Vienas didžiausių pasaulio uostų – Antverpeno-Briugės uostas Belgijoje – virto milžinišku tūkstančių automobilių, mikroautobusų, sunkvežimių ir traktorių parku, kuris turėjo būti pristatytas į Jungtines Valstijas. Apie tai rašo „The Guardian“.
Automobiliai stovi nenaudojami dėl prekybos karo, kurį JAV prezidentas Donaldas Trumpas pradėjo prieš Europos Sąjungos šalis.
Nuo 2025 m. balandžio mėn. daugumai Europos automobilių taikomas papildomas 25 % tarifas, kuris padidina jų kainą JAV dešimtimis tūkstančių dolerių.
Naujų automobilių ir mikroautobusų eksportas iš Antverpeno-Briugės uosto į JAV 2025 m. pirmąjį pusmetį sumažėjo 15,9 %. Staigus nuosmukis prasidėjo gegužę, iškart po „Išvadavimo dienos“ tarifų paskelbimo.
Dar labiau – 31,5 % – sumažėjo sunkvežimių ir stambios specialios įrangos (traktorių, statybinės technikos) eksportas iš uosto.
Uostas pripažįsta, kad antrojo pusmečio perspektyvos išlieka neaiškios ir viskas priklauso nuo to, ar iki rugpjūčio 1 d. pavyks pasiekti prekybos susitarimą tarp ES ir JAV.
Europos automobilių gamintojai – nuo „Volkswagen“ iki „Volvo“ – tikėjosi, kad susitarimas bus pasiektas praėjusią savaitę.
Antverpeno-Briugės uostas 2024 m. visame pasaulyje išgabeno daugiau nei 3 milijonus automobilių.
- Nuo bankomato nė žingsnio – ši klaida tyko kiekvieno, kuris nori išsiimti grynųjų. Esate potencialus taikinys
- Kaip telefonas sužino, kur jūs esate – net be interneto ir GPS
- Kaip pašalinti visą informaciją apie save iš interneto?
- „Ignitis” primena, kad pasikeitė elektros kainos. Ar gyventojams reikia imtis veiksmų?
- Jau aišku, kad Jonas Valančiūnas Europoje nežais, tačiau naujienos tuo nesibaigia
Uosto atstovas Justinas Atkinas pažymėjo, kad, kitaip nei pandemija ar „Brexit“, tarifų apribojimai pramonei buvo „netikėtas šokas“.
Be to, situaciją apsunkina pasaulinės logistikos problemos. Dėl konflikto Raudonojoje jūroje ir didėjančių laivų dydžių konteineriai uoste išbūna iki aštuonių dienų, nors anksčiau jie būdavo „apdorojami“ per penkias.