę, kad „Corvette” potencialas toli gražu nėra išsemtas, ypač kalbant apie ateities modelius.
„Chevrolet” leidžia mums pažvelgti į „Corvette” ateitį su „CX” ir „CX.R Vision Gran Turismo” (VGT) koncepciniais automobiliais. Šios dvi pavyzdinio sportinio automobilio koncepcinės versijos buvo pristatytos prestižinėje Monterėjaus automobilių savaitėje 2025 m. rugpjūtį, įskaitant ir „The Quail” parodų centrą. Abiejose koncepcijose demonstruojami labai skirtingi jėgos agregatų variantai. Jos priklauso „Corvette” pagrindu sukurtų koncepcinių automobilių serijai, kuri tęsia elegantiškų dizainų liniją, pavyzdžiui, liepą debiutavusį „California Corvette”.
Šių metų „Corvette” koncepciniai automobiliai įspūdingi savo deklaruojama galia: „CX.R VGT” koncepcinis modelis turi 900 arklio galių V8 variklį, kuris kartu su elektros varikliais išvysto 2000 arklio galių. Kita vertus, standartinis „CX” koncepcinis automobilis 2000 arklio galių pasiekia vien tik akumuliatorių ir elektros variklių dėka. Tai tikrai neprilygsta galingiausiems visų laikų serijiniams automobiliams, bet yra labai arti.
Plečiant vaizduotės ribas
„Corvette CX” ir „CX.R VGT” koncepciniai automobiliai nėra serijiniai modeliai; tai prototipai, tačiau tai nereiškia, kad niekas iš to, ką matome, niekada nepasieks serijinės gamybos. Kartu su tokiais dizaino sprendimais kaip „Corvette California”, šios dvi CX versijos skirtos įkvėpti būsimus „Corvette” modelius. Atsižvelgiant į tai, kad vienas yra elektrinis automobilis, o kitas varomas V8 varikliu, nesunku įsivaizduoti, kad tai galėtų būti užuomina į būsimus „Corvette” jėgos agregatų planus.
„CX.R VGT” jėgos agregatą sudaro dviejų turbinų 2,0 litrų V8 variklis, kurio sūkių skaičius siekia stulbinamus 15 000 aps./min. Palyginimui, dabartinio „Corvette” atmosferinis V8 variklis yra gerokai didesnis – jo darbinis tūris yra 6,2 litro. Net dviejų turbinų V8 variklis, esantis po 1064 arklio galių „ZR1″ variklio dangčiu, yra gerokai didesnis – jo darbinis tūris yra 5,5 litro. Mažas koncepcinio modelio V8 variklis gali signalizuoti apie būsimų „Corvette” modelių variklių mažinimą arba bent jau atverti duris tokiai galimybei, nors „Chevrolet” to oficialiai nepaskelbė.
Kita vertus, „CX” koncepcija yra visiškai elektrinė, su keturiais varikliais ir dideliu 90 kilovatvalandžių ličio jonų akumuliatoriumi. Po vieną variklį kiekvienam ratui reikštų neįtikėtinai greitą startą, o bendra 2000 arklio galių galia tikrai leistų pasiekti gana įspūdingą maksimalų greitį. Jau turime elektrifikuotą (ir Z06 lenktynėse lenkiančią) „Corvette E-Ray”, todėl nesunku įsivaizduoti pasaulį, kuriame „Chevrolet” siūlytų ir benzininį, ir elektrinį „Corvette”.
Dizaino detalės, pranokstančios galią
Be įspūdingos galios, koncepciniai modeliai siūlo įdomius žvilgsnius į technologijas ir interjero detales, kurios gali atsirasti būsimuose „Corvette” automobiliuose. Atvira CX kabina greičiausiai nepasieks serijinės gamybos, tačiau elegantiškas priekinis stiklas gali turėti įtakos būsimiems „Corvette” dizainams. CX taip pat turi vakuuminio ventiliatoriaus sistemą, kuri įtraukia orą per kėbulą ir padidina prispaudimo jėgą. Tai gali užsiminti apie būsimą pažangiausių aktyviųjų aerodinaminių sprendimų diegimą, ypač aukštesnės klasės „Corvette” versijose. Interjere taip pat gausu tokių detalių kaip neapdorotas anglies pluoštas, frezuotas aliuminis ir zomšos apmušalai – visa tai būtų laukiami bet kokio prabangaus, lenktynių įkvėpto interjero papildymai.
Greta realių koncepcinių automobilių, „General Motors” sukūrė skaitmenines CX ir CX.R VGT versijas, kurios vėliau pasirodys populiariame vaizdo žaidime „Gran Turismo 7″. „Gran Turismo 7″ yra populiarus lenktynių simuliatorius, žinomas dėl realistiškos grafikos ir plataus automobilių pasirinkimo, dažnai įtraukiant koncepcinius modelius dar prieš jiems pasirodant realiame pasaulyje. Taigi, kol koncepciniai automobiliai debiutuos žaidime arba kol kuris nors iš šių jėgos agregatų taps tikru „Corvette”, galime tik įsivaizduoti, ką reiškia vairuoti 2000 arklio galių „Corvette”.
- SEB bankas nedelsdamas skelbia svarbų pranešimą visiems banko klientams
- Sulaukiau skambučio iš „banko“, o po kelių valandų mano sąskaitoje nebebuvo 2000 eurų
- Japonai atskleidžia kiniškų elektromobilių pigumo paslaptį
- „Tesla“ ar „Toyota“? Ekspertas paaiškino, kaip automobilius renkasi skirtingos kartos
- „Via Lietuva“ pradeda pėsčiųjų ir dviračių tako tarp Alvito ir Virbalio įrengimą