Įsivaizduokite: ateinate į BMW saloną, išsirenkate automobilį ir… viskas. Jokio derėjimosi, jokių nuolaidų, jokių staigių pasiūlymų iš pardavėjo. Toks scenarijus jau visai netrukus taps realybe – BMW paskelbė, kad nuo 2027 metų Europoje visiškai pereis prie agentūrinio modelio, kuris kardinaliai pakeis tiek klientų, tiek ir pačių pardavėjų vaidmenį. Ar tai bus skaidrumo revoliucija, ar tiesiog dar vienas būdas išmušti iš mūsų daugiau pinigų?
BMW žengia į naują erą – kas keičiasi?
Iki šiol BMW veikė pagal klasikinę sutartinių pardavėjų sistemą: salonai patys įsigydavo automobilius, rizikuodavo savo kapitalu, siūlydavo akcijas ir nuolaidas. Tai buvo galimybė pirkėjams laimėti – gudrūs derybininkai galėjo išsiderėti tūkstančius eurų pigesnę kainą.
Tačiau agentūros modelyje žaidimo taisyklės pasikeičia.
- Automobilį pirkėjas įsigyja tiesiogiai iš BMW, o pardavėjas tampa tik tarpininku.
- Kainas nustato tik gamintojas – vienodos tiek internete, tiek salone.
- Pardavėjai uždirbs ne iš antkainių, o iš komisinio už pardavimus bei papildomas paslaugas: konsultaciją, bandomąjį važiavimą ar automobilio atidavimą klientui.

Pirkėjai praranda, BMW laimi
Didžiausias smūgis klientui – nelieka nuolaidų. Viena vertus, viskas skaidru: visi moka tą pačią kainą, nebebus „uždengtų“ pasiūlymų ar slapta taikomų akcijų. Kita vertus, dingsta galimybė pasiderėti – net jei salonai „užversti“ automobiliais.
Gamintojui tokia sistema – tikras aukso gysla: mažesnės išlaidos, daugiau kontrolės, stipresnis ryšys su klientu.
Kodėl BMW tiki tuo, kas „sudegė“ VW rankose?
Volkswagen jau bandė agentūrinį modelį Vokietijoje. Rezultatas? Fiasko.
- Pardavėjai skundėsi biurokratija,
- klientai – kainų nejudrumu,
- o pats VW – finansinėmis problemomis.
Visgi BMW neketina atsitraukti. Jie remiasi Mini markės sėkme ir tikina, kad šį kartą procesai bus supaprastinti, o pardavėjai – glaudžiai įtraukti į pokyčius. Gamintojas tiki, jog tiesioginė kontrolė taps konkurenciniu pranašumu.
Išvados
BMW agentūros modelio įvedimas – tai pabaiga deryboms dėl kainų. Nuo 2027 m. pirkėjai susidurs su vienodomis, fiksuotomis kainomis – nesvarbu, ar perkate internete, ar salone. Tai užtikrins skaidrumą, bet panaikins paskutinį klientų ginklą – nuolaidų galimybę.
- „Swedbank“ pradeda kovą su sukčiais ribodamas klientų pasirinkimo galimybes – sukėlė viešas diskusijas
- „Samsung Galaxy S27 Ultra” kameroje gali įvykti kardinalūs pokyčiai
- Naujausi nutekėjimai apie „Pixel 10 Pro”: kaina greičiausiai nustebins daugelį
- Galaxy S26 Ultra – plonesnis, protingesnis ir pažangesnis: ko tikėtis iš būsimojo flagmano?
- Ką reiškia raidė „N“ telefono ekrane ir ar ją galima pašalinti?
Ar BMW pavyks ten, kur VW susimovė? Atsakymas paaiškės tik po kelerių metų. Bet viena aišku jau dabar: automobilių pirkimo patirtis niekada nebebus tokia pati.
Šaltinis: chip.de