BMW oficialiai patvirtino ketinimą pradėti masinę vandeniliu varomų transporto priemonių gamybą 2028 m. Projektas įgyvendinamas glaudžiai bendradarbiaujant su „Toyota“, o tai leidžia abiem automobilių gamintojams pasidalyti kūrimo išlaidomis ir diegti inovacijas savo linijose.
BMW vandenilio technologijų plėtra
Nuo „iX5 Hydrogen“ bandymų serijos bendrovė žengė reikšmingą žingsnį į priekį. Naujoji BMW kuro elemento versija yra apie 25 % lengvesnė ir mažesnių matmenų, tuo pačiu užtikrindama didesnę galią. Tai supaprastina sistemos integravimą į įvairius transporto priemonių modelius ir daro teigiamą poveikį dinamikai bei energijos vartojimo efektyvumui.
„BMW žada didesnį nuvažiuojamą atstumą ir mažesnes energijos sąnaudas, palyginti su dabartiniais prototipais.“
Dėl partnerystės su „Toyota“ trečiosios kartos kuro elementai kuriami kartu. Nors ankstesnėse versijose Japonijos bendrovė tiekdavo jau paruoštus įrenginius arba atskirus komponentus, dabar kiekvienas gamintojas turi galimybę kurti savo modelius – tiek keleivinius, tiek komercinius. Toks požiūris leidžia efektyviai panaudoti investicijas į mokslinius tyrimus ir plėtrą.
Gamybos organizavimas ir ateities vizija
BMW planuoja plėsti savo gamybos tinklą visoje Europoje. Miunchene, specializuotame vandenilio technologijų centre, jau kuriami ir bandomi prototipai. Serijinė kuro elementų gamyba bus sutelkta Štyro (Austrija) gamykloje, kur vis dar gaminami klasikiniai benzininiai varikliai. Tai iliustruoja BMW strategiją remti lygiagrečiai skirtingų tipų jėgainių kūrimą.
Landshuto gamykloje bus gaminami kuro elementų korpusai ir pagrindinis komponentas – „BMW Energy Master“, atsakingas už energijos paskirstymą tarp kuro elemento, mažos baterijos ir elektros variklio. Pirmieji valdiklių prototipai šiuo metu kuriami Dingolfinge, remiantis patirtimi, įgyta kuriant naujųjų „Neue Klasse“ serijos baterijų modelių elektroniką.
BMW išlieka viena iš nedaugelio pasaulinių automobilių gamintojų, aktyviai propaguojančių vandeniliu varomą transportą kaip perspektyvią alternatyvą elektrinėms transporto priemonėms. Idėja – pasiekti nulinę emisiją važiuojant, naudojant vandenilį, kurio vienintelis šalutinis produktas yra vandens garai. Bendrovė tiki, kad tai taps alternatyva, ypač ilgoms kelionėms ir sunkesniems transporto priemonėms, o bendradarbiavimas su „Toyota“ padės sumažinti išlaidas ir pagerinti efektyvumą.
- Kinija paleido didžiausią pasaulyje vėjo turbiną: ji turėjo poveikį, kurio niekas nesitikėjo
- Nuo 2026 m. numatomi eurų banknotų pokyčiai – ką gyventojai turi žinoti
- Mobiliojo telefono numerio nebereikia: „WhatsApp“ laukia dideli pokyčiai
- „Geriau šių automobilių nepirkti“, – sako 30 metų patirtį turintis mechanikas
- Nuo spalio 1 d. elektros vartotojų laukia pokyčiai – „Nord Pool“ elektros biržoje kaina bus nustatoma kas 15 minučių