Tai tik išsiblaškymo akimirka, bet problema yra labai rimta. Štai ką turite daryti, kai padarysite klaidą degalinėje ir įpilsite netinkamą kurą. Klaidos pasekmės gali būti labai brangios.
Kiekvienas gali suklysti. Kartais pakanka išsiblaškymo, streso ar kitos nemalonios situacijos. Dėl paprastos klaidos. Kiekvienam atrodo, kad klaida prie degalų kolonėlės gali nutikti bet kam, tik ne jam. Tačiau tai klaidingas mąstymas, nes automobilio užpildymas netinkamu kuru visai nereiškia kvailumo, tai dažnai tiesiog dėmesio stokos akimirka. Niekada neįsivaizduojame tokios situacijos, kad kas nors galėtų supainioti žalią pistoletą su juodu, tačiau kartais taip atsitinka. Bet pagalvokite apie tokį scenarijų. Visą gyvenimą važinėjate benzininiu automobiliu. Vienai dienai pasiskolinate iš ko nors automobilį su dyzeliniu varikliu. Skubate ir laiko spaudžiami turite užpilti degalų. Iš įpročio galite paimti netinkamą pistoletą ir pradėti pilti degalus. Užmaršties akimirka ir tragedija paruošta.
Degalinės taiko daugybę apsaugos priemonių, skirtų sumažinti netinkamo kuro įpylimo į baką riziką. Apie spalvą jau minėjome – žalia benzinui, juoda dyzelinui. Prie kolonėlių taip pat yra aiškūs kuro tipo žymėjimai, juos matome ir ant automobilio degalų bako dangtelio. Šiek tiek geresnėje padėtyje yra benzininių variklių automobilių savininkai, nes dyzelinio kuro pistoletas turi storą antgalį, kuris dažnai netelpa į benzinu varomo automobilio degalų įpylimo angą. Nepaisant to, žinomi atvejai, kai vairuotojai vis tiek jėga pila dyzelinį kurą į baką. Nekalbant apie dyzelinių variklių automobilių savininkus, kurių daugeliu atvejų jokia sistema nesulaiko nuo benzino įpylimo į baką.
Su klaidomis kovoja ir gamintojai. Kai kurios markės taiko specialius sprendimus, kurie tiesiog neleis mums įkišti netinkamo kuro įpylimo angos. Pistoleto antgalis netiks. „Ford”, pavyzdžiui, šią sistemą vadina „Easy-Fuel”.
Dažnai klaidą suvokiame dar degalinėje. Susinervinę galime norėti ją kuo greičiau ištaisyti. Tokioje situacijoje geriau atvėsti ir nepasiduoti blogoms emocijoms. Maždaug prieš metus buvo plačiai kalbama apie gaisrą degalinėje Eschborne, netoli Frankfurto prie Maino. Apie įvykį rašė žiniasklaida visame pasaulyje. 55 metų vokietė, pildama savo „Passat”, suprato, kad pildo baką netinkamu kuru. Nutraukė degalų pylimą ir padedama degalinės darbuotojo nustūmė automobilį link dulkių siurblio, kuriuo nusprendė išsiurbti benziną iš bako. Karštas prietaisas sukėlė garų užsidegimą ir staigų gaisro plitimą automobilyje. Automobilis visiškai sudegė. Nuostoliai įvertinti 30 tūkst. eurų.
Ką daryti, jei į baką įpilsite netinkamą kurą? Viskas priklauso nuo to, su kokiu automobiliu ir varikliu turime reikalą.
Benzinas sename dyzelyje. Jei per klaidą įpilsime benzino į senesnį dyzelį su primityviu rotaciniu siurbliu, ne visada turime labai nerimauti. Be to, dar prieš keliolika metų šalčių metu rekomenduodavo įpilti benzino į baką – viskas tam, kad palengvintų užvedimą. Senesnio dyzelinio variklio atveju benzino priemaiša, sudaranti apie 15-20 proc., nesukels jokių neigiamų rezultatų. Tačiau turime prisiminti, kad pastebėję klaidą turime iš karto papildyti baką tinkamu kuru. Jei benzino kiekis neviršys minėtos vertės, problemų nekils. Variklis tiesiog sudegins bako turinį. Blogiau, kai visą baką užpilsime benzinu. Tada reikia jį ištuštinti, o tai gali atlikti tik automobilių servisas.
Šiek tiek kitaip atrodo reagavimo procedūra, jei turime naujesnį automobilį su dyzelinu varomu varikliu. Automobiliai su jautriais „common-rail” tipo įpurškimo sistemomis negali be gedimų sudeginti minėtos netinkamo kuro priemaišos. Jei klaidą pastebėsime prie kolonėlės, jokiu būdu neužveskite variklio. Tokioje situacijoje mums nelieka nieko kito, kaip nuvežti automobilį pas mechaniką, kur bakas bus ištuštintas ir išplautas. Saugumo sumetimais taip pat turėtume išvalyti degalų vamzdžius ir pakeisti degalų filtrą.
Netinkamas kuras bake. Dyzelinas ir senas benzininis variklis
Jei užsispyrusiam vairuotojui pavyks įpilti į baką dyzelino, verta žinoti galimas pasekmes. Čia situacija panaši kaip dyzelinių variklių atveju. Senesni automobiliai gali sudeginti iki dvidešimties procentų dyzelino priemaišą. Šalutinis poveikis – juntamas galios kritimas ir nežymus dūmijimas. Pastebėjus klaidą, reikia kuo greičiau likusią bako dalį užpildyti tinkamu kuru, palengvinant variklio darbą.
- „Taip atrodo mūsų „žalioji ateitis” po vienos krušos?” Specialistai paaiškina, kad saulės moduliams dažniau kenkia visai kas kita
- Kodėl automobilių varikliai tapo neremontuojami: viskas labai paprasta
- ES atsisakė šio banknoto: kokios kupiūros jau nebematysite apyvartoje?
- Vienas patikimiausių rinkoje: į kurį biudžetinį krosoverį verta atkreipti dėmesį
- Ko bijo telefoniniai sukčiai – pasakę šias frazes sukčiai patys padės ragelį
Dyzelinas moderniame benzininiame variklyje
Daug daugiau rūpesčių laukia vairuotojų, kurie įpylė dyzelino į automobilio su moderniu benzininiu ar turbo varikliu baką. Tokiu atveju agregato užvedimas gali sukelti įpurškimo sistemos pažeidimą, taip pat stūmoklių perkaitimą dėl detonacinio degimo. Tokioje situacijoje vairuotojui nelieka nieko kito, kaip nutempti automobilį į servisą ir užsakyti bako, degalų sistemos valymą ir degalų filtro keitimą. Bet kuriuo atveju tokia operacija kainuos mums kelis šimtus eurų.