Europos Sąjunga rengia naują priemonę, kuri gali paveikti daugelį vairuotojų. Naudoti automobiliai atsidūrė dėmesio centre.
Vairuotojai turi galvoti apie vis daugiau dalykų, prieš sėsdami prie vairo. Viena dažniausiai aptariamų temų automobilių pasaulyje pastaraisiais metais – DGT (Ispanijos kelių eismo generalinės direkcijos) etiketės, leidžiančios patekti į tam tikras zonas tik kai kuriems automobiliams. Dabar Briuselis bando patvirtinti priemonę, kuri taps dar vienu galvos skausmu kelių naudotojams visoje ES.
Šis Europos Sąjungos svarstomas reglamentas tiesiogiai nukreiptas į visus vairuotojus, turinčius naudotą automobilį (senesnį, 20 ir daugiau metų). Dar vienas dalykas, apie kurį turite galvoti, jei nenorite iš vienos dienos į kitą likti be transporto priemonės. Jei šis pasiūlymas bus patvirtintas, jis galėtų įsigalioti jau kitais metais. Jis nukreiptas į naudotus automobilius ir siekia juos pašalinti iš kelių.
Naudotų automobilių populiarumo augimas
Daugumos automobilių kainų augimas dėl įvairių rinkos situacijų privertė vairuotojus ieškoti sprendimų, kaip taip ar kitaip įsigyti nuosavą automobilį. Žmonės vėl pradėjo pirkti naudotus, senesnius automobilius.
Kaip rodo asociacijų paskelbti duomenys, tokių automobilių kainos ne tik išaugo, bet ir žymiai padidėjo ir jų paklausa. Šiuo metu parduodamų automobilių santykis yra 2:1, t. y. parduodami 2 seni, ir vienas naujas.
Briuselio planas
Valdžios institucijų idėja – dar labiau kontroliuoti tokius automobilius per „eksploatavimo laiko pabaigoje esančių transporto priemonių” sąvoką. Tai reiškia, kad jie nebėra tinkami važiuoti keliais. Taip aiškiai siekiama atjauninti automobilius, kurie šiandien važinėja senojo žemyno keliais. Jei tai bus įgyvendinta, tai bus naudotų automobilių pabaigos pradžia, ir daugelis vairuotojų turės papildomą problemą bei turės ieškoti alternatyvos.
Iki šiol „visiška seniena” buvo laikomas bet koks automobilis, esantis nepataisomoje būklėje arba kurio remonto kaina gerokai viršija jo vertę. Dabar tai pasikeistų ir būtų daugiau apribojimų. Briuselis yra įsitikinęs ir argumentuoja, kad tai būtina pereinant prie labiau žiedinės ekonomikos ir siekiant sumažinti poveikį aplinkai. Jei šis reglamentas bus įgyvendintas, poveikis bus labai jaučiamas, teigia Europos Komisija.
Naujos priemonės
Anksčiau minėta eksploatavimo laiko pabaigoje esančių transporto priemonių sąvoka yra dokumentas, į kurį vairuotojai turės pradėti labai atsižvelgti, jei šis pasiūlymas bus įgyvendintas. Jie bus išduodami techninės apžiūros metu arba įgaliotose autoservisuose. Tai nereiškia, kad automobilio negalima parduoti – jis turėtų vykti tiesiai į automobilių ardymo aikštelę. Jei tai bus patvirtinta, daugelis naudotų automobilių gali taip ir baigti savo kelią.
- Skubus įspėjimas „Gmail“ naudotojams
- Pervedimai iš kortelės į kortelę: ką reikia žinoti lietuviams pagal naujas ES taisykles
- Pasitikrinkite piniginę ir pažiūrėkite kokią banko kortelę turite. Visa ir Mastercard – koks skirtumas?
- Kaip išvalyti išmaniojo telefono atmintį, kad jis veiktų geriau
- Turi tokį savo banko kortelės PIN kodą? Skubiai keisk. Žaidi su ugnimi
Anksčiau minėtas Europos valdžios institucijų požiūris akivaizdžiai labai skiriasi nuo vairuotojų, ypač turinčių tokio tipo transporto priemones, požiūrio. Yra tam tikra baimė, kad turėdamas visiškai funkcionuojantį automobilį, jis gali būti laikomas atliekomis pagal šias naujas gaires. Tai nepaliktų jokios kitos galimybės, tik atsisveikinti su juo.
Šiuo metu niekas nėra galutinai nuspręsta, bet viskas rodo, kad šie pokyčiai gali ateiti per mažiau nei metus. Tai visiškai pakeistų mums žinomą naudotų automobilių realybę. Vartotojų susirūpinimas nuolat auga. Daugelis vairuotojų renkasi šią alternatyvą siekdami sumažinti išlaidas, o dabar gali tekti su jais atsisveikinti dėl naujo Briuselio pasiūlyto apribojimo, kuriuo siekiama galutinai juos pašalinti iš kelių.
Šaltinis: autobild.es