Turėjo būti didžioji automobilių ir technologijų „santuoka”. „Apple” žadėjo pokyčius, kuri pavers kiekvieną automobilį „iPhone” ant ratų. Po trejų metų pažadų ir atidėliojimų, „CarPlay Ultra” pagaliau debiutavo… „Aston Martin” renginyje. Ir viskas. Niekas daugiau nenori šios „revoliucijos”. Kas nutiko?
2022 metais „Apple” pristatė „CarPlay Ultra” kaip ateitį. Sistema turėjo perimti visą automobilio prietaisų skydelį – nuo spidometro iki klimato kontrolės. Ne tik muzika ir žemėlapiai, o visas automobilis turėjo tapti „Apple” ekosistemos dalimi.
Premjera planuota 2023-iaisiais. Atidėta iki 2024-ųjų. Galiausiai 2025-ųjų viduryje pasirodė „Aston Martin” salone. Ir tyla. „Mercedes-Benz”, „Audi”, „Polestar”, „Volvo” – visi anksčiau paskelbti partneriai tyliai pasitraukė.
„Financial Times” šaltiniai atskleidžia priežastis. „Renault” atstovai pareiškė: „Nenorime, kad „Apple” įsilaužtų į mūsų automobilių sistemas.” „Ford” ir „Nissan” diplomatiškai atsako „no comment”, bet už uždarų durų situacija aiški – ačiū, ne.
Kodėl gamintojai bėga kaip nuo maro
Įsivaizduokite: esate automobilių gamintojas. Investavote milijardus į savo informacines-pramoginių sistemų kūrimą. Sukūrėte unikalią vartotojo patirtį, surinkote duomenis, pardavinėjate prenumeratas. Ir staiga ateina „Apple” sakydama: „Atiduokite mums viską.”
Automobilių ekranai – naujoji aukso kasykla. „Tesla” uždirba milijonus iš programinės įrangos atnaujinimų. „BMW” ima pinigus už šildomų sėdynių „prenumeratą”. „Mercedes” parduoda „patogumo paketus”. O „Apple” nori visa tai kontroliuoti?
„General Motors” žengė radikaliausią žingsnį – visiškai atsisakė „CarPlay” naujuose modeliuose. „Mes patys galime sukurti geresnę sistemą”, – teigia jie. Ar gali? Abejotina. Bet bent jau bandys.
Lietuviška perspektyva: ar mums tai aktualu
Lietuvoje situacija įdomi. Mes mėgstame „Apple” produktus, bet automobilius perkame praktiškesnius. „Volkswagen”, „Toyota”, „Škoda” – populiariausi prekės ženklai pas mus. Nė vienas iš jų nerodė didelio entuziazmo „CarPlay Ultra” atžvilgiu.
- Dar viena netikėta žinia iš „Swedbank“ nutraukiama itin populiari paslauga. Klientai jaučiasi apgauti
- „Swedbank” skelbia esminius pokyčius, kurie įsigalios nuo spalio 5 dienos: ką svarbu žinoti kiekvienam klientui
- „Swedbank” banko klientai negali atlikti mokėjimų – bankas patvirtino trikdžius
- SEB bankas įspėja apie tris naujus apgaulės būdus. Sukčiai pakeitė taktiką
- Rimtas įspėjimas iš „Swedbank”: sukčiai niekur nedingo, vis dažniau skambina ir apsimetinėja banko darbuotojais
Kita vertus, lietuviai įpratę prie „Apple” ekosistemos. „Jei mano telefonas „iPhone”, kodėl automobilis negali būti jo tęsinys?” – klausia ne vienas vairuotojas. Logika paprasta, bet automobilių gamintojai galvoja kitaip.
Kas vis dar tiki „Apple” magija
Įdomu, kad kai kurie gamintojai, neįtraukti į pradinį „Apple” sąrašą, dabar rodo susidomėjimą. „Porsche”, „Hyundai”, „Kia”, „Genesis” – visi jie sako „taip” sistemai, nuo kurios bėga kiti.
Kodėl? Nes jie supranta vieną dalyką – vartotojai balsuoja pinigais. Jei pirkėjai nori „CarPlay Ultra”, jie rinksis tuos automobilius, kurie ją palaiko. O su milijardais „iPhone” savininkų visame pasaulyje, tai nemenka rinka.
„Apple” problema ne ta, kad jų sistema bloga. Problema – jie nori per daug. Tradicinis „CarPlay” veikia puikiai, nes jis papildo automobilio sistemą, o ne ją pakeičia. „CarPlay Ultra” nori būti visa sistema.
Tai tarsi „Apple” ateitų į jūsų namus ir pasakytų: „Nuo šiol mes valdysime jūsų šaldytuvą, orkaitę ir dulkių siurblį. Pasitikėkite mumis, bus geriau.” Gal ir bus, bet ar norite atiduoti tiek kontrolės?
Pamoka visiems
„Apple CarPlay Ultra” istorija – pamoka apie technologijų ribas. Ne viskas, ką daro „Apple”, automatiškai tampa aukso standartu. Kartais net technologijų milžinai turi nusileisti realybei.
Automobilių pramonė – ne vartotojų elektronika. Čia sprendimai priimami dešimtmečiams, o ne metams. Ir čia gamintojai nenori tapti tik „Apple” priedų tiekėjais.
Galbūt tai ir gerai. Konkurencija skatina inovacijas. Jei visi naudotų tą pačią sistemą, kur būtų įvairovė? Kur būtų pasirinkimas?
Kol kas „CarPlay Ultra” lieka gražia idėja, kurią realizuoti sunkiau nei atrodė. Bet žinant „Apple”, jie nesitrauks. Tiesiog prisitaikys ir bandys kitaip. O mes, vartotojai, gausime tai, ko labiausiai norime – pasirinkimą.
Šaltinis: moto.pl