2025 m. biržEuropos Sąjunga rengiasi peržiūrėti įkraunamų hibridinių elektrinių transporto priemonių (PHEV) sertifikavimo tvarką, siekdama tiksliau įvertinti jų faktines CO₂ emisijas. Numatomi pakeitimai gali ženkliai sumažinti šių automobilių aplinkosauginį vertinimą, o tai paveiktų tiek valstybinę paramą, tiek vartotojų susidomėjimą.
Šiuo metu PHEV CO₂ emisija vertinama remiantis optimistinėmis prielaidomis – pavyzdžiui, dažnu įkrovimu ir važiavimu vien elektra. Tačiau Europos Komisija siūlo naują metodiką, paremtą realaus naudojimo telemetrijos duomenimis, kurie rodo, jog daugelis vairuotojų įkrauna savo hibridus rečiau nei tikėtasi. Tai reiškia, kad šie automobiliai dažniau važiuoja naudodami vidaus degimo variklį.
Prognozuojama, kad pagal naujus skaičiavimus PHEV vidutinė CO₂ emisija galėtų beveik padvigubėti. Toks pokytis keltų grėsmę jų, kaip „ekologiškų transporto priemonių“, statusui. Kai kuriose ES valstybėse tai reikštų automatinį subsidijų panaikinimą, mokesčių lengvatų praradimą ir pašalinimą iš gamintojų „švariųjų automobilių“ kvotų. Pastaroji priemonė gamintojams gresia didelėmis baudomis už neįvykdytus emisijų tikslus.
- „Volkswagen” atsisveikina su legenda: modelis nebebus gaminamas
- Lietuvos bankomatuose diegiama nauja funkcija. Daugelis tiesiog šokinės iš laimės
- „Swedbank” siunčia labai nemalonią žinutę savo klientams: „Daugelis gali gauti laiškų”
- „Android Auto 15“ jau čia: kas naujo ir kaip atsinaujinti?
- Parduotuvių darbo laikas per Žolinę (rugpjūčio 15 d.) bus visai kitoks nei per Kalėdas
Automobilių pramonės atstovai jau išreiškė susirūpinimą. Jie pabrėžia, kad PHEV modeliai tebėra svarbus pereinamasis sprendimas tarp tradicinių vidaus degimo ir visiškai elektrinių transporto priemonių. Modernūs įkraunami hibridai gali važiuoti vien elektra daugiau nei 100 km, ypač miestuose, kur jų poveikis aplinkai yra ženkliai mažesnis.
Lenkijos leidiniui „Auto Świat“ vienas iš automobilių sektoriaus atstovų komentavo:
„Investicijų mažinimas, gamybos įrenginių uždarymas, tūkstančių darbo vietų praradimas – tai reali perspektyva, smarkiai sumažinus paramą PHEV.“
Gamintojai ragina ES neapsiriboti vien matematiniais modeliais, o į sprendimų priėmimą įtraukti ekonominę ir socialinę analizę, kuri padėtų išvengti neigiamų padarinių darbo rinkai ir pramonės plėtrai.