Daugelis vairuotojų susimąsto, ar reikėtų tepti ratų tvirtinimo detales, ir kokią priemonę tam naudoti. Netinkamai pasirinktas tepalas gali sukelti rimtų problemų keičiant ratus. Dalinamės patirtimi ir naudingais patarimais.
Automobilių gamintojai paprastai nerekomenduoja tepti ratų tvirtinimo detalių. Jie argumentuoja, kad tepalas gali pažeisti varžtų priveržimo momentą, o tai gali lemti savaiminį atsisukimą.
Tačiau ar negali „sausas“ varžtas nulūžti, jei jį priveršite per stipriai? Dažnai tenka matyti, kaip vairuotojai naudoja raktų prailgintuvus ar net šokinėja ant rakto, kad priveržtų ratą „tikrai tvirtai“. Naudojant netinkamą priveržimo metodą, nulūžti gali bet koks varžtas ar veržlė, nepriklausomai nuo to, ar jie sutepti, ar ne.
Kitas svarbus aspektas – kaip nustatyti rekomenduojamą priveržimo momentą be dinamometrinio rakto? Automobilių gamintojai ne veltui į bagažinę įdeda tam tikro ilgio raktą. Šis ilgis yra specialiai apskaičiuotas taip, kad priveržiant varžtus ranka, būtų išlaikytas reikiamas priveržimo momentas ir nenutrūktų tvirtinimo detalės.
Kodėl verta tepti?
Jei nenuvalysite ir nesutepsite varžtų ar veržlių, jie gali „prikibti“ prie stebulės. Atsukti juos kito rato keitimo metu bus sunku, o kartais tai gali baigtis varžto lūžiu stebulėje. Tokiu atveju teks gręžti varžtą ir vėl sriegti, arba net keisti visą stebulę.
Taip nutinka dėl to, kad varžtas ir stebulė pagaminti iš skirtingų metalų. Veikiant aukštai temperatūrai, jie gali reaguoti ir „suglusti“ vienas su kitu. Be to, sriegiai nėra sandarūs, todėl drėgmė lengvai patenka į jungtį, sukelia koroziją.
Vadinasi, verta tepti varžtus ir veržles, tačiau svarbu pasirinkti tinkamą priemonę.
Kuo tepti varžtus ir veržles?
Jokiu būdu nenaudokite įprastų tepalų, tokių kaip litolis, solidolis ar pramoniniai aliejai. Veikiant aukštai temperatūrai, jie oksiduojasi ir virsta anglies nuosėdomis, kurios veikia kaip abrazyvas ir ardo metalą. Tokias jungtis atsukti bus dar sunkiau, o sriegiai gali būti pažeisti.
- Po pirkinių populiarioje programėlėje daugeliui žmonių iš banko kortelių „dingo” pinigai
- Hyundai pristato Elexio: pažangiausias elektromobilis su įspūdingu nuvažiuojamu atstumu vienu įkrovimu ir stebinančia kaina
- Šiame mieste atsirado tramvajai be bėgių. Žmonės nežino, kaip jais naudotis
- Kodėl automobilių varikliai tapo neremontuojami: viskas labai paprasta
- Ko bijo telefoniniai sukčiai – pasakę šias frazes sukčiai patys padės ragelį
Geriausiai tinka naudoti grafitinį tepalą. Jis puikiai užsandarina sriegį, nereaguoja su metalais, yra atsparus karščiui ir veikia kaip puikus atskyrimo sluoksnis, neleidžiantis „metalas-metalas“ kontaktui.
Ką daryti, jei neturite grafitinio tepalo?
Galite naudoti paprastą pieštuką (ne spalvotą). Geriausiai tinka statybinis pieštukas, nes jo šerdis yra didesnė. Pieštuko šerdyje esantis grafitas yra ta pati medžiaga, kuri naudojama ir grafitiniame tepale. Šis metodas ypač naudingas, nes pieštuko grafitas nepritraukia dulkių ir purvo.
Žingsniai:
- Nuėmę ratą, nuvalykite varžtus ar smeiges nuo purvo ir rūdžių stabdžių valikliu.
- Nuvalykite rato stebulės paviršių vieliniu šepečiu, kad pašalintumėte rūdis.
- Užsmailinkite pieštuką ir kruopščiai įtrinkite sriegius.
- Uždėkite ratą ir prisukite.