Mažas, triukšmingas ir lėtas. Tokį B segmento automobilio įvaizdį įsivaizduoja daugelis vairuotojų. Tačiau per pastarąjį dešimtmetį automobiliai, kurie kadaise buvo laikomi tipiškais miesto automobiliais, išaugo iki tokių proporcijų, kad gali sėkmingai tarnauti kaip vienintelis automobilis šeimoje. Puikus pavyzdys – atnaujintas „Volkswagen T-Cross”, kuris savo bandymų konfigūracijoje stebina daugeliu aspektų.
Ar „Volkswagen T-Cross” tinka kelionėms? Jo matmenys ir bagažinė stebina
Žvelgiant į dėžinį kėbulą, kuris ką tik gavo atnaujintą priekinę dalį ir naujus priekinius žibintus, galite susidaryti įspūdį, kad geriausia vengti važiuoti mažu automobiliu tolimose kelionėse. Tačiau niekas negalėtų būti toliau nuo tiesos.
Nors „T-Cross” kėbulo ilgis yra kuklus – 4127 mm, jo važiuoklės bazė siekia net 2551 mm. Ar tai neatrodo keista? Leiskite paaiškinti. Tai 39 mm ilgiau nei kompaktiškas ketvirtos kartos „Golf”, kuris iki šiol buvo daugelio Europos vairuotojų svajonių šeimos automobilis.
Nuoroda į „seną gerą” „Golf” nėra atsitiktinė. Kaip ir „Golf”, „T-Cross” turi dėžinį kėbulą, o paprastos formos ir aštrūs kampai garantuoja erdvumą. Salone lengvai tilps keturi suaugę žmonės, o šeima 2+1 konfigūracijoje tikrai neturės priekaištų dėl vietos trūkumo.
Bagažinė taip pat stebėtinai erdvi. Standartinė mūsų išbandytos „Life Plus” (vidurinės) komplektacijos įranga apima stumdomą galinę sėdynę, kuri padidina bagažo skyrių, bet sumažina erdvę kojoms. Gaila, kad ji nėra padalinta (idealiai tiktų minėtai 2+1 šeimai), tačiau vis tiek leidžia sutalpinti iki 455 litrų bagažo. Tai daugiau nei 120 litrų daugiau nei minėtame „Golf IV”, pagamintame prieš mažiau nei dvidešimt metų.
Išvada? Taip, su „Volkswagen T-Cross” galite užtikrintai leistis į kelią, ir, palyginti su konkurentais šiame segmente, kelionė bus stebėtinai patogi.
1.0 TSI variklis pasižymi puikiomis eksploatacinėmis savybėmis
Kitaip nei, pavyzdžiui, Azijos gamintojai, vokiečiai nėra hibridų, nuolat kintamų transmisijų šalininkai ar svorio „nuėmimo” meistrai. Rezultatas – automobilis su klasikiniu vidaus degimo varikliu be elektrinio vairo stiprintuvo, klasikine 7 pavarų dvigubos sankabos pavarų dėže ir labai patikima garso izoliacija – žinoma, tokiam segmentui.
Kalbant apie pavaros sistemą, bandomajame automobilyje buvo sumontuotas trijų cilindrų 1.0 TSI benzininis variklis, kurio galia siekia 115 AG. Nors ir kuklus, turbininis agregatas taip pat siūlo 200 Nm sukimo momentą, pasiekiamą nuo 2000 iki 3500 aps./min. Tai reiškia, kad norint pasijusti energingesniam, nereikia per daug spaudinėti apsukų matuoklio.
- Kiek gausite „į rankas“ nuo 2026 metų? Pristatytas naujas GPM skaičiuoklės įrankis
- Netrukus – nauja prievolė automobiliuose: atsiras dar viena žibintų spalva
- Pokyčiai nuo spalio. Parduotuvės Lenkijoje turės grąžinti grynuosius
- Skubus įspėjimas: į Lietuvą iš Baltarusijos įskrido bepilotis orlaivis (dronas) – gyventojai raginami būti budrūs
- Skambutis iš „Sodros” ir dingusios santaupos: nauja pagyvenusių žmonių apgavimo schema
Gamintojas teigia, kad su šia pavaros sistema automobilis gali įsibėgėti iki 100 km/h per 10,8 sekundės ir pasiekti maksimalų 192 km/h greitį. Tai dar vienas įrodymas, kad su „Volkswagen T-Cross” galite užtikrintai važiuoti greitkeliais be jokių apribojimų.
