BMW savininkai sulaukė nemalonių naujienų. Legendinis vokiečių gamintojas paskelbė apie masinį elektromobilių atšaukimą dėl programinės klaidos, kuri gali sukelti staigų variklio galios praradimą važiavimo metu. Problema palietė daugiau nei 70 tūkstančių automobilių visame pasaulyje.
BMW, įmonė, kurios prekės ženklas asocijuojasi su kokybe ir patikimumu, susidūrė su rimta problema savo elektromobilių linijoje. Programinės įrangos kodavimo klaida elektros variklio valdymo sistemoje sukelia aukštos įtampos sistemos išsijungimą, dėl ko automobilis gali staiga prarasti galią.
Labiausiai neramina tai, kad, remiantis pranešimais, BMW apie šią problemą žinojo dar nuo 2021 metų. Tačiau tik po masinio skundų srauto iš Pietų Korėjos rinkos kompanija nusprendė imtis veiksmų.
Kokie modeliai paveikti?
Atšaukimas paliečia šiuos BMW elektrinius ir hibridinius modelius:
- 2022-2024 metų i4
- 2025 metų i4 eDrive35 ir eDrive40
- 2022-2024 metų iX
- 2023-2024 metų i7
- 2024 metų i5
Didelė dalis šių automobilių buvo pagaminti BMW gamykloje Spartanburge, Pietų Karolinoje, JAV.
BMW kelias į elektromobilius
Vokiečių gamintojas į elektromobilių rinką žengė 2011 metais, matydamas Tesla sėkmę. 2013 metais pristatė pirmąjį visiškai elektrinį modelį – BMW 1602 Elektro-Antrieb. Didžiausią sėkmę patyrė su hibridiniu sportiniu automobiliu i8, kuris sulaukė puikaus rinkos įvertinimo.
Būtent todėl dabartinė situacija yra ypač skausminga BMW reputacijai – kompanija, garsėjanti inžinerijos tobulumu, praleido tokią svarbią klaidą.
Kaip bus sprendžiama problema?
Gera žinia ta, kad problemos sprendimas yra paprastas. BMW pažadėjo susisiekti su visais paveiktų automobilių savininkais iki 2025 metų rugpjūčio mėnesio. Vairuotojams tereikės atsisiųsti OTA (over-the-air) programinės įrangos atnaujinimą – tai galima padaryti nuotoliniu būdu, net nevykstant į servisą.
- Ko negalima statyti šalia Wi-Fi maršrutizatoriaus: 12 pagrindinių klaidų
- Bankas užblokavo pinigus dėl mokėjimo paskirties. Viskas dėl užrašo „Atsiskaitymas-Kuba”
- Dvi sekundės ir liksite be savo banko kortelės: kaip vagys apgauna žmones prie bankomatų
- Jakučionio šou Las Vegase: lietuvio žvaigždės gimimas NBA vasaros lygoje
- Geriau priliesti ar įkišti mokėjimo kortelę į skaitytuvą atsiskaitant už prekes ar paslaugas? Atsakymas jums gali nepatikti
Nors problema rimta, BMW greita reakcija gali sušvelninti žalą prekės ženklo įvaizdžiui. Kompanija, žinoma dėl savo dėmesio detalėms ir beveik tobulos vartotojo patirties, šį kartą suklupo, bet stengėsi kuo greičiau ištaisyti klaidą.
Vis dėlto klausimas lieka – kaip BMW inžinieriai, garsėjantys savo kruopštumu, galėjo praleisti tokią svarbią klaidą? Ir kodėl prireikė trejų metų nuo problemos identifikavimo iki oficialaus atšaukimo?
Pamoka visiems
Ši situacija parodo, kad net patikimiausi gamintojai nėra apsaugoti nuo klaidų, ypač pereinant prie naujų technologijų. Elektromobilių era atneša ne tik naujus iššūkius inžinieriams, bet ir naujus rizikos veiksnius vartotojams.
BMW atvejis – priminimas visiems elektromobilių savininkams reguliariai atnaujinti savo automobilių programinę įrangą ir neignoruoti gamintojų pranešimų. Šiuolaikiniame automobilyje programinė įranga yra ne mažiau svarbi nei mechaninės dalys.
Belieka tikėtis, kad BMW išmoks iš šios klaidos ir ateityje užtikrins dar griežtesnę kokybės kontrolę. Juk būtent to tikisi klientai, mokantys premium kainą už vokišką kokybę.
Šaltinis: lagradaonline.com