Geltonos arba raudonos ABS indikatoriaus lemputės pasirodymas prietaisų skydelyje vairuojant gali kelti nerimą, tačiau daugeliu atvejų važiuoti galima toliau – tik reikia būti atsargesniems. Ši lemputė signalizuoja apie galimas stabdžių antiblokavimo sistemos problemas, bet nereiškia visiško stabdžių gedimo.
Kaip veikia ABS?
Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) neleidžia ratams užsiblokuoti staigiai stabdant. Senesniuose automobiliuose be šios technologijos vairuotojai turėdavo patys imituoti ABS veikimą – periodiškai spausdami pedalą, kad išvengtų slydimo ir kontrolės praradimo.
Šiuolaikinė ABS tai daro automatiškai: ratų greičio jutikliai ir elektroninis modulis siunčia impulsus stabdžių mechanizmams iki 15 kartų per sekundę ar dažniau. Tai leidžia saugiai sustoti vienu stipriu pedalo paspaudimu, išlaikant automobilio kontrolę net avarinėje situacijoje.
Kas nutinka, kai ABS neveikia?
Automobilis stabdo kaip įprastas – be ABS. Todėl vairuotojui būtina:
- sumažinti greitį,
- padidinti atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės.
Tai ypač svarbu lyjant, sningant ar važiuojant apledėjusiu keliu.
Gedimo priežastys gali būti įvairios:
- žemas stabdžių skysčio lygis,
- pažeisti laidai,
- ratų greičio jutiklio gedimas,
- susidėvėjusios stabdžių kaladėlės,
- perdegę saugikliai,
- atsilaisvinusios stebulės ar pažeisti ratų guoliai, dėl kurių klaidingai perduodami jutiklių rodmenys.
Indikatorių reikšmės
Daugumoje šiuolaikinių automobilių yra du pagrindiniai stabdžių sistemos indikatoriai:
- Geltona arba raudona ABS lemputė – praneša apie ABS sistemos gedimą.
- Raudonas bendras stabdžių indikatorius (dažnai su šauktuku) – gali reikšti žemą stabdžių skysčio lygį, kritinį kaladėlių susidėvėjimą, įjungtą stovėjimo stabdį arba laidų problemas.
👉 Jei užvedus variklį užsidega raudona lemputė, važiuoti pavojinga – reikia skubios diagnostikos.
👉 Jei ji įsijungė važiuojant, stabdyti vis dar įmanoma, tačiau pedalą gali tekti spausti stipriau.
👉 Blogiausias scenarijus – kai vienu metu užsidega ABS ir bendras stabdžių indikatorius. Tai rodo rimtą sistemos gedimą – būtina saugiai sustoti ir kviesti evakuatorių.
- Kaip aktyvuoti „SMART NET“ kortelę? Paprasta instrukcija „Senukų” klientams
- OnePlus pristatė Nord 5 ir Nord CE5: įspūdingi akumuliatoriai, galingas „geležis“ ir… ribojimai Europai
- Kiek pinigų galima priimti į banko sąskaitą iš artimųjų, draugų ir pažįstamų: kokios ribos nereikėtų peržengti
- Vienas praleistas skambutis ir jūs esate jų sistemoje – sukčiai tai daro tik dėl vienos priežasties
- iQOO Z10R – patvarus ir našus vidutinės klasės 5G telefonas už patrauklią kainą
Priežiūra ir diagnostika
Serviso metu mechanikas patikrina:
- stabdžių kaladėlių ir diskų būklę,
- stabdžių skysčio lygį bei kokybę,
- ABS jutiklių ir kitų elektroninių komponentų veikimą.
Reguliari stabdžių sistemos priežiūra yra būtina:
- diagnostika rekomenduojama kas 10–15 tūkst. km,
- stabdžių kaladėlės paprastai keičiamos kas 50–60 tūkst. km, priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų.