Didelės įmonės ir automobilių nuomos bendrovės turės naudoti tik elektromobilius – tokį scenarijų planuoja Europos Sąjunga jau nuo 2030 metų. Tai būtų milžiniškas sukrėtimas, nes ES didžioji dalis naujų registracijų tenka būtent verslo klientams ir nuomos bendrovėms. Patys suinteresuotieji turi daugybę argumentų prieš šiuos planus.
Elektromobiliai didelėse įmonėse ir nuomos bendrovėse jau nuo 2030 m.
Atrodo, kad Europos Sąjunga ketina elektrifikuoti automobilių rinką daug greičiau nei anksčiau skelbta. Nuo 2035 m. ES įsigalios draudimas pardavinėti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais. Tuo tarpu Vokietijos laikraštis „Bild am Sonntag” pranešė, kad Europos Komisijoje vyksta darbai dėl dar griežtesnių taisyklių įvedimo.
Pasirodo, ES sprendimų priėmėjai ketina uždrausti didelėms įmonėms ir automobilių nuomos bendrovėms pirkti naujus benzininius automobilius jau nuo 2030 metų. Kaip praneša PAP, savaitraštis „Puls Biznesu” jau gavo patvirtinimą iš Briuselio, kad darbai dėl šios taisyklės įvedimo iš tiesų vyksta. Kol kas jokių detalių nepateikta.
ES sprendimas neabejotinai turės milžinišką poveikį visai automobilių rinkai. Jau seniai žinoma, kad didžiausi automobilių gamintojų klientai yra verslo klientai. „PB” patikslina, kad apie 60 proc. visų naujų registracijų ES tenka verslo klientams ir nuomos bendrovėms, likusius 40 proc. perka individualūs klientai.
Įkrovimo infrastruktūra vis dar didžiausia problema
Kaip buvo galima tikėtis, pramonės atstovai iškart sureagavo kontrargumentais. Vienas jų – vis dar silpnai išvystyta elektromobilių įkrovimo infrastruktūra. Kalba eina ne apie miestų centrus, kur situacija nėra tokia bloga ir gerėja kiekvieną mėnesį, o apie vietas už miestų ribų. Tai turistinės lokacijos.
Dauguma nuomos bendrovių veikia būtent ten, kur pasirodo turistai. Įkrovimo stotelių prieinamumas čia daug prastesnis nei miestuose ir prie pagrindinių trasų. Pavyzdys, į kurį atkreipia dėmesį PAP – Graikijos salos, kur įkrovimo punktų labai mažai. Tai daugiausia lemia turizmo verslo sezoniškumas.
Įmonės jau žino, kaip apeiti benzininių automobilių pirkimo draudimą
Łukasz Żurek, SIXT Polska prezidentas, pokalbyje su savaitraščiu pripažino, kad įmonė supranta ES ilgalaikius klimato tikslus, tačiau benzininių automobilių pirkimo draudimo įvedimas įmonėms jau nuo 2030 m. gali duoti priešingą nei tikimasi efektą. Żurek vertinimu, didžiausia problema – jau minėta nepakankama įkrovimo infrastruktūra, ypač už didelių miestų ribų.
Pokalbyje su savaitraščiu suinteresuotieji atkreipė dėmesį, kad griežtesnės ES taisyklės gali duoti priešingą nei planuojama efektą. Didelės įmonės ir automobilių nuomos bendrovės, priverstos pirkti tik elektromobilius, paprasčiausiai prailgins benzininių modelių eksploatavimo laiką. Tai, žinoma, lems, kad klimato tikslas, kurį numato ES, nebus pasiektas taip greitai, kaip planuoja ES sprendimų priėmėjai. Be to, tai gali neigiamai atsiliepti saugumui.
- Kiek pinigų galima priimti į banko sąskaitą iš artimųjų, draugų ir pažįstamų: kokios ribos nereikėtų peržengti
- ES priėmė sprendimą dėl vairuotojo pažymėjimų ir senjorų. Protingas sprendimas. Tai dalis didesnių pokyčių
- „Xiaomi“ pristato naują išmanųjį telefoną – „Redmi Note 14 SE 5G“: ką žinome jau dabar
- Lietuviai nebeperka prabangių automobilių, pavyzdžiui „Mercedes-Benz“ už 100 tūkst. eurų. Dabar daugelis imasi nuomos
- Pagal ES teisės aktus, nuo kitų metų saulės panelės / elektrinės turi būti privalomas naujų pastatų elementas
Ką tai reiškia Lietuvai?
Lietuvoje, kaip ir kitose ES šalyse, verslo klientai sudaro reikšmingą naujų automobilių pirkėjų dalį. Mūsų šalyje elektromobilių įkrovimo infrastruktūra vis dar yra pradinėje vystymosi stadijoje, ypač regionuose ir turistinėse vietovėse prie Baltijos jūros. Jei ES planai bus įgyvendinti, Lietuvos automobilių nuomos bendrovės ir įmonės susidurs su rimtais iššūkiais, o tai gali lemti paslaugų pabrangimą ir senesnių automobilių naudojimo pratęsimą.
Šaltinis: auto-swiat.pl