Šaltas rytas, raktelis užvedimo spynelėje… ir tyla. Vietoj įprasto variklio riaumojimo – tik silpnas relės spragtelėjimas. Pirmoji mintis – kad išsikrovė akumuliatorius. Ir čia kyla pagrindinis klausimas, apipintas dešimtimis interneto mitų: ar galima prijungti įkroviklį tiesiai prie gnybtų, neišėmus akumuliatoriaus iš automobilio? Vieni sako, kad tai šiuolaikinė norma, o kiti gąsdina perdegusiais valdymo blokais ir brangiu remontu. Taigi kur yra tiesa ir kur pasenusios baimės? Išsiaiškinkime kartą ir visiems laikams, kaip teisingai ir saugiai papildyti automobilį degalais.
Iš kur atsirado baimė dėl „degančios elektros“? Šio mito šaknys siekia senųjų automobilių laikus, kai elektronika buvo daug paprastesnė ir pažeidžiamesnė, o įkrovikliai buvo primityvūs transformatoriai be jokios įtampos ir srovės kontrolės. Toks „senamadiškas“ prietaisas iš tiesų galėjo sukelti nekontroliuojamą impulsą, kuris galėjo pažeisti jautrius komponentus. Tačiau laikai pasikeitė. Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengtos sudėtingos elektroninės sistemos, turinčios įmontuotus apsaugos nuo įtampos šuolių mechanizmus.
Automobilyje esantis tinklas pritaikytas veikti esant iki 18-19 V įtampai, o didžioji dauguma šiuolaikinių išmaniųjų įkroviklių veikia 14,4-14,8 V diapazone. Tokie įrenginiai automatiškai reguliuoja srovę, parenka optimalų režimą pagal akumuliatoriaus tipą (AGM, EFB, gelio ar klasikinis švino rūgšties) ir perjungia į įkrovos palaikymo režimą, kai įkrova pasiekia 100 %, todėl neįmanoma perkrauti ir užvirinti elektrolito.
Auksinės saugaus įkrovimo taisyklės: žingsnis po žingsnio instrukcijos
Taigi, galite įkrauti akumuliatorių jo neišimdami. Tačiau, kaip ir bet kokiame versle, galioja tam tikros taisyklės, o jų nepaisymas gali sukelti problemų. Kad procesas būtų 100 % saugus, laikykitės paprasto algoritmo:
- Išjunkite variklį. Tai svarbiausia taisyklė! Niekada neprijunkite įkroviklio veikiant varikliui. Generatorius ir išorinis įkroviklis yra du srovės šaltiniai, kurie pradės „ginčytis“ tarpusavyje, sukeldami pavojingus įtampos šuolius.
- Išjunkite viską, kas nereikalinga. Prieš prijungdami įsitikinkite, kad uždegimas išjungtas, priekiniai žibintai išjungti, o radijas nutildytas. Taip sumažinsite bet kokį pavojų borto elektronikai.
- Laikykitės poliškumo. Labai svarbu teisinga gnybtų jungimo seka. Pirmiausia raudonąjį gnybtą (krokodilą) prijunkite prie akumuliatoriaus teigiamo (+) poliaus. Tada juodąjį gnybtą prijunkite ne prie neigiamo gnybto, o prie nedažytos metalinės kėbulo ar variklio dalies – specialaus „įžeminimo“ gnybto, jei yra, arba tvirto varžto. Tai daroma siekiant išvengti galimos kibirkšties tiesiai prie akumuliatoriaus, dėl kurios gali išsiskirti sprogstamasis vandenilis.
- Įjunkite įkroviklį. Įkroviklį į elektros lizdą įjunkite tik tada, kai gnybtai yra patikimai sujungti.
- Atjunkite atvirkštine tvarka. Kai įkrovimas baigtas, pirmiausia atjunkite prietaisą nuo 220 V tinklo, tada nuimkite juodą (minuso) spaustuką ir tik pabaigoje – raudoną (pliuso) spaustuką.
Kaip matote, tai nieko sudėtingo. Šiuolaikiniai automatiniai įkrovikliai šį procesą daro kuo paprastesnį ir saugesnį, atleisdami net kai kurias pradedančiųjų klaidas. Svarbiausia neskubėti ir laikytis pagrindinės taisyklės: variklis turi būti išjungtas. Tinkamai rūpinkitės savo automobilio širdimi, ir ji niekada jūsų nenuvils lemiamu momentu.
- Samsung Galaxy M36 5G – išmanusis vidutinės klasės rinkai su AI galimybėmis
- UFC 317: Ilia Topuria brutaliu nokautu pasiglemžė antrąjį čempiono diržą ir kibo į atlapus Paddy Pimblettui
- Audi pristatė visiškai naują trečios kartos Q3
- Nauja „Žalgirio“ era su patikrintu DNR: komandai vadovaus Tomas Masiulis, jam talkins geriausias LKL treneris Mantas Šernius