Neskaitant pandemijos laikotarpio, dabartinė automobilių gamyba Jungtinėje Karalystėje yra mažiausia nuo 1953 m. Duomenys yra iš tikrųjų tragiški. Kokios to priežastys? Ir ar jie leidžia britams bent šiek tiek optimistiškai žvelgti į ateitį?
Organizacija „Society of Motor Manufacturers and Traders” pristatė naujausius transporto priemonių gamybos Jungtinėje Karalystėje rezultatus. Ir jie ryškiai švyti raudonai. 2025 m. sausio–birželio mėnesiais salose buvo surinkta 417 232 transporto priemonės. Tai reiškia 11,9 proc. kritimą.
Furgonų rinka prarado 45 proc. Kokios yra britų automobilių gamybos problemų priežastys?
Lengvųjų automobilių gamyba pirmąjį pusmetį sumažėjo 7,3 proc. Tačiau dar prasčiau pasirodė komercinių automobilių gamyba. Šiuo atveju pavyko surinkti vos 31 422 transporto priemones. Toks rezultatas reiškia net 45,4 proc. kritimą.
Tragiški duomenys iš Britanijos rinkos yra kelių veiksnių rezultatas. SMMT specialistai nurodo modelių kartų kaitą ir dėl to gamyklose vykstančias modernizavimo pertraukas. Nors taip pat svarbūs yra gamyklų uždarymai. Kaip primena BBC, šiais metais veiklą baigė „Vauxhall” gamykla Lutone. Gamykla, kurioje buvo gaminami furgonai.
Iššūkiai tuo nesibaigia. Didžiulę reikšmę turėjo ir amerikiečių muitai. Eksporto tarifai lėmė, kad dalis įmonių sumažino gamybą, o dalis ją netgi sustabdė. Sustabdė, nes net 70 proc. Jungtinėje Karalystėje pagamintų automobilių patenka būtent į eksportą. Iš jų beveik 16 proc. eksportuojamų automobilių „keliauja” už vandenyno.
2025 metų išgelbėti jau nepavyks. Tačiau 2026 m. rezultatai turėtų atsigauti
Šių metų SMMT ekspertų prognozės Britanijos automobilių gamybai neskamba optimistiškai. Viso sektoriaus metinis rezultatas neturėtų viršyti 755 tūkst. pagamintų automobilių. Tai reikš 15 proc. kritimą. Nepaisant to, specialistai prognozuoja duomenų atsigavimą jau 2026 m. Jie turėtų pagerėti maždaug 6,4 proc. Tai reikštų iš viso net 803 tūkst. transporto priemonių gamybą.
Geros prognozės yra dviejų veiksnių veikimo rezultatas. Pirmasis – naujo muito tarifo su JAV nustatymas. Jis sumažėjo nuo pradinių 27 iki 10 proc. Antrasis – vyraujančio eksporto struktūra. Visai ne Valstijos, o Europos Sąjunga yra pagrindinė Jungtinėje Karalystėje gaminamų transporto priemonių pirkėja. Į ES patenka 54,4 proc. salose surinktų automobilių. Santykiuose su ES britų gamyklų padėtis yra stabili tuo, kad jos jau seniai persiorientavo į hibridus ir elektromobilius. Tai variklių tipai, kurie šiandien ES smarkiai populiarėja.
- „Taip atrodo mūsų „žalioji ateitis” po vienos krušos?” Specialistai paaiškina, kad saulės moduliams dažniau kenkia visai kas kita
- Kodėl automobilių varikliai tapo neremontuojami: viskas labai paprasta
- ES atsisakė šio banknoto: kokios kupiūros jau nebematysite apyvartoje?
- Vienas patikimiausių rinkoje: į kurį biudžetinį krosoverį verta atkreipti dėmesį
- Ko bijo telefoniniai sukčiai – pasakę šias frazes sukčiai patys padės ragelį