Lietuvos keliai išgyvena tylią revoliuciją, o jos epicentre – netikėtas žaidėjas iš Rytų. „Regitros” duomenimis, Lietuvoje per paskutinius 6 mėnesius sparčiai išaugo Kinijoje pagamintų elektromobilių. Sausio 3 d. duomenimis, jų Lietuvoje buvo 226, o liepos 1 d. jau 369.
Nors mūsų šalyje Kinijos elektromobilių atstovybės buvo atidarytos tik šiais metais, jau matyti nemažas susidomėjimas. Ši tendencija atskleidžia platesnį vaizdą – lietuviai pamažu atsigręžia į alternatyvas tradiciniams Vakarų gamintojams.
„Regitros” paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktorius Tautvydas Paliulis pastebi įdomią detalę: „Jei 2022 m. jų Lietuvoje buvo tik 30, per šių metų šešis mėnesius jau buvo užregistruoti 143 Kinijos gamintojų elektromobiliai”.
Elektromobilių rinka: nuo nišos iki mainstream
Bendras elektromobilių augimas Lietuvoje stebina savo tempu. Lyginant su 2024 m. liepos 1 d. duomenimis, per metus lengvųjų elektromobilių rinka paaugo 52 proc.
T. Paliulis optimistiškai žvelgia į ateitį: „Ir toliau matome stabilų elektromobilių rinkos augimą. Jei tokia tendencija išliks ir ateinančius penkerius metus, elektromobiliai 2030 m. sudarys daugiau nei 15 proc. visų transporto priemonių.”
TESLA vis dar karaliauja, bet kinai lipa ant kulnų
Kaip ir 2024 m., populiariausios elektromobilių markės Lietuvoje išlieka VOLKSWAGEN (3949 vnt.) bei TESLA (3495 vnt.). Įdomu tai, kad Per paskutinius 6 mėnesius jų Lietuvoje buvo užregistruota beveik 500. Tai yra 15 proc. augimas nuo metų pradžios.
Tuo tarpu kinų gamintojai demonstruoja agresyvią ekspansiją. Daugiausiai Lietuvoje registruota šių Kinijoje pagamintų elektromobilių markių: DFSK, MG, BYD, LYNK&CO.
Naujų elektromobilių bumas
Ypač džiugina naujų elektromobilių registracijų statistika. lyginant šių ir 2024 m. sausio-liepos duomenis, naujų elektromobilių registracijų skaičius šoktelėjo net 85 proc. Per 12 mėn. Lietuvoje buvo užregistruoti 2879 nauji elektromobiliai ir 4302 naudoti.
- „Swedbank“ pradeda kovą su sukčiais ribodamas klientų pasirinkimo galimybes – sukėlė viešas diskusijas
- „Xiaomi 17“: kompanija pristato flagmaną, kuris nekopijuoja „Apple“, bet meta iššūkį
- Klientai nepatenkinti „Swedbank“: „Na, tai jau ne šiaip rimta“
- „Mercedes-Benz“ Papenburge stato vėjo jėgainių parką, siekdama ekologinės transformacijos
- „Omniva“ pristato naują siuntų pristatymo modelį: atviras kurjerių tinklas Vilniuje ir Kaune
Hibridai užkariauja rinką
Lietuvos vairuotojai vis dažniau renkasi kompromisą tarp tradicinio ir elektrinio variklio. Šį pusmetį „plug-in” elektromobilių dar padaugėjo, lyginant su grynaisiais. Liepos 1 d. jie sudarė 46 proc., lyginant su 43 proc. sausio 3 d.
Ne vien automobiliai
Elektrifikacijos banga apima visą transporto sektorių. Per tris metus elektrinių autobusų padaugėjo 56 proc., krovininių transporto priemonių – 230 proc., o elektrinių mopedų bei keturračių – 119 proc.
Verslas pirmauja
Elektromobiliai išlieka itin populiarūs tarp juridinių asmenų. Jie turi apie 40 proc. visų elektrinių transporto priemonių, tai yra beveik 14 tūkst. automobilių. Tai rodo, kad verslas mato ne tik ekologinę, bet ir ekonominę naudą.
Ar kinų invazija tik prasideda?
Galima teigti, kad šioje šalyje pagamintų elektromobilių Lietuvoje tik daugės. Su tokiu augimu – 63 proc. vos per pusmetį – Kinijos gamintojai gali netrukus tapti rimtais konkurentais tradiciniams lyderiams.
Lietuvos elektromobilių rinka keičiasi taip sparčiai, kad po kelerių metų galime nebepatinti jos veido. Kinų gamintojai, konkurencinės kainos ir vis gerėjanti infrastruktūra – viskas rodo, kad elektromobilių era Lietuvoje tik prasideda.