Rugsėjį atliktas antrasis „Euro NCAP“ bandymas, kuriame dalyvavo tik vienas automobilis – „MG 3“. Nors modelis iš pirmo žvilgsnio pasirodė pakankamai gerai ir gavo keturias žvaigždutes, bandymo metu užfiksuotos pavojingos saugumo spragos sukėlė rimtą nerimą ekspertams. Automobilis bandomas Danijoje, kur siūlomas hibridine versija, o prekės ženklas, kadaise garsėjęs šūkiu „Saugu ir greita“, šiandien jau priklauso Kinijos gamintojams.
Vairuotojo sėdynės problema
Didžiausias sukrėtimas kilo susidūrimo bandymo metu, kai vairuotojo sėdynė atsipalaidavo nuo kėbulo konstrukcijos. Tokia situacija yra kritinė, nes bandymo manekenas patyrė apkrovą, gerokai viršijančią „Euro NCAP“ toleruojamas ribas. Manekeno galva taip pat trenkėsi į vairą, nes oro pagalvė buvo per silpnai pripūsta, o keleivio sėdynėje užfiksuota padidėjusi krūtinės ir šlaunų apkrova.
Galinių keleivių pažeidžiamumas
Rezultatai parodė, kad galinių sėdynių keleivių saugumas yra itin prastas. Ypač prastas įvertinimas fiksuotas šoninio smūgio bandymo metu, kai neužsiplėtė užuolaidinė oro pagalvė. Dėl to manekenas, atitinkantis dešimties metų vaiką, atsitrenkė į galinį automobilio statramstį ir patyrė didelę galvos bei kūno apkrovą. Ši situacija įvertinta nuliais taškų.
Ekspertų reakcija
„Tai toks esminis saugumo trūkumas, kad mes jokiu būdu negalime rekomenduoti pirkti „MG 3“. Problema nėra smulkmena, o konstrukcinis vairuotojo sėdynės tvirtinimo defektas. Kol „MG“ nepakeis konstrukcijos, šis automobilis neturėtų būti perkamas“, – pabrėžia Danijos FDM automobilių technikos redaktorius Søren W. Rasmussen. Jis priminė, kad nuo 1997 m., kai pradėti „Euro NCAP“ bandymai, tai pirmas atvejis, kai sėdynė visiškai atšoko.
Kodėl keturios žvaigždutės?
Paradoksalu, bet „MG 3“ vis tiek gavo keturias žvaigždutes, nes dabartinis „Euro NCAP“ bandymų protokolas neleidžia įvertinimo sumažinti dėl tokio pavienio, nors ir itin rimto, trūkumo. Kitose srityse automobilis surinko pakankamai aukštus balus. Dėl šios spragos ekspertai pripažįsta atsidūrę keistoje situacijoje: oficialus įvertinimas atrodo priimtinas, tačiau rekomendacija pirkėjams – kategoriškai neigiam.
Kas laukia ateityje
„Euro NCAP“ šiuo metu rengia naują bandymų protokolą, kuris įsigalios 2026 m. ir numatys galimybę automobilius griežčiau vertinti už tokio pobūdžio kritinius saugumo pažeidimus. Tai reiškia, kad ateityje panašūs atvejai galės tiesiogiai paveikti galutinį žvaigždučių skaičių.
Gamintojo atsakas
Danijos „MG“ importuotojas patvirtino, kad nuo rugpjūčio gamyboje jau keičiamas vairuotojo sėdynės užrakinimo mechanizmas, o nuo spalio planuojama patobulinti ir vairuotojo oro pagalvę. Tačiau jau parduotiems automobiliams pakeitimai netaikomi. „Euro NCAP“ savo ruožtu pasidalijo bandymų rezultatais su tipo patvirtinimo institucijomis, kurios spręs, ar būtinas oficialus atšaukimas.
- Bankrutuoja islandiška pigių skrydžių bendrovė „PLAY airlines“: atšaukti visi skrydžiai iš Vilniaus oro uosto
- Lietuviai linkę domėtis elektros tiekėjų siūlomais planais, tačiau ne visi šį susidomėjimą paverčia realiais veiksmais
- „Maisto bankas“ šiemet jau išsaugojo 4000 tonų maisto
- Keturių darbo dienų savaitės modelio paslapčių atskleidimas
- „Swedbank“ pagaliau paaiškino, kodėl mažina grynųjų pinigų išėmimo limitus: nuo lapkričio tai palies visus klientus