„Bentley“ žengia į elektrinės ateities etapą su įspūdingu dizaino manifestu – koncepciniu modeliu EXP 15. Šis elektromobilis nėra skirtas serijinei gamybai, tačiau jis atlieka svarbią strateginę funkciją: demonstruoja, kaip britų prabangos ženklas įsivaizduoja savo dizaino, inžinerijos ir mobilumo ateitį. Ir, svarbiausia, daro tai drąsiai – netgi atsisakydamas priekinės keleivio sėdynės.
Naujas žanras: pakeltas sedanas tarp klasikos ir futurizmo
Bentley EXP 15“ apibūdinamas kaip „pakeltas sedanas“, bet iš tiesų jis paneigia įprastus kėbulo tipų apibrėžimus. Automobilio forma – tarp sedano, kupė ir krosoverio – sukuria unikalų, teatrališką siluetą. Priekis beveik vertikalus, tačiau įspūdį sustiprina uždaros, šviečiančios grotelės, kurios tarnauja ne tik estetikai, bet ir skaitmeninei išraiškai. LED elementai rombo formos raštu žaismingai interpretuoja klasikinį „Bentley“ dizainą šiuolaikiniame kontekste.
Keturių juostų šviesų sistema – dvi vertikalios ir dvi nuožulnios – sukuria savitą vizualinį „veidą“, o kartu ir aerodinaminę funkciją. Šonuose išraiškingai formuojamos ventiliacijos angos padeda valdyti oro srautus ir pabrėžia automobilio technologinį charakterį.
Kūnas ir linijos: klasikinė proporcija su šiuolaikine dinamika
Pailgas variklio gaubtas – vizualinis tiltas tarp praeities ir ateities. Jis tęsiasi iki galinių statramsčių, sujungtų su nuožulnia juoda stogo linija. Gale – santūresnė, bet ne mažiau įspūdinga kompozicija: aktyvūs spoileriai ir aktyvus galinis difuzorius užtikrina aerodinaminį efektyvumą ir pridėtą vizualinį sluoksnį.
Nors tikslūs matmenys neatskleisti, žinoma, kad „EXP 15“ ilgis viršys 5 metrus. Tai leidžia manyti, jog elektromobilis išlaikys „Bentley“ būdingą erdvumą ir solidumą, bet kartu pasiūlys lankstesnį judėjimo formatą.
Interjeras: eksperimentas su erdve ir prabanga
Vienas ryškiausių ir netikėčiausių sprendimų – nėra priekinės keleivio sėdynės. Vietoj jos siūloma zona individualiems poreikiams: galima įrengti bagažo sistemą, naminių gyvūnų zoną ar tiesiog suteikti daugiau erdvės galinėms sėdynėms. Tokiu būdu galinė keleivio sėdynė tampa centriniu salono elementu – ją galima atlošti, pasukti 45 laipsniais, o išlipti – patogiai ir ergonomiškai.
Salone – tik trys durys, iš kurių dvi (keleivio pusėje) atsidaro į viršų kartu su dalimi panoraminio stogo. Tokie sprendimai pabrėžia ne tik futuristinį charakterį, bet ir teatrališką pateikimą.
Interjerui naudotos tik aukščiausios kokybės medžiagos: britiškos vilnos audiniai, 3D spausdintas titanas, šilkinis žakardas, rankų darbo faneruotė. Visa tai papildyta iš vidaus apšviesta „Acrylic Couture“ struktūra duryse, kuri kuria aktyvų, gyvą 3D efektą.
- Nuo bankomato nė žingsnio – ši klaida tyko kiekvieno, kuris nori išsiimti grynųjų. Esate potencialus taikinys
- Jau aišku, kad Jonas Valančiūnas Europoje nežais, tačiau naujienos tuo nesibaigia
- Kaip telefonas sužino, kur jūs esate – net be interneto ir GPS
- Darai tai degalinėje? Gali brangiai sumokėti ne tik už kurą
- „Ignitis” primena, kad pasikeitė elektros kainos. Ar gyventojams reikia imtis veiksmų?
Technologijos ir estetiniai sprendimai: prabanga tampa patirtimi
Vairuotojo aplinkoje dominuoja „Wing Gesture“ prietaisų skydelis – trys ekranai gali veikti kaip vienas arba visiškai pasislėpti, atidengdami medinį paviršių. Tai – tarsi skaitmeninis ir taktilinis menas. Centrinėje konsolėje – mechaninis informacijos centras su judančiais elementais ir apšvietimu, perteikiančiu automobilio būseną. Be to, įrengtas šaldytuvas, lempa, fiziniai valdikliai, kurie tęsia klasikinės „Bentley“ ergonomikos tradiciją.
Ideologija: tarp Gurney Nutting ir postmodernizmo
„Bentley EXP 15“ dizaineriai pabrėžia, kad koncepcija įkvėpta 1930 m. „Speed Six Gurney Nutting Sportsman Coupe“, tačiau tai nėra retro projektas. Priešingai – tai ideologinis paveldas, perleistas per modernumo filtrą. EXP 15 pasižymi tuo pačiu teatrališkumu, rafinuotumu ir ilgos kelionės dvasia.
„Bentley EXP 15“ – tai daugiau nei automobilio koncepcija. Tai dizaino manifestas, kuris atveria naują prekės ženklo etapą. Tai drąsus bandymas įvertinti, kaip galima transformuoti prabangą, ergonomiką ir mobilumo patirtį elektrinio amžiaus kontekste. Ir nors pats EXP 15 gamybos nepasieks, jis jau dabar formuoja pagrindą pirmajam „Bentley“ elektromobiliui, kuris debiutuos 2026 m.
Tai, kaip visuomenė priims šį konceptą – ypač sprendimą atsisakyti priekinės keleivio sėdynės – nulems, kiek drąsiai „Bentley“ galės žengti į naują savo istorijos skyrių. Aišku viena: ši ateitis bus prabangi, teatrališka ir labai britiška.