Kinijos automobilių milžinė BYD, didžiausia elektromobilių gamintoja Kinijoje ir pagrindinė „Tesla“ konkurentė, svarsto Ispaniją kaip pagrindinę kandidatę trečiajai gamyklai Europoje statyti, praneša „Reuters“, remdamasi šaltiniais, susipažinusiais su bendrovės vidiniais planais.
Strateginis žingsnis į Europos rinką
Naujoji gamykla taps platesnės BYD strategijos dalimi, kurios tikslas – lokalizuoti gamybą Europos rinkoje. Bendrovė jau stato gamyklą Vengrijoje, o 2026 m. planuoja atidaryti dar vieną Turkijoje. Jei planas Ispanijoje bus patvirtintas, ši gamykla atliks itin svarbų vaidmenį užtikrinant, kad per artimiausius trejus metus visi BYD automobiliai, skirti Europai, būtų surenkami vietoje.
Toks žingsnis padėtų gamintojui išvengti galimų ES muitų kiniškiems elektromobiliams, kurie gali būti įvesti dėl Europos institucijų susirūpinimo dempingo kainomis.
Kodėl Ispanija – favoritė
„Reuters“ teigimu, Ispanija išsiskiria mažomis gamybos sąnaudomis ir išvystytu švarios energijos tinklu. Šalis aktyviai investuoja į žaliąsias technologijas ir siekia tapti elektromobilių gamybos centru.
BYD vadovas Ispanijoje ir Portugalijoje Alberto De Asa pažymėjo, kad šalis turi stiprią pramonės infrastruktūrą, pigią elektros energiją ir palankią verslo aplinką. Tai, anot jo, ideali kombinacija tolesnei bendrovės plėtrai.
Vis dėlto galutinis sprendimas dar nepriimtas. Bendrovė vis dar vertina alternatyvas, o naujos gamyklos projektui reikės Kinijos reguliavimo institucijų pritarimo. Sprendimo tikimasi iki metų pabaigos.
Vokietija atkrenta dėl išlaidų
BYD anksčiau svarstė galimybę statyti gamyklą Vokietijoje, tačiau aukštos darbo jėgos ir elektros kainos sukėlė abejonių. Tuo tarpu nei Ispanijos pramonės ministerija, nei BYD atstovai kol kas nekomentuoja galimo sandorio.
Strateginis proveržis Ispanijai
Jei projektas bus įgyvendintas, tai taps reikšmingu strateginiu laimėjimu Ispanijai, kuri jau yra antra pagal dydį automobilių gamintoja Europoje po Vokietijos. Šalis aktyviai siekia tapti elektromobilių ir baterijų gamybos centru.
Nuo 2020 m. Ispanijos vyriausybė vykdo 5 mlrd. eurų investicijų programą, skirtą automobilių pramonei skatinti naudojant ES ekonomikos atkūrimo fondus. Ši programa jau pritraukė tokių gamintojų kaip „Volkswagen“, „Chery“ ir „CATL“.
Politiniai motyvai
Analitikai neatmeta, kad BYD sprendimą gali paveikti ir politinis kontekstas. Pastaraisiais metais Ispanija sustiprino diplomatinius ryšius su Kinija ir 2024 m. susilaikė nuo balsavimo dėl tarifų Kinijos elektromobiliams ES Taryboje. Tai padėjo išvengti santykių įtampos su Pekinu.
Tuo metu Kinija, anot „Reuters“, esą ragino savo automobilių gamintojus neinvestuoti į šalis, kurios palaikė tarifus – pavyzdžiui, į Vokietiją.
BYD augimas Europoje
BYD pardavimai Europoje per pirmuosius aštuonis 2025 m. mėnesius išaugo 280 %, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Bendrovė aktyviai plečia savo prekybos tinklą, atidaro naujus salonus ir samdo patyrusius vadovus.
Augimą lemia ne tik visiškai elektrinių modelių paklausa, bet ir įkraunamų hibridinių automobilių populiarumas tarp Europos vairuotojų. BYD siekia šį augimą sustiprinti vietine gamyba – artėjantys sprendimai dėl Ispanijos gamyklos gali tapti lemtingu žingsniu visos Europos elektromobilių rinkai.