Kinijos buitinės technikos gamintoja „Dreame“, iki šiol žinoma dėl robotų siurblių ir kitų išmaniųjų prietaisų, žengia ambicingą žingsnį į elektromobilių rinką. Bendrovė planuoja statyti didelę elektromobilių gamyklą Brandenburge, Vokietijoje, netoli „Tesla“ Gigafactory Grünheidėje. Šis projektas kelia tiek susižavėjimą, tiek diskusijas dėl ekologinių ir ekonominių pasekmių. Šiame straipsnyje aptariami „Dreame“ planai, galimi iššūkiai ir projekto reikšmė automobilių pramonei.
„Dreame“ gamyklos planai
Pagal „Handelsblatt“ pranešimus, „Dreame“ planuoja įsigyti apie 366 hektarų sklypą netoli Fürstenwalde, vos už 25 minučių kelio nuo „Tesla“ gamyklos Grünheidėje. Šis plotas pranoksta „Tesla“ Gigafactory, kuri užima apie 300 hektarų, ir tai rodo „Dreame“ ambicijas tapti rimta konkurente elektromobilių rinkoje. Brandenburgo ministras pirmininkas Dietmar Woidke patvirtino, kad derybos su „Dreame“ vyksta, o bendrovės generalinis direktorius Yu Hao rugsėjo pradžioje lankėsi potencialioje statybų vietoje.
Pirmasis „Dreame“ elektromobilis, planuojamas pristatyti 2027 m., bus orientuotas į prabangių automobilių segmentą, konkuruosiantį su tokiais prekės ženklais kaip „Bugatti“. Bendrovė taip pat kuria antrąjį prekės ženklą, skirtą prieinamesniems elektromobiliams, taip siekdama užkariauti platesnę rinką.
„Dreame“ stiprybės ir iššūkiai
Nors „Dreame“ yra naujokė automobilių pramonėje, bendrovė turi stiprią technologinę bazę. Įkurta 2017 m., ji jau įsitvirtino daugiau nei 120 šalių su savo buitine technika, o patirtis pavaros technologijų ir robotikos srityse suteikia pranašumą kuriant elektrinius variklius. „Dreame“ automobilių padalinyje dirba apie 1000 darbuotojų, ir planuojama šį skaičių padvigubinti, siekiant įgyvendinti ambicingus tikslus.
Tačiau projektas susiduria su iššūkiais:
- Aplinkosaugos kritika: Aplinkosaugininkai kelia susirūpinimą dėl miško teritorijos sunaikinimo ir „didžiulių ekologinių pasekmių“. Jie taip pat kritikuoja ribotą visuomenės įtraukimą į sprendimų priėmimo procesą.
- Reguliavimo kliūtys: Vokietijos federalinė ekonomikos ministerija gali griežtai vertinti Kinijos investicijas, atsižvelgdama į geopolitinius ir ekonominius aspektus.
- Konkurencija: Netoli esanti „Tesla“ gamykla ir kiti Vokietijos automobilių gamintojai, tokie kaip „Volkswagen“ ar „Mercedes-Benz“, sudaro stiprią konkurenciją.
Strategija ir vizija
„Dreame“ taiko globalią strategiją, apibūdinamą kaip „Kinija – tyrimai, Vokietija – gamyba, pasaulis – pardavimai“. Bendrovė planuoja pasinaudoti Vokietijos automobilių pramonės tiekimo grandine, kad greičiau įsitvirtintų pasaulinėje rinkoje. Be to, „Dreame“ siekia sukurti išmaniąją ekosistemą, integruojančią elektromobilius su kitais bendrovės produktais, tokiais kaip išmanieji namų įrenginiai, taip užtikrinant unikalią vartotojų patirtį.
Kodėl Brandenburgas?
Brandenburgas tampa elektromobilių gamybos centru Europoje. Be „Tesla“ Gigafactory, regione veikia „Mercedes-Benz“ baterijų perdirbimo gamykla, o „Volkswagen“ investuoja į naują elektromobilių gamyklą Volfsburge. „Dreame“ pasirinkimas statyti gamyklą netoli „Tesla“ rodo strateginį siekį pasinaudoti regiono infrastruktūra ir talentų baze, tačiau taip pat didina konkurencinį spaudimą.
Išvada
„Dreame“ planas statyti elektromobilių gamyklą Brandenburge yra drąsus žingsnis, rodantis Kinijos bendrovių ambicijas užkariauti pasaulinę automobilių rinką. 366 hektarų gamykla, orientuota į prabangius ir prieinamus elektromobilius, gali tapti rimtu iššūkiu „Tesla“ ir kitiems rinkos lyderiams. Vis dėlto projekto sėkmę lems gebėjimas įveikti aplinkosaugos, reguliavimo ir konkurencinius iššūkius. Jei „Dreame“ pavyks įgyvendinti savo viziją, 2027 m. galime išvysti naują elektromobilių rinkos žaidėją, kuris pakeis prabangos ir technologijų standartus.
- „Swedbank“ pagaliau paaiškino, kodėl mažina grynųjų pinigų išėmimo limitus: nuo lapkričio tai palies visus klientus
- Naujas „Lidl” šūkis: „VERTA”. Atnaujintas prekės ženklas ir stiprinamas ryšys su klientais
- Svajonės pildosi Vilniuje: BYD salonas atidarytas su ateities vizija, nauju miesto hitu ir gilių kava
- Karo prievolė 2026: ką turi žinoti šauktiniai, darbdaviai ir studentai?
- Dėl šios klaidos besikuriantys verslai praranda šimtus eurų: patarė, kaip to išvengti