Šiuolaikinis automobilis yra sudėtingas mechanizmas, kuris, laimei, retai sugenda staiga. Paprastai jis iš anksto praneša apie paslėptas problemas, kurias daugelis vairuotojų linkę ignoruoti. Mes pripratome prie naujų garsų, priskiriame keistą elgesį prastam benzinui ar nuovargiui, atidėdami apsilankymą degalinėje „geriausiems laikams“.
Tačiau šis metodas gali šiek tiek sutrikti į variklio kapitalinį remontą arba pavarų dėžės keitimą. Šių subtilių „raudonų vėliavų“ ignoravimas kelia pavojų ne tik piniginei, bet ir tiesioginę grėsmę kelių eismo saugumui. Apsvarstykite septynis neakivaizdžius požymius, kad jūsų automobiliui reikia nedelsiant diagnozuoti kompiuterį.
Vienas iš labiausiai nerimą keliančių, bet dažnai ignoruojamų simptomų yra kvapo pasikeitimas salone ar šalia automobilio. Mes nekalbame apie pamirštą sumuštinį. Jei pradėjote jausti saldų, sirupinį aromatą, tai beveik neabejotinai rodo antifrizo nutekėjimą. Aušinimo skystis yra toksiškas, o jo nuotėkis yra pavojingas ne tik varikliui, kuris gali perkaisti, bet ir jūsų sveikatai bei aplinkai. Deginimo kvapas, panašus į degančią gumą ar plastiką, gali signalizuoti apie laidų ar užrakinimo problemas, o tai yra tiesioginė uždegimo grėsmė. Ir aštrus benzino kvapas salone yra degalų sistemos nuotėkio ženklas, kuris sukuria sprogstamą situaciją.
Kitas svarbus signalas yra vibracijos, kurios anksčiau nebuvo būdingos jūsų automobiliui. Nedidelis drebulys, kuris pasireiškia tam tikru greičiu arba stabdant, dažnai nurašomas dėl kelio pažeidimų. Tačiau, jei vibracija jaučiama ant vairo, tai gali reikšti ratų disbalansą arba pakabos problemą. Dar blogiau, kai vibracija atsiranda dėl stabdžių pedalo, tai yra aiškus stabdžių diskų deformacijos ženklas, kuris žymiai sumažina stabdymo efektyvumą. Vibracija, plintanti visame kūne greitėjimo metu, gali rodyti vidinės MMSH (vienodų kampinių veletų dalis) nusidėvėjimą arba kardano veleno problemas. Kaip pažymėjo Jake Fisher, vyresnysis automobilių inžinierius Amerikos vartotojų ataskaitų leidime, „vairuotojas turėtų jaustis kaip kelias, o ne elgtis su automobiliu. Bet kokia nesuprantama vibracija yra pagalbos mechanizmo šauksmas.
Atkreipkite dėmesį į automobilio elgseną, kai užvedate variklį. Jei starteris pasisuka ilgiau nei įprastai arba variklis nenoromis paleidžiamas, „pavogtas“ ir per pirmąsias minutes veikia netolygiai – tai ne tik „bloga nuotaika“. Tai gali būti uždegimo sistemos problemų požymis, pavyzdžiui, žvakių ar ritinių nusidėvėjimas arba kuro siurblio gedimas, kuris nesukuria norimo slėgio. Diagnostikos atidėjimas gali lemti tai, kad vieną rytą automobilis tiesiog nepasibaigs. Kitas paslėptas bruožas yra išmetamųjų dujų spalvos pasikeitimas. Storas baltas dūmas gali rodyti antifrizo patekimą į cilindrus, kvailas arba mėlynas – apie variklio alyvos degimą ir juodą – apie pernelyg prisodrintą kuro mišinį.
Ne mažiau svarbi yra automobilio reakcija į jūsų veiksmus. Jei pastebėsite, kad paspaudus dujų pedalą, buvo vėlavimas, automobilis prarado savo buvusią dinamiką, tapo „vangus“ ir nenori įgyti greičio – tai nerimą keliantis skambutis. Priežastis gali būti bet kas: nuo užsikimšusio kuro ar oro filtro iki rimtų problemų su turbina, aukšto slėgio degalų sistema ar automatine pavarų dėže. Ignoravimas „nesėkmių“ traukoje gali sukelti pavojingas situacijas kelyje, pavyzdžiui, lenkimo metu.
Taip pat turėtumėte klausytis garsų, kuriuos daro jūsų automobilis. Mes pripratome prie variklio ūžesio, tačiau naujų, nebūdingų garsų išvaizda reikalauja dėmesio. Aukštas švilpukas po gaubtu gali rodyti generatoriaus juostos nusidėvėjimą. Ritminis paspaudimas ar beldimas, kurio dažnis didėja esant variklio greičiui, gali būti rimtų problemų variklis, pavyzdžiui, hidraulinių kompensatorių nusidėvėjimas. Kurčiųjų ūžesys, kuris padidėja posūkių metu, dažnai yra stebulės guolio nusidėvėjimo ženklas, kurio suskirstymas greičiu gali sukelti ratų užraktą.
Šeštasis signalas yra nesuprantamas elektronikos elgesys. Jei prietaisų skydelis staiga pradeda gyventi, tachometro ar spidometro strėlės nukrenta iki nulio važiuojant arba priekiniai žibintai pradeda mirksėti – tai ne tik „veja“. Tokie simptomai gali rodyti problemas su generatoriumi, kuris nesuteikia stabilaus krūvio, arba prastos kontaktinės „masės“. Nestabili įtampa borto tinkle gali išjungti brangius elektroninius valdymo blokus.
Galiausiai, septintasis ir galbūt labiausiai neįvertintas ženklas yra staigus degalų suvartojimo padidėjimas. Jei jūsų vairavimo stilius ir maršrutai nepasikeitė, o automobilis pradėjo „valgyti“ 15-20% daugiau, tai yra aiškus gedimo simptomas. Gali būti daug priežasčių: nuo banalaus žemo padangų slėgio iki lambda zondo (lytinio jutiklio) gedimo, kuris tiekia neteisingus duomenis variklio valdymo blokui, todėl jis įpila daugiau degalų. Tai ne tik patenka į piniginę, bet ir rodo, kad variklis veikia neefektyviu režimu, kuris pagreitina jo nusidėvėjimą.
Laiku atliekama kompiuterinė diagnostika nėra papildomos išlaidos, bet investicija į jūsų automobilio saugumą ir ilgaamžiškumą. Tai leidžia jums nustatyti problemą ankstyvoje stadijoje ir išvengti grandininės reakcijos, kai vienas nedidelis sutrikimas sukelia daug žymiai brangesnių suskirstymų. Nelaukite, kol prietaisų skydelyje užsidegs skrybėlė „Patikrinkite variklį“ – pasiklausykite automobilio ir padėkokite patikimomis paslaugomis.