Automobilių gamintojas „Dodge“, priklausantis „Stellantis“ grupei, išgyvena didžiausią pardavimų krizę savo istorijoje. Vos per pusmetį pardavimai JAV rinkoje sumažėjo beveik perpus. Ekspertų teigimu, taip nutiko dėl sprendimo nutraukti benzininių „Charger“ ir „Challenger“ modelių gamybą.
„Dodge“ tapo „Stellantis“ grupės prekės ženklu, kuris JAV rinkoje fiksavo didžiausią nuosmukį – 2025 metų pirmąjį pusmetį pardavimai sumažėjo net 49 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2024 m.
Vien per pirmąjį 2025 m. ketvirtį „Dodge“ pardavė tik 47 481 automobilį, kai 2024 m. pirmoje pusėje šis skaičius siekė 92 735.
Antrąjį ketvirtį rezultatai taip pat buvo prasti – parduota tik 25 747 automobiliai, t. y. 48 % mažiau nei prieš metus.
Priežastis – benzininių modelių atsisakymas
Ekspertai teigia, kad pagrindinė smukimo priežastis – nutraukta benzininių „Charger“ ir „Challenger“ gamyba.
2024 m. pirmąjį pusmetį parduota:
- 26 876 vnt. „Charger“
- 21 217 vnt. „Challenger“
2025 m. pirmoje pusėje šie skaičiai sumažėjo iki:
- 1 630 „Charger“
- 1 501 „Challenger“,
ir tai tik likučiai pas JAV dilerius.
Elektrinis „Charger Daytona“ nesulaukė sėkmės
„Dodge“ pasirinko rizikingą žingsnį – pasiūlė elektrinį „Charger Daytona“, tačiau šis modelis nesulaukė pirkėjų dėmesio.
Vietoj to, kad iš pradžių būtų pasiūlyti benziniai modeliai, kurie būtų suvilioję ištikimiausius gerbėjus, gamintojas tuoj pat perėjo prie elektromobilio, taip atbaidydamas dalį lojalios auditorijos.
Rezultatas:
„Charger Daytona“ parduotas tik 4 299 vienetų tiražu – to nepakako, kad būtų kompensuotas „Charger“ ir „Challenger“ praradimas. Dalis JAV dilerių gavo net klientų prašymų grąžinti galingus V8 variklius, kurie buvo raumeninių automobilių („muscle cars“) simbolis.
- Nuo bankomato nė žingsnio – ši klaida tyko kiekvieno, kuris nori išsiimti grynųjų. Esate potencialus taikinys
- Kaip telefonas sužino, kur jūs esate – net be interneto ir GPS
- Jau aišku, kad Jonas Valančiūnas Europoje nežais, tačiau naujienos tuo nesibaigia
- „Ignitis” primena, kad pasikeitė elektros kainos. Ar gyventojams reikia imtis veiksmų?
- Kaip pašalinti visą informaciją apie save iš interneto?
Nors bendra „Stellantis“ grupės situacija JAV taip pat nebuvo gera – pardavimai sumažėjo 11 % pirmąjį pusmetį ir 10 % antrąjį ketvirtį, ne visos markės susidūrė su nuosmukiu.
„Dodge“ elektrifikacijos eksperimentas, bent jau šiuo metu, nepateisino lūkesčių. Atsisakius benzininių legendų ir per greitai perėjus prie elektromobilių, gamintojas prarado dalį savo tapatybės – ir kartu beveik pusę pardavimų. Ar „Charger Daytona“ dar spės išsikovoti vietą rinkoje? Laikas parodys.