Išlaikyti 140 km/h greitį greitkelyje automobiliui nėra didelė problema, o stebėtinai gera šio segmento garso izoliacija palengvina ilgesnes keliones.
Kiek degalų sunaudoja „Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 AG”?
Gamintojo kataloge nurodoma, kad mišriame režime „Volkswagen T-Cross” sunaudoja maždaug 5,8 litro benzino 100 km. Tai labai realus skaičius. Važiuojant greitkeliu dideliu greičiu, tikėkitės rodiklių, artimesnių 8 litrams 100 km. Kita vertus, važiuojant ramiai tarpmiestiniais keliais, sąnaudos gali nukristi net žemiau 5 litrų 100 km.
Atsižvelgiant į darbinį tūrį ir cilindrų skaičių, jis galbūt ir nėra pasaulio čempionas, tačiau atminkite, kad „T-Cross” sveria daugiau nei 1300 kg, o šios versijos bendroji leistinoji masė yra net 1770 kg. Iš tiesų, jo hibridiniai konkurentai gali sunaudoti mažiau degalų. Kita vertus, „Volkswagen”, dėl pastebimai geresnės garso izoliacijos, nesukelia jokių galvos skausmų kelyje.
Yra tik du nusiskundimai dėl pavaros. Pirmasis susijęs su išskirtiniu trijų cilindrų variklio garsu esant aukštesniems sūkiams. Tai patinka ne visiems, nors „gerklinis” variklio garsas tampa girdimas tik tada, kai nusprendžiate iki galo nuspausti akceleratoriaus pedalą.
Antroji priežastis taip pat yra variklio su nelyginiu cilindrų skaičiumi naudojimo rezultatas. Tai susiję su „Start&Stop” sistema, kurią, laimei, galima išjungti mygtuku centrinėje konsolėje. Variklio su nelyginiu cilindrų skaičiumi tiesiog neįmanoma idealiai subalansuoti, todėl – ypač užvedimo metu – variklis patiria pastebimą vibraciją, kuri gali būti perduodama kėbului.
Geras senas „Volkswagen”. Važiuojant su „T-Cross” nieko nereikia mokytis
Ergonomika vertinama labai gerai. Prie daugiafunkcio vairo su borto kompiuterio ir adaptyvios pastovaus greičio palaikymo sistemos mygtukais (už papildomą mokestį, įskaičiuotą į komplektą) reikia šiek tiek priprasti, tačiau daugelis pirkėjų jį pažįsta iš kitų šio vokiško prekės ženklo modelių. Multimedijos sistema su 10,25 colio ekranu centrinėje konsolėje (už papildomą 1600 PLN mokestį) yra paprasta ir gana intuityvi naudoti.
Sėdynės buvo pritaikytos Europos pirkėjams, jos pasižymi erdviomis sėdynėmis, gera šonine atrama ir plačiu reguliavimo diapazonu. Iš senesnių modelių taip pat pažįstamas ergonomiškas, reguliuojamas priekinis porankis su daiktadėže, kurioje, be kita ko, yra du C tipo USB prievadai.
Klientams, vertinantiems paprastumą, gali trukdyti pasirenkamos dviejų zonų klimato kontrolės jutiklinis valdymo skydelis, kuris neteikia jokio grįžtamojo ryšio. Klasikiniai mygtukai ir rankenėlės (vienos zonos rankinė klimato kontrolė yra standartinė) veikia daug geriau.
Kiek kainuoja „Volkswagen T-Cross”? Verta peržiūrėti kainoraštį
Teoriškai atnaujinto „Volkswagen T-Cross” kaina prasideda nuo 28 600 EUR. Tačiau atnaujintam modeliui šiuo metu taikomos patrauklios akcijos. Todėl bazinę versiją su mechanine pavarų dėže ir 95 AG varikliu galima įsigyti už kiek mažiau nei 26 000 EUR.
Papildomai galima įsigyti:
- „Matrix LED” apšvietimo komplektas su šviesos juostele ant priekinio bamperio
- Tamsinti galiniai langai
- Parkavimo pagalbos sistema su „Front Assist” sistema
- Gamyklinė navigacijos sistema „Discover Pro”
Šie priedai gerokai padidina modelio kainą, tačiau ar jie verti ne mažų pinigų – spręsti jums.
„Volkswagen T-Cross” įrodo, kad B segmento automobilis gali būti ne tik miesto transporto priemonė, bet ir patikimas kompanionas ilgose kelionėse. Su erdviu salonu, didele bagažine ir patikima technika jis puikiai tinka kaip vienintelis automobilis šeimoje